16.000 evrov. Za ta denar trg ponuja kakšnega modnega, a minimalno opremljenega malega križanca ali solidno založenega manjšega enoprostorca. Če ostanemo pri standardu golfovega razreda z okoli sto konji, si lahko obetamo vstopno opremljenega bencinskega zastavonošo, podobno motorizirano in z dodatki nekoliko polepšano toyoto auris ali že kar našpičenega in precej močnejšega ford focusa.
V tej druščini je tudi mazda3 z novim 1,5-litrskim bencinskim motorjem, ki v nasprotju z evropskimi tekmeci zaupa klasični atmosferski tehnologiji motorja. No, tudi klasika dovoljuje svoje variacije, gre namreč za rekorderja po visokem kompresijskem razmerju 14:1, zaradi katerega je delovanje zelo učinkovito. V praksi to pomeni, da je za bencinarja lahko zelo varčen, na testu se je poraba na daljši poti zmanjšala celo na 6,6 litra na 100 kilometrov, v kombinaciji z vožnjo po mestu je večja za liter; takrat zelo dobro in skoraj neopazno deluje serijski sistem start-stop.
Motor: 1.496 cm3, bencinski, 74 kW (100 KM) pri 6.000 vrt., navor: 150 Nm pri 4.000 vrt.
Poraba na testu: 6,6–7,5 litra/100 km, izpust 118 g CO2/km
Zmogljivosti: 182 km/h, 10,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 16.290 evrov
Mazda3 1,5 Challenge
Kakovost, oprema, lega, sedenje
Prostor zadaj, prožnost motorja
Občutek za pokončnim volanom ugaja, kratka in gladka ročica menjalnika tudi. Občutek pri gumbih je zelo kakovosten, merilnik vrtljajev pa je zaradi majhnosti slabo uporaben. Velik zaslon infotainmenta je na višini oči, škoda, da ni še bolje vsebinsko izkoriščen.
V tem razredu odločajo malenkosti, preference in cena za dobljeno. Poleg omenjenega ožjega kroga so tu japonski rival honda civic, korejca hyundai i30 in kia cee'd ter zdaj že malce upehana opel astra in renault megane.
Motor lahko izkoristi le manjši del potencialov podvozja, ki zelo ugaja zaradi natančnosti volana in lege, zaradi česar mazda3 sega med najboljše v razredu. Da ni prav pri vrhu, je kriv le dokajšen prenos tresljajev pri vožnji čez neravnine.
Mazda3 1,5 challenge kombilimuzina bo verjetno najpogostejša izbira kupcev. Ni adrenalinec, a tistim, ki so jim pomembnejši predvidljiva in varna vožnja, hkrati pa atraktiven videz in nadpovprečna opremljenost, utegne biti dolgotrajen sopotnik.
Tudi preostale številke na papirju niso slabe, saj denimo za golfom z motorjem 1,2 TSI do stotice pospeši "le" pol sekunde kasneje. Vendar pa se razmeroma skromen navor in manko turbine čutita v spodnjih vrtljajih, kjer je mazda3 dokaj lena, a k sreči to kompenzira zelo gladek in premišljeno nastavljen menjalnik, v najslabšem primeru pa odločen pritisk na plin.
Nov standard povprečne opreme
S kakovostjo voznikovega prostora in gumbov (njihovo premikanje je na ravni premium razreda) ter bogato serijsko opremo challenge (infotainment razen navigacije, gumb za zagon, samodejno ustavljanje v sili AEB ...), ki je sicer kot taka šele druga od štirih na seznamu, trojka skorajda zasmehuje tekmece. Ti celo pri najboljših opremah vneto izpostavljajo takšne dodatke, kot so aluminijaste obrobe zračnih rež. Če bi izbrali opremo več (revolution), bi mazda3 že imela HUD-zaslon in tako tudi drugačno razporeditev merilnikov. Tako pa je v tej opremi glavni merilnik tisti za hitrost, medtem ko je digitalni kazalnik vrtljajev slabo berljiv.
Premoč mora mazda v primerjavi z najnovejšimi tekmeci priznati zadaj, saj je prostora za glave bistveno manj kot pri golfu, tudi velikost (350 litrov) in uporabnost prtljažnika nista nič izjemnega, saj ni denimo kljukic za vrečke ali dvojnega dna, še lučko je treba prižigati ročno.
Lepa je ta mazda, a je cena za vstopni model s 100 KM vseno previsoka. Za 5 jurjev manj odpelješ domov novega cee'da, ki je v smislu oblike še lepši, ima prav tako motor s 100 KM in za povrh… ...prikaži več dvakrat daljšo garancijo. Zaradi visokega jena postajajo japonski avti žal vse manj konkurenčni.