Avto
56433 ogledov

Ali lahko oviramo voznike, ki želijo prehitevati po odstavnem pasu?

Prehitevanje po odstavnem pasu Bralka Irena
Številni v komentarjih hvalijo voznike, ki namenoma ovirajo prekrškarje, ki se želijo v kolonah naprej prebiti kar po odstavnem pasu. Policija opozarja, da poostreno nadzira tovrstno početje voznikov, kar se pozna tudi v številu izrečenih kazni do sredine julija.

Vožnja po odstavnem pasu je skorajda v vseh primerih prepovedana, hkrati je zelo nevarna. Vseeno smo še posebej v času zgoščenega prometa v konicah ali pred delovnimi zaporami priča številnim voznikom, ki se mimo kolone vozijo po odstavnem pasu. Številni to počnejo iz objestnosti, ker nočejo delite usode drugih in čakati, drugi pa v želji, da bi se hitreje prebili do bližnjega izvoza z avtoceste. A sledijo zelo nevarne situacije, ko je na primer tista, ko tovorna vozila samovoljno preprečujejo takšno početje na način, da zapeljejo prek desne črte. Izredno nevarna je tudi situacija, ko na odstavnem pasu dejansko stoji vozilo v okvari in ga vozila zaradi prekratke varnostne razdalje ne opazijo pravočasno.

Čeprav imajo po odstavnem pasu dovoljenje voziti le interventne službe, tam pa lahko stojijo le vozila v okvari, pa se vsako leto na odstavnih pasovih avtocest zgodi povprečno okoli 35 naletov.

Zastoji na cesti promet | Avtor: Profimedia Profimedia

Policija je pozorna na prekrškarje

"Obdobje turistične sezone in pričakovane ter vse večje zgostitve prometa imajo za posledico tudi številne kršitve oz. nepravilnosti. Prometni policisti se na celotnem avtocestnem omrežju vsakodnevno odzivajo na dogodke, ki so povezani s prometnimi nesrečami, neposredno zaznanimi prekrški in prekrški, ki nam jih sporočajo udeleženci v cestnem prometu. Z načrtovanimi oblikami dela nadziramo tudi prekrške, ki se pojavljajo množično in predstavljajo izdatno tveganje za varno udeležbo v cestnem prometu (hitrost, varnostna razdalja, psihofizično stanje ...)," so za Žurnal24 pojasnili na policiji.

V povezavi z manevri voznikov po odstavnem pasu, ki ga vozniki pogosto nedovoljeno uporabljajo, so policisti do 17. 7. 2023 zaznali že 743 prekrškov. Gre za kršitev, ki med drugim prepoveduje tudi vožnjo po odstavnem pasu. Predpisana globa znaša 300 evrov. Dodajajo tudi, da je na odstavnem pasu ali odstavni niši prepovedana vožnja, parkiranje ali ustavitev. "Navedene kršitve se tako ne nanašajo zgolj na vožnjo po odstavnem pasu," dodajajo pri policiji.

V letu 2020 je bilo sicer ugotovljenih 531 prekrškov, v letu 2021 1361, v letu 2022 pa 1067 prekrškov.

Avtocestna policija | Avtor: Policija Policija

Policisti opozarjajo voznike, ki bi radi preprečili vožnjo objestnežem po odstavnem pasu, da tega ne počnejo. Pojasnjujejo, da je treba v prometu preprečevati konflikte in jih ne povzročati ali stopnjevati. Vsakršno oviranje in izpostavljanje predstavlja tveganje za varen, umirjen in nemoten potek cestnega prometa.

O tem, ali v policiji preverjajo posnetke s kršitelji, ki jim jih pošljejo drugi udeležencu v prometu, pa so na policiji pojasnili, da preverijo vse informacije o zaznanih deviantnih pojavih v cestnem prometu. "Naznanila in pridobljeni posnetki ali kakršni koli podatki o nepravilnostih v prometu so za nas pomemben segment pri potrjevanju dejstev in okoliščin o storjenem prekršku," še pojasnjujejo na slovenski policiji.

Komu je namenjen odstavni pas?

Na odstavnem pasu ali odstavni niši je prepovedana vožnja, parkiranje ali ustavitev, razen ustavitev vsili in ustavitev zaradi nudenja potrebne pomoči. Voznik vozila, ki je ustavil v sili, mora poskrbeti, da se vozilo takoj odstrani. Če tega ne stori, odstrani vozilo na njegove stroške izvajalec rednega vzdrževanja cest, skladno z določbami zakona, ki ureja ceste.
Na odstavnem pasu ali odstavni niši po ZPrCP lahko vozijo in ustavijo vozila:
1. nujne medicinske pomoči, gasilska vozila in vozila zaščite in reševanja pri izvajanju intervencijskih nalog,
2. izvajalca rednega vzdrževanja avtoceste pri pregledu in vzdrževanju ceste ter pri izločanju vozil,
3. upravljavca cestninskih cest, ki jih pri izvajanju nadzora uporabljajo cestninski nadzorniki,
4. policije in vojaške policije pri nadzoru in urejanju cestnega prometa in
5. inšpektorjev pri opravljanju inšpekcijskega nadzora.

gorenjska avtocesta, zastoj, Hrušica | Avtor: Dars Dars

Pri tem morajo biti vsa navedena vozila označena s predpisanimi svetlobnimi znaki oziroma s pomičnimi signalnimi ali zapornimi tablami. V primeru ustavljanja ali zastoja prometa na avtocesti in hitri cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer morajo vozniki med kolonama vozil takoj vzpostaviti reševalni pas, ki je dovolj širok za varno vožnjo intervencijskih vozil. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na skrajnem levem prometnem pasu, se morajo razvrstiti čim bolj levo, tudi čez robno črto smernega vozišča. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na ostalih prometnih pasovih, pa se morajo razvrstiti čim bolj desno, tudi čez robno črto smernega vozišča, kar vključuje tudi odstavni pas. Ob izstopu iz vozila na avtocesti (zaradi okvare) morajo voznik in potniki nujno obleči odsevni telovnik in se umakniti na varno za ograjo.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 61
  • Avatar Suli
    Suli 08:54 21.julij 2023.

    Trikrat posnete istega prekrška (različni dnevi) odvzem vozniškega pa delat vse na novo (pod strožjimi pogoji)🤔

  • korisnik_19274 17:46 20.julij 2023.

    Za vse ki jih bega je tu razlozeno: https://www.policija.si/svetujemo-ozavescamo/prometna-varnost-category-blog/pravilno-razvrscanje-ob-zastoju-na-avtocesti-resuje-zivljenja

  • Avatar jezeran
    jezeran 17:38 20.julij 2023.

    In kako me lahko prehiti, če delamo reševalni pas in sem globoko na odstavnem pasu, prav tako kamioni