Na salonu v Ženevi ste predstavili novega twinga. Kako pomemben je ta avto za Renault?
Zelo, saj pomeni nekakšen most ne samo z izjemno uspešno prvo generacijo, temveč tudi s časi, ko je bil Renault znan po izdelovanju zelo inovativnih avtomobilov. Novi twingo to dokazuje z notranjo prostornostjo, edinstveno zadaj umeščenim pogonom in posledično najboljšo okretnostjo v razredu, tu pa so še zmogljivi motorji in multimedijska povezljivost.
Kakšen je trenutni položaj skupine Renault?
Lansko leto nam je prineslo krepitev tržnega deleža na vseh pomembnih evropskih trgih, clio je postal tretji najbolj prodajan model v Evropi, capture pa je sploh absolutni prvak v razredu B-križancev. Dacia je zrasla 23 odstotkov, tako da je celotna skupina med znamkami najbolj zrasla.
Za okrepitev znamke in pozicioniranje delamo na treh glavnih stebrih. Prvi je novi oblikovalski jezik, kar nam je po mojem mnenju glede na zanimanje za naše nove modele že uspelo. Hkrati želimo vpeljevati inovacije, ki jih pred nami ni še nihče. Drugi steber je učinkovitost, saj želimo ohraniti prvenstveno vlogo glede izpustov in porabe. Tretji steber pa je povezljivost, ki bo množično prisotna v vseh naših modelih.
Kakšno vlogo v tej zgodbi pripisujete tovarni Revoz?
Na vsak način gre za eno od najučinkovitejših avtomobilskih tovarn nasploh, kar je dobra popotnica za naprej. Zelo znana je po svoji kakovosti, a na delovanje neke tovarne zelo vpliva izkoriščenost njenih kapacitet, kar je seveda odvisno od razmer na trgu. Prizadevamo si za to, da bi v Revozu znova čim prej izdelovali 200.000 enot na leto.
Bi lahko v Novem mestu poleg twinga in smarta nastajali drugi modeli?
Tega seveda ne morem izključiti, vendar je vse odvisno od uspeha twinga. Trenutno smo osredotočeni predvsem na zagon prodaje in kakovost.
Kakšne različice twingov lahko pričakujemo v prihodnje?
Smo šele na začetku, zato morate za zdaj uporabiti svojo domišljijo. Gotovo pa ga bomo ponudili še v kakšni posebni izpeljanki, saj primeri drugih znamk kažejo na to, da so kupci pripravljeni nameniti dodaten denar za poseben dizajn, bolj luksuzno notranjost, tudi zmogljivejše pogone.
Tudi električnega?
Twingo je praktično pripravljen za elektriko, saj je znano, da bo Daimler nudil električnega smarta na isti platformi. Trenutno pa se sami še nismo odločili, ali bomo twinga ponudili tudi v električni različici. Trenutno imamo model zoe, ki smo ga lani prodali v 9.000 primerkih, kar je za nas lep rezultat, saj ga prodajamo le na nekaterih trgih. Glede twinga pa bomo na vsak način počakali, kako se bo razvijal trg električnih vozil.
Lahko pojasnite kaj več o sodelovanju z Daimlerjem, ki je s twingom in smartom stopilo v novo poglavje?
Ali je v vašem sodelovanju tudi kaj zgodovinske simbolike, ne nazadnje ste eden izmed glavnih francoskih imen, Daimler pa nemških?
Mislim, da simbolika ni imela kaj dosti vloge pri odločitvi za sodelovanje, obe strani je vodila predvsem poslovna logika.
Kaj pričakujete pri oblikah avtomobilov, razredi so danes med seboj vse bolj zabrisani …
Glede na svoje dosedanje izkušnje lahko rečem, da bo vse odvisno od ideje in njene izvedbe. Najuspešnejših oblikovnih tipov vozil v zadnjih 20 letih si pred tem ne bi nihče upal napovedati. Tako dvomim, da bi lahko na podlagi pričakovanj nekih fokusnih skupin napovedali prihodnje oblikovne tipe, gre bolj za to, da imate oblikovalce, ki so sposobni kreirati nove ideje in nove trge za avte, kar so dokazali nekateri tipi vozil v zadnjih dveh desetletjih.
Med drugim ste bili v svoji karieri na čelu Adaca, ki je v zadnjih mesecih tarča kritik zaradi škandalov v zvezi z odtekanjem sredstev in potvarjanja testov. Kaj sicer menite, da je danes naloga tovrstnih organizacij, kakšna naj bo njihova vez med kupci in proizvajalci?
Danes sem zaposlen v Renaultu in s svojega položaja žal ne morem komentirati teh zadev.
Kupci pred nakupom jemljejo v ozir vse več lastnosti nekega vozila. Kaj menite o nedavnem poročilu JD Power, ki je glede na rezultate zanesljivosti kritiziral nove majhne bencinske turbomotorje, ki da so precej manj zanesljivi od klasičnih atmosferskih?
V Renaultu je ena izmed naših prioritet kakovost naših izdelkov, eden izmed rezultatov tega je kakovost Revozove tovarne. Za nas lahko trdim, da nimamo nobenih posebnih težav s povišano stopnjo napak ali okvar pri naših tehnologijah. Na nas je, da poskrbimo, da vse, kar damo na trg, deluje.
V avtomobilski industriji ste že dolga leta. Kakšne so danes zahteve kupcev v primerjavi z nekoč?
Naše študije kažejo, da je oblika še vedno bistvenega pomena. Danes kupci pričakujejo tudi kar največjo prilagodljivost in praktičnost, v ospredju je učinkovitost, še posebej v državah, kjer izpusti zelo vplivajo na stroške lastništva. Zadnje čase pa zahtevajo naprednost v obliki različnih tehničnih dodatkov. Seveda pa je eno od poglavitnih meril za nakup cena.
Kaj so po vašem mnenju glavne spremembe zadnjih 20 let?
Teh je bilo ogromno. Če primerjamo nov avto s tistim izpred 20 let, kupec za isti denar dobi veliko več opreme in tehnologije, pa tudi precej boljšo kakovost. Glavni dosežek za marsikatero znamko pa sta bila preživetje in ohranitev zdravih temeljev. Veliko je bilo izzivov pri tehničnih zahtevah za nove avte, hkrati pa so morali proizvajalci veliko pozornosti namenjati učinkovitosti svojih obratov. Impresionira me tudi dejstvo, kako globalizirana je postala avtomobilska industrija in kako hitro se je po najhujši krizi v svoji zgodovini znova postavila na noge.
In prihodnost?
Gotovo bo veliko izzivov. S stališča trga bo to srečanje z vedno spreminjajočimi se razmerami na razvijajočih se trgih, s stališča tehnologije pa iskanje ustrezne ponudbe na področju pogonov. Prihodnost bo gotovo zaznamovana s povezljivostjo na najrazličnejše načine, tu bodo novi podporni sistemi. Izpostavljam predvsem avtomatizirano vožnjo, ki bo varnejša in bo v marsičem spremenila našo dosedanjo izkušnjo.