Ali je prišel čas za zimske gume? Odgovor je da. 15. november je namreč čas, ko morajo imeti vsa vozila obvezno zimsko opremo, kar pomeni vse štiri zimske pnevmatike (M+S) s tri milimetre globokimi žlebovi oziroma letne gume, pri čemer pa morajo biti v vozilu obvezno shranjene še snežne verige.
Preberite si še:
|
Kot določa pravilnik o napravah in opremi, morajo imeti vozila z največjo dovoljeno maso do 3500 kilogramov pnevmatike na vseh kolesih enake – vse štiri zimske pnevmatike ali vse letne pnevmatike z ustreznimi snežnimi verigami. Globina kanalov na pnevmatikah pa mora biti najmanj tri milimetre. Izjema je priobalno območje v pasu od obale Jadranskega morja do meje z Italijo in Hrvaško ter ceste od Kozine do Sečovelj, kjer za zimsko opremo vozil štejejo tudi štiri letne pnevmatike z najmanjšo globino profila 1,6 milimetra, verige pa v priboru niso potrebne.
Policisti bodo v naslednjih dneh med spremljanjem prometa posebno pozornost namenili prav pravilni obutvi vozil.
Prave ali univerzalne? |
Vsekakor vam priporočamo, da si priskrbite prave zimske pnevmatike, vendar bodo tudi M+S (mud +
snow, blato in sneg) brez večjih težav zadovoljile potrebe večine voznikov. Obstajajo tudi t. i.
univerzalne pnevmatike, ki se jih lahko uporablja čez vse leto. So dražje od zimskih oziroma M+S
pnevmatik, obenem pa nimajo takšnih odlik kot zimske pozimi ali letne poleti. Je pa res, da
olajšajo življenje, saj jih ni treba menjavati dvakrat na leto. V vsakem primeru mora imeti zimska
pnevmatika vsaj tri milimetre dezena, da bi ustrezala zakonskim predpisom o prometni varnosti.
|
Letne in zimske pnevmatike se namreč ne razlikujejo le po profilu, ampak tudi po sestavi. Zimske gume so manj trde kot letne, oziroma pri nizkih temperaturah zadržujejo primerno količino mehkobe, da oprijemljivost s površino ne bi bila vprašljiva. Istočasno letna pnevmatika pri nizkih temperaturah postane "plastična", kar se tudi na povsem suhi cesti kaže v slabi trakciji (oprijemom) in posledično daljšo zaviralno potjo.
Za nizke temperature se ne štejejo le tiste pod lediščem, pač pa vse temperature, nižje od sedem stopinj Celzija. Poleg tega, da je pozimi varnejša na suhi cesti, je zimska pnevmatika večkratno varnejša tudi v snegu. Globlji žlebovi zagotavljajo večjo silo v primeru rotacije pnevmatike in lažje izpodrivanje nabranega snega. Vožnja brez zimske opreme je v zimskih razmerah zelo nevarna in hkrati kazniva. Spomniti velja na dejstvo, da vam zavarovalnice v primeru prometne nesreče ne bodo izplačale denarja za popravilo škode na vozilu, če avtomobil ne bo opremljen z zakonsko predpisano opremo.
Dodatno težavo predstavlja dejstvo, da veliko voznikov v času sezonske menjave pnevmatik zimske namesti izključno na pogonska kolesa. Pri tem dobimo avtomobil z dvema koncema, ki se v zimskih razmerah obnašata različno. Treba se je izogniti izbiri pnevmatik različnih proizvajalcev. Hkrati vam sistemi za aktivno varnost, kot sta ABS in ESP, v zimskih razmerah ne bodo pomagali dovolj, če vaš avtomobil ne bo imel nameščenih ustreznih pnevmatik. Oba sistema sta povezana s sistemom zaviranja, ki je odvisen od optimalne oprijemljivosti s podlago.
Previdnost še vedno potrebna
Dejstvo, da ste vozilo opremili z zimskimi pnevmatikami, še ne pomeni, da se lahko na cesti obnašate kot ponavadi. Kadar pri neprilagojeni hitrosti naletite na led, ne pričakujte čudeža. Držite varnostno razdaljo, hitrost pa prilagodite razmeram na cesti. Izogibajte se sunkovitemu speljevanju in zaviranju.
Za konec še to. Zapomnite si, da je cena zimskih pnevmatik, čeprav na prvi pogled morda visoka, vedno precej nižja od zneska in težav, ki vam jih lahko prinese prometna nesreča, povzročena zaradi neupoštevanja pravil. Z neuporabo zimskih pnevmatik ne ogrožate le sebe in sopotnikov, pač pa tudi druge udeležence v prometu.