Ssangyong musso grand se pravzaprav upira dvema, lahko bi rekli, zakoreninjenima prepričanjema, ki veljata v avtomobilski komuni.
Prvi je gotovo ta, da je Ssangyong usihajoča znamka, ki je bo kmalu konec. Ssangyong je namreč bil z zadnjih dvajsetih ali celo tridesetih letih že neštetokrat pred "gotovim koncem" in je zamenjal zares veliko lastnikov, po krajšem bivanju pod "dežnikom" indijskega koncerna Mahindra pa je zdaj spet v lasti korejskih lastnikov KG Group. In ti imajo z njim precej smele načrte, saj postaja tudi električna znamka. Z malce hudomušne zlobe bi lahko dejali, da Saangyongov znak ni zaman videti kot "Broj Jedan« iz slovite stripovske serije Alan Ford, torej nekdo, ki je sposoben preživeti vse izzive.
Drugo prepričanje pa je, da poltovornjaki v Evropi nimajo več prihodnosti. Res jih je ostalo malo, saj so v zadnjem času poltovornjake iz ponudbe umaknile številne znamke. Med drugim so se poslovili nissan navara, mercedes-benz razred X, renault alaskan ali fiat fullback, pod vprašajem je bil tudi volkswagen amarok, poslavlja pa se tudi mistubishi L200.
Ssangyong musso grand, ki je v Evropi dejansko prisoten že od leta 2019, pa močno osvežen prihaja tudi v Slovenijo in to s posebnim adutom. S ceno dobrih 42 evrskih tisočakov za najbolje opremljeno različico je namreč krepko cenejši od vseh preostalih tekmecev. Poleg tega pa za to ceno tudi precej veliko ponuja. Predvsem solidno terensko in prevozniško tehniko.
Kleni poltovornjak
Ssangyong musso grand je namreč kleni poltovornjak, ki je zasnovan na lestvasti šasiji ter opremljen s klasično togo premo z listnimi vzmetmi. Ta njegovemu lastniku omogoča, da ga obremeni z dobro tono tovora, vleče pa lahko tudi prikolico do največje dovoljene mase 3.000 kilogramov. Pri tem si lahko pomaga tudi s programom za stabilizacijo prikolice. Obstaja sicer tudi "bolj vozniška" različica, ki je zadaj opremljena z vijačnim vzmetmi, vendar pa je tudi njena nosilnost manjša.
Tokrat smo na testu vozili različico z listnimi vzmetmi, Načeloma naj bi takšna zasnova povzročala malce več poskakovanja zadka, vendar bi o testnem mussu grand težko rekli, da smo to zares čutili. Pravzaprav je slabo cestno podlago premagoval z učinkovitim blaženjem tresljajev, na asfaltirani podlagi pa je bil celo zelo miren. Pravzaprav se je podvozje prehitro "utrudilo" le na asfaltu z izrazitimi kratkimi neravninami, kar pa velja tudi za večino tekmecev.
K temu gotovo pripomore precej velika medosna razdalja 3,210 metra, zaradi katere morda musso grand z dnom podrsa ob tla malce prej kot kakšen tekmec, gotovo pa velja tudi, da je vzmetenje kljub zadnjim listnim vzmetem in togi premi, prijetno mehko. Vozne lastnosti zato morda niso zelo odrezave, in volan zna biti malce mehak in manj natančen, vendar s tem musso grand nekako spominja na starejše avtomobilske čase, ko so bili športni zares le športni avtomobili, poltovornjakom pa je bilo marsikaj odpuščeno.
Solidna tehnika
Podobno velja za kombinacijo motorja in menjalnika. Za pogon skrbi zelo sodoben 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik z največjo močjo 148,6 kilovata in zelo solidnim navorom 400 njutonmetrov, ki je na voljo med 1.600 in 2.600 vrtljaji, torej v solidno širokem razponu vrtljajev. Žal mu samodejni menjalnik ni povsem kos. Šeststopenjski samodejni menjalnik je v normalnem voznem programu sicer zelo odziven in, z izjemo kakšnega podrsavanja pogonskih koles pri speljevanju, dela brez pripomb, v športnem programu pa se rad zaganja v vrtljaje in pozno prestavlja.
Zato sem na testnih vožnjah pravzaprav bolj ali manj vozil z normalnim programom prestavljanja. Je pa poraba goriva za takšnega orjaka, ki že prazen tehta več kot dve toni, razmeroma solidna. Na testu se je namreč, odvisno od teže noge na plinu in podlage, gibala med devetimi in enajstimi litri, segla pa je tudi pod devet litrov.
Ssangyong grand musso je opremljen tudi z zelo solidno terensko tehniko s priključljivim štirikolesnim pogonom. V osnovi se vrtenje motorja prenaša na zadnji kolesi, do 70 kilometrov na uro pa lahko voznik preklopi tudi na štirikolesni pogon. Če pa se napredovanje ustavi, pa lahko vključite še štirikolesni pogon z reduktorskim prenosom. Na voljo je še pomoč za spust po klancu, morebitne zapore diferencialov pa delujejo samodejno.
Impozantna maska
Tudi če vam načeloma ni všeč, vas mora ssangyong grand musso s svojo obliko gotovo navdušiti, saj tako impozantnega avtomobila, ki mu občutek velikosti povečajo tudi razmeroma majhna kolesa, že dolgo nismo videli. Izstopa pa predvsem maska, ki v vzvratnem ogledali avtomobila, ki vozi pred mussom grand, deluje že kar malce zastrašujoče.
Pri Ssangyongu se zavedajo, da danes poltovornjakov ne kupujejo več le delavci, zato je kabina udobno oblazinjena z usnjem, armaturna plošča je digitalna, solidna je tudi infozabavna tehnika, v skladu s pričakovanji pa so tudi asistenčni sistemi, ki med drugim omogočajo tudi polsamodejno vožnjo na avtocesti. Pri Ssangyongu so pravzaprav športnemu terencu rextonu odrezali prtljažnik in ostanek kabine spojili s kesonom, kar jim je dobro uspelo.
Je pa res, da je na mussu grand ostalo tudi nekaj "spominčkov iz preteklosti". Takšni so denimo ksenonski namesto led žarometov, ki sicer delujejo povsem samodejno, takšna je tudi plastika v notranjosti, ki na nekaterih mestih deluje malce tovornjaško, prav tako pa tudi digitalni indikatorji temperature klimatske naprave, ki so natanko takšni, kot smo jih v korejskih avtomobilih poznali že pred dvema desetletjema. A to so le manjši spodrsljajčki, ki mussu grand gotovo ne zmanjšajo vrednosti.
Kot celotni paket je namreč zelo privlačen, ne le zato, ker je cenovno dostopen, ampak tudi zato, ker je preprosto zelo soliden poltovornjak zelo privlačnih oblik.
Ssangyong musso grand 2.2 XDi ultimate 4x4 A/T
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 2.157 ccm
Največja moč: 148,6 kW (202 KM) pri 3.800 vrtljajih
Največji navor: 400 Nm pri 1.600-2.600 vrtljajih
Zmogljivosti: 177 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 5.405 x 1.950 x 1.855, medosna razdalja 3.210
Poraba: 8,6–8,8 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 225–231 g/km
Cena v evrih: 41.999 (osnovna različica: 29.507)
Ta firma je že dolgo znana po obupnem dizajnu. Lepo, da še naprej gojijo to tradicijo. Ta kup pločevine je res eno skropucalo.