Avtomobilski salon v Ženevi je bil vse od svojih začetkov v letu 1905, torej pred skoraj 120 leti, ena od osrednjih svetovnih avtomobilističnih razstav, ki je ni smel zamuditi nihče od tistih, ki jih je zanimal avtomobilizem.
Enako je veljalo tudi za novinarje, ki smo v začetku pomladi vedno množično "romali" ob Ženevsko jezero, prav tako pa tudi za vse proizvajalce avtomobilov in njihove partnerje. Kogar je to zanimalo, si je zato lahko na spomladanskem avtomobilskem salonu ogledal vse novosti glavnih igralcev na avtomobilskem trgu, če je bil bolj vztrajen, pa tudi novosti in zamisli majhnih neodvisnih podjetij, ki jih je bilo v Ženevi tudi vedno dovolj.
Svetovni splet in spremembe v avtomobilskem svetu so začeli avtomobilskim salonom predvsem v Evropi počasi zmanjševati veljavo, zato je ženevski avtomobilski salon že pred letom 2019, ko so ga priredili zadnjič pred letošnjim povratkom, začel izgubljati nekdanji blišč, kriza zaradi pandemije pa je povzročila, da ga celih pet let sploh niso priredili.
Pičla udeležba
Letos smo ga spet lahko obiskali in ugotovili predvsem, da je le še bleda senca njegove nekdanje veljave. Če so nekoč razstavljavci, ki so imeli na voljo razmeroma malo prostora, zavzemali dve veliki dvorani, je bil za letošnje razstavljavce dovolj le zelo majhen del ene dvorane, predstavitveni prostor pa so organizatorji malce razširili le še z veliko razstavo starodobnikov. Če te ne bi bilo, bi bila celotna slika še bolj okrnjena. Na salon je namreč prišlo le devet pomembnih znamk.
Kaj smo torej na letošnjem avtomobilskem salonu v Ženevi sploh lahko videli? Glavna zvezda salona je gotovo bil Renault, ki je s svojo hčerinsko znamko Dacio zavzel kar dobro polovico razstavišča. Tam smo si lahko ogledali vse avtomobile obeh znamk, med novostmi pa so gotovo izstopali renault 5 E-tech electric ter dacii duster in spring. O električnem renaultu 5 lahko sicer več preberete v posebni predstavitvi, prav tako pa tudi o obeh romunskih modelih.
Nasproti francoskih znamk so bile kitajske avtomobilske znamke, ki so s svojim nastopom napovedale svoj naskok na evropski avtomobilski trg. V Ženevi se je predstavil kitajski največji proizvajalec BYD, od katerega smo si obetale ogled zanimivih modelov za splošno populacijo, kakršen je atto 3. A so tja prišli le s svojo "admiralsko" ponudbo.
Znamka BYD je tako predstavila svoj prvi električnim priključnim hibridom za Evropo seal U DM, podznamka Yangweng je tudi predstavila velik priključni hibrid U8, znamka Denza pa električni križanec srednjega razreda N7 in velik enoprostorec D9. Za vse lahko na prvi pogled rečemo, da gre za konkretne avtomobile, ki v ničemer ne kažejo slabosti, ki smo jih kitajskim avtomobilom pripisovali še pred nekaj leti.
Drugi zanimivi kitajski razstavljavec je bil koncern SAIC, ki je v Ženevi pripravil predvsem predstavitev kombillimuzine segmenta B MG3, o katerem si lahko več preberete v našem članku, in od katerega si v Evropi veliko obetajo. Vendar lahko med predstavljenimi avtomobili znamke MG poleg tistih, ki jih že poznamo, omenimo še privlačni električni roadster MG cybrester, ki ponuja zadnji ali štirikolesni električni pogon z močjo 250 ali 400 kilovatov.
O njem lahko rečemo, da gre za udobni roadster stare šole, po katerih je bila znamka znana v preteklosti, in da se je že izkazal tudi kot potovalni avtomobil. Britanska avanturista, brata Ross in Hugo Turner sta se namreč z njim odpravila na 10.000 milj dolgo pot od Londona do Šanghaja in se spotoma ustavila tudi v Ženevi.
SAIC je avtomobilski salon v Ženevi sicer izkoristil tudi za evropsko predstavitev premijske električne znamke IM, v okviru katere je javnosti prvič pokazal tudi električno limuzino L6, ki naj bi imela doseg do 800 kilometrov, do 100 kilometrov pospešila v manj kot treh sekundah, k praktičnosti pa naj bi ji pomagala tudi 800-voltna električna arhitektura. O zmogljivostih sicer ne moremo nič komentirati, saj je bila v Ženevi na ogled le maketa limuzine, vendar pa njene oblike napovedujejo razburljivo izkušnjo.
Kanček športnosti
V Ženevi smo si lahko ogledali tudi ponudbo ameriške znamke Lucid, ki jo je ustanovil Teslin bivši glavni inženir Peter Rawlinson. Tam je bila že znana limuzina lucid air, prvič pa smo si lahko ogledali SUV gravity, ki je osupnil predvsem s svojo velikostjo, ki jasno nakazuje, da gre za izdelke z vrha premijske lestvice.
Za letošnji avtomobilski salon v Ženevi bi lahko rekli, da je bila skoraj brez športnega pridiha, če tam ne bi bilo italijanske znamke Kimera, ki skrbi, da sloviti dirkalniki znamke Lancia še ne bodo šli tako kmalu v pozabo. Obkrožena z Lanciinimi dirkalniki je namreč na podestu stala kimera EVO 038, sodobna izvedba nikoli uresničene lancie 038. Italijani so jo zasnovali na kimeri EVO 037, s katero so obudili slovito lancio 037, in ji dodali štirikolesni pogon ter moč 2-litrskega prisilno polnjenega štirivaljnika za skoraj 100 'konjev' povečali na natanko 600 'konjev'. Rezultat je vsaj na videz izjemno impresiven, impresivne pa so tudi obljubljene zmogljivosti. Izdelali bodo le 38 avtomobilov, zato je treba z naročili pohiteti.
Starodobniki
S tem bi bila bera predstavitev v Ženevi zaključena, saj velja med ostalimi predstavljenimi vozili izpostaviti le še sodobno električno reinkarnacijo BMW-jeve isette, električni avtomobilček microlino, ter elektrini kolo z videzom motoriziranega kolesa iz začetkov motociklov, ki ga je pripravilo švicarsko podjetje Motosacoche, če ne bi bilo še obširne razstave starodobnih vozil.
Tisti, ki ji zanimajo starodobniki, so namreč v Ženevi lahko prišli na svoj račun, saj so si poleg vsakdanjih avtomobilov, med katerimi gotovo velja omeniti enega prvih citroënov 2CV spačkov ali volkswagnov hroščev, lahko ogledali tudi razkošne avtomobile, ki so nas nekoč navduševali in med katerimi gotovo izstopajo takšni, kakršni so bugatti royale, starodobni dirkalniki ali voisin C25 aerodyne.
Žal pa je bil splošni vtis, ki ga je zapustil letošnji avtomobilski salon v Ženevi, zelo žalosten, saj je bil le bleda senca tistega, ki smo ga poznali nekoč. Resnici na ljubo ga že lahko zasenči marsikateri lokalni avtomobilski salon. Žal verjetno to pomeni tudi, da ostaja le malo možnosti, da bi ga še kdaj priredili.