NAIAS 2008 |
Več o sejmu v Detroitu si preberite tukaj. |
Renegade za aktivne
Jeep renegade je dvosedežno vozilo segmenta B, namenjeno aktivnim ljudem. V stilsko zeleno
odet izkazuje prijaznost do narave, saj je narejen iz okoljevarstvenih materialov. Za njegov pogon
skrbita dva električna motorja s po 200 kW moči, vsak montiran na eno os. Poganja ju litij-ionska
baterija, ki zadošča za dobrih 60 kilometrov povsem električne poti.
Po potrebi pri polnenju baterije priskoči na pomoč 1,5-litrski trivaljni varčni Bluetec dizel s 85 kW, ki doseg poveča na okoli 650 kilometrov. Pospešek 0-100 km/h je 8,5 sekunde, največja hitrost pa je 145 km/h. Renegade, ki nima strehe, je seveda namenjen tudi brezpotjem, zato ne manjka ustreznih rešitev za terensko vožnjo. Vse skupaj še vedno v zelo kompaktni obliki.
Dodge ZEO (Zero Emissions Operation) je koncept 2+2 športnega avtomobila drznih in mišičastih oblik z vrati, ki se odpirajo navpično, oranžno zunanjostjo in temno notranjostjo ter z ogromnimi, 23-palčnimi platišči. Ljudje, ki bi jim bil namenjen serijski ZEO, so nedružinski navdušenci nad vožnjo, ki pa so tudi ekološko zavedni, razlagajo pri Chryslerju. Motor je zgolj električen, iz sebe iztisne 200 kilovatov (268 KM) moči, ki jih prenaša na zadnji par koles. Do 100 km/h pospeši v manj kot šestih sekundah, napaja pa se iz 64-kilovatne litij-ionske baterije, ki je sposobna najmanj 400 kilometrov avtonomije. Najvišja dosežena hitrost je 210 km/h.
ecoVoyager za udobne poti
Tretji koncept je chrysler ecoVoyager, pri katerem se po prepričanju tovarne zelo uspešno
stikata preprosta eleganca in moderni hibridni pogon. Narejen je za potrebe ljudi, ki potrebujejo
udobno potovalno vozilo prečiščenih trapezoidnih oblik in brez "nepotrebne" tehnologije. To še ne
pomeni, da je ecoVoyager v tej smeri podhranjen, saj ga poganja moderni 200-kilovatni električni
motor, ki se z močjo zalaga iz litij-ionske baterije. Od nič do sto km/h zadostuje že manj kot osem
sekund, najvišja hitrost je 185 km/h. Na daljših poteh, dolgih 500 km in več, se baterija polni
prek motorja na gorivne celice, zato je edina emisija vodna para. Ker pogon sam zavzame zelo malo
prostora, je slednjega toliko več na razpolago za potnike in prtljago.
Chrysler je v Detroitu tudi izdal, da se poglobljeno ukvarja s tehnologijo, ki bi lahko njegove avtomobile v nekaj letih spremenile v osebne računalnike na kolesih. Vozniki bi bili prek prihajajoče tehnologije WiMAX, ki deluje po podobnem principu kot mobilna tehnologija, kjerkoli priključeni na internet. Vedno bodo na voljo aktualne prometne informacije, potniki bodo glasbo s spleta pobirali kar med vožnjo. "Zaenkrat še ni poceni, ampak tudi prvi računalniki niso bili poceni, danes pa imam enega v žepu," je za žurnal24 glede cenovne dostopnosti tehnologije jutrišnjega dne povedal Trevor Creed, eden izmed vodji Chryslerjevega raziskovalnega oddelka.