Na Volkswagnovi digitalni tiskovni konferenci smo spoznali novega pola. Po 45 letih gre danes za Volkswagnovo ikono. Gre za sedmo generacijo kompaktnega mestnega avtomobila, ki so jih do zdaj prodali že več kot 18 milijonov.
V času, ko se največ piše o električnih avtomobilih, polo ostaja med najbolje prodajanimi modeli na trgu. Pri nas smo jih v prvih treh mesecih leta registrirali 311, kar pomeni dobrih 100 novih polov na mesec.
Dolg seznam serijske opreme
Novi polo je šel v korak s časom, torej po poti vozil, ki mariskaj zmorejo sama, kar mu omogoča modularna platforma. To pomeni, da boste v novem polu, ki so mu v Wolfsburgu namenili veliko bolj dinamične, mišičaste linije, dobili tehnologijo, ki jo poznamo iz precej večjih in dražjih vozil. Brez težav ga označimo za malega passata. Čeprav so danes tudi njegovi konkurenti tehnološko napredni in digitalizirani, pa Nemci pri polu upe polagajo v serijsko opremo.
Pojdimo po vrsti. Zunanji gabariti so večji, a predvsem na račun podaljšanja odbijačev in motorne maske, za katere so diskretno skrili vse senzorje in radarje, ki omogočajo, da tehnologije v marsičem med vožnjo pomagajo vozniku in vožnjo delajo udobnejšo. Natančno oko bo hitro ugotovilo, da so spremenjeni tako odbijači kot pokrov motorja, najbolj opazen nov element na zunanjosti pa so nove sprednje inteligentne IQ luči, ki so povezane s svetlobnim mostom preko maske hladilnika. LED tehnologija je po novem pri polu standardna, IQ žarometi pa vseskozi svetijo s polno močjo in svetlobo prilagajajo glede na dogajanje v prometu. Z novo osvetlitvijo bo polo prepoznaven na daleč tudi ponoči. Opcijsko bodo na voljo tudi LED matrični žarometi, ki so sicer značilni za vozila višjih razredov. Precej spremenjene so tudi zadnje LED luči, ki prilagajajo grafično podobno – na primer koo zaviramo.
Tudi tehnološko na nivoju večjih Volkswagnov
Tudi kabina je precej večja, saj je medosje raztegnjeno za devet centimetrov. To se bo najbolj poznalo pri udobju sedenja v drugi vrsti. Polo je serijsko digitalizirana. Serijski so tako digitalni merilniki (8-palčni, za doplačilo 10-palčni), osrednji zaslon lahko meri največ 9,2-palca (serijski meri 6,5 palca). Serijski je tudi multifunkcijski volan, nova generacija zabavno-informacijskega sistema, ki omogoča povezavo s spletom. Serijsko opremljen z integrirano enoto OCU (Onboard Connectivity Unit) skupaj z eSIM-kartico.
Prek zaslona na dotik se upravlja s samodejno klimatsko napravo, podobno kot velja tudi za večje modele, tiguan, passat in arteon.
Tudi s tehničnega vidika je kompaktni štirivratni model močno podoben Volkswagnom iz višjih razredov. Novi polo je po zagotovilih tovarne prvo vozilo v svojem razredu, ki je na voljo z opcijsko funkcijo IQ.DRIVE Travel Assist. Ta združuje funkcije, vključno z novim napovednim ACC (prilagodljivi tempomat) in sistemom Lane Assist, ki omogočajo delno avtomatizirano vožnjo do hitrosti do 210 km/h.
To vozniku prinaša številne prednosti, še posebej, ko sistem sodeluje v povezavi s podatki navigacijske naprave in večfunkcijske kamere na vetrobranskem steklu, ki nadzoruje dogajanje v prometu pred vozilom. Vozilo zna delno v prometu voziti samo. Prepoznava vse prometne znake in omejitve hitrosti in temu prilagaja hitrost vozila. Pred tem je imel zgolj tempomat, ki je omogočal prilagajanje hitrosti do vozil spredaj, zdaj pa s pomočjo novega asistenčnega sistema vozi delno avtomatizirano.
Po trku prepreči novi trk
Pri Volkswagnu zagotavljajo, da bo vsak polo standardno opremljen z različnimi asistenčnimi sistemi, kot je sistem za samodejno zaviranje v sili spredaj, ki vključuje mestni sistem za zaviranje v sili in zdaj tudi sistem za pomoč pri menjavanju pasu. Senzorji na boku in zadku opozarjajo na prihajajoči promet od zadaj, spremljajo tudi kolesarje.
Polo ima tudi sistem za opozarjanje voznika, če slednji ni več zbran. V tem primeru mu pošlje zvočno opozorilo, ki traja pet sekund. Poleg tega se mu na digitalnih merilnikih prikaže opozorilo, da si vzame odmor. Če ga voznik v naslednjih 15 minutah ignorira, se opozorilo pojavi ponovi.
Pri Volkswagnu izpostavljajo tudi samodejni zavorni sistem po trku. Približno četrtina vseh nesreč, pri katerih nastanejo telesne poškodbe, nastane zaradi več zaporednih trkov. Avtomatski sistem za zaviranje v polu zato po trku pomaga preprečiti sekundarna trčenja ali zmanjšati njihov vpliv. Po začetnem trku samodejni zavorni sistem sproži zaviranje - v mejah sistema in še preden lahko voznik reagira.
Prvič R-line
Velika novost je paket opreme R-line, za tiste, ki stavijo na bolj dinamične poudarke zunanjosti, dobra novica pa je tudi, da kasneje sledi polo GTi. Še en nov dodatek je sredinska zračna blazina. Ta zračna blazina se na voznikovi strani na naslonu zadnjega sedeža v primeru nesreče odpre proti sredini; preprečuje, pa, da bi voznik in sopotnik med trkom trčil drug v drugega. Še ena varnostna novost je zategovalnik varnostnega pasu, ki zategne varnostni pas okoli medenice.
Tudi na plin
Polo bo že od začetka prodaje na voljo s štirimi trivaljni motorji, dizla že nekaj časa ni več v ponudbi, ostaja pa različica na zemeljski plin CNG. Bencinski motorji zmorejo 59 kW (80 KM), 70 kW (95 KM) in 81 kW (110 KM). Motor z močjo 70 kW bo na voljo z opcijskim 7-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko (DSG), medtem ko bo ta menjalnik standarden pri različici motorja z 81 kW. Poleg tega bo polo spet na voljo kot 1.0 TGI s pogonom na zemeljski plin/bencin. 1.0 TGI zmore 66 kW (90 KM). Vsi motorji so trivaljni s prostornino 999 cm. Od različice s 70 kW in naprej so opremljeni s turbopolnilnikom.
Cena za vstopni model pola v Nemčiji bo manj kot 16 tisočakov. Slovenske cene še niso znane.