Volkswagen po dieselgatu trženjsko močno nagovarja prehod na elektrificirane modele družine ID. Vendar pa pogled na prodajo vozil pri nas dokazuje, da so priljubljeni predvsem mali in srednje veliki križanci znamke iz Wolfsburga. Kar trije Volkswagnovi modeli so bili lani med desetimi najbolje prodajanimi novimi modeli v Sloveniji. Med njimi je tudi taigo, ki je kupejevski brat najbolje prodajanega volkswagna pri nas t-roca. Kompaktni križanci so koncept vozil, ki so ta hip Slovencem zelo blizu. Pobliže smo preverili, kaj je vzrok za Volkswagnovo zgodbo o uspehu taiga, ki je pravzaprav zelo podobna zgodba kot t-roc, pa tudi malo manjši t-cross. Vsi trije so zelo uspešni in lahko hkrati konkurirajo za kupce.
Ni skrivnost, da je Volkswagen leta 2020 avtomobil z enakimi oblikami uspešno predstavil v Braziliji, kjer ga je poimenoval nivus ter namenil le latinskoameriškemu trgu. Ob njegovi predstavitvi so obljubili, da ga bomo dobili tudi v Evropi. A z evropsko tehniko, kar omogoča platforma, na kateri nastaja in je enaka kot pri polu. To je inženirjem omogočilo, da so naredili napreden avtomobil tako na področju digitalizacije kot asistenčnih sistemov. Posebnost v Evropi je tudi športna oprema R-line z zunanjimi in notranjimi športnimi poudarki.
Izstopa predvsem kupejevska oblika, ki je bila ena začetnih idej taiga. Oblikovalci so mu želeli dati malce drugačno silhueto, bolj kupejevsko, vendar jim je ta dala tudi možnost, da naredijo bolj funkcionalni avtomobil. Povečali so namreč previse za zadnjimi kolesi, kar je pripomoglo k temu, da je prtljažnik z osnovnimi 422 litri zelo velik glede na velikost avtomobila in primerljiv s prtljažnikom bolj oglatega T-crossa. Tudi ob rezervnem kolesu ponuja dvojno dno, v primeru podrtja zadnje klopi pa lahko vanj naložimo za 1222 litrov prtljage. Izpostaviti velja variabilno prtljažno dno. Spodnji rob prtljažnika je lahko povsem poravnan s prtljažno površino, kar v praksi pomeni lažje raztovarjanje in natovarjanje.
Taigo je na voljo z več paketi opreme. Mi smo preizkusili najbolj opremljenega z oznako R-line, ki prinaša nadstandardno opremo, več imidža, vključuje na primer športne sedeže in različno oblikovane odbijače, tudi napredne luči IQ Light s tehnologijo Matrix Led, ki ves čas, ne, da zaslepijo druge voznike, svetijo s polno močjo, meglenke pa imajo nalogo, da še dodatno osvetlijo ovinke.
Kar zadeva zunanjost je zasnova športna, s poudarkom na poševnem zadku in športnih odbijačih. Tudi 17-palčne pnevmatike dodajo svoje. Zadek je tisti, ki s T-rocom naredi razliko. Za taiga so izraziti ozki LED-žarometi z neprekinjenim svetlobnim pasom, kar ga dela manj monotonega in bolj privlačnega. Pika na i je svetlobna grafika pod zunanjimi ogledali, led osvetlitev pa se ponoči razteza preko celotne širine sprednjega dela in povezuje matrična LED-žarometa.
Pogled na notranjost z vidika ergonomije ni presenetljiv. Podobnost s T-Crossom ni naključna. Digitalni kokpit kupec dobi že v osnovi, velik je tudi osrednji zaslon na dotik.
Kombinacija gonilnikov strojne in programske opreme je uravnotežena, vse pomembne menije poiščete in nastavite v enem, največ dveh korakih. V avtu je tudi kar nekaj trše plastike, kjer pa prideš z njo največ v stik, je večinoma zmehčana in prijetna na otip. Na splošno je zaznana kakovost za ta razred avtomobilov na zelo spodobni ravni. Svetlobne efekte v obliki ambientalne osvetlitve za prijetnejšo vožnjo ponoči so vključili tudi v kabino.
Pod motornim pokrovom smo imeli litrski motor z močjo 81 kW v kombinaciji s 7-stopenjskim avtomatskim menjalnikom z dvojno sklopko. Izbrani agregat za ta nekaj več kot 1,3 tone težak avtomobil je dinamično zadosten, samodejni menjalnik DSG pa v večini primerov prestavlja gladko, a smo imeli nekaj pripomb. Je nekoliko bolj občutljiv na rokovanje in se včasih pozno odzove na močnejši pritisk na stopalko plin. Hipoma skuša dohiteti občutnejše prestavljanje navzdol, zato se včasih, na primer pri speljevanju iz križišča, ne morete izogniti rahlemu sunku.
Podvozje nas je prijetno presenetilo. Pričakovali smo, da bo taigo nekoliko bolj "poskočen", kot T-cross, je pa tudi bolj udoben. Čeprav deklariranega uradnega povprečja tik pod mejo šestih litrov nismo dosegli, smo končali s povprečjem 6,7 litra. Pomembno je poudariti, da je bila poraba dosežena v zimskih razmerah in na zimskih pnevmatikah. 6,7 litra je zato zelo spodoben rezultat.
Testni avto je bil opremljen tudi pa paketom naprednih asistenčnih sistemov, vključno z asistentom za nadzor vožnje po določenem pasu in spremljanje okolice pri vzvratni vožnji, vozniku so v pomoč tudi sprednji in zadnji parkirni senzorji. Imel je še digitalne merilnike, pa dobro delujočo kamero za vzvratno vožnjo, zelo dobro klimatsko napravo z ločenimi nastavitvami za voznika in sopotnika spredaj, kar je na koncu pomenilo ceno dobrih 27.000 evrov. Pod črto – lepo presenečenje, ki bo všeč tistim, ki prisegajo na klasiko, a bi radi vseeno imeli atraktiven avto.