Čeprav velja splošno prepričanje, da lahko veliki SUV-ji tudi vlečejo težke prikolice, to nujno ne drži, saj je sposobnost vleke prikolice odvisna predvsem od motorja. Poleg tega lahko na sposobnost vleke prikolice dodatno vplivata »downsizing« motorja ali elektrifikacija. Če je vleka prikolice torej med vašimi prioritetami, morate biti pozorni na to, kako težko lahko ogledani avtomobil dejansko vleče. Lahko se namreč celo zgodi, da prikolice nanj sploh ne smete pripeti.
Ni vedno tako, kot se zdi
Od športnih terencev večina pričakuje več kot od običajnih kombilimuzin ali celo karavanov in enoprostorcev, saj naj bi bili bolj praktični in prostorni, po zaslugi dvignjenega podvozja pa naj se ne bi bali niti terena, pa čeprav imajo najpogosteje le prednji pogon. Vendar moramo pri tem poudariti, da njihovo poimenovanje in robustni videz pogosto vodita v zmoto.
Večina športnih terencev je namreč zasnovanih na istih platformah, kot njihovi »civilni« sorodniki, torej prej ali slej marsikdo pride do spoznanja, da se veliko športnih terencev na terenu ne izkaže preveč dobro. Enako pa velja tudi za sposobnost vleke prikolice, saj jih veliko razpolaga zgolj s takšno sposobnostjo vleke kot »navadni« avtomobili, s katerimi si delijo osnovno šasijo.
Primeri takšnih dvojic so peugeot 208 in 2008, seat ibiza in arona ali škoda scala in kamiq. Ne glede na karoserijsko obliko lahko namreč ti avtomobilski dvojčki vlečejo zavirano prikolico do največje mase okoli 1.200 kilogramov. V nekaterih primerih se lahko športni terenec izkaže celo za šibkejšega. Renault megane namreč v osnovi lahko vleče prikolico do mase 1.650 kilogramov, tehnično enaki kadjar pa le 1.500 kilogramov. Izjema je le kadjar z najmočnejšim turbodizelskim motorjem in štirikolesnim pogonom.
Pomemben je motor
Pri vleki je namreč zelo pomembna tudi motorizacija, kar je logično. Od turbobencinskega trivaljnika pač ne morete pričakovati enake vlečne moči kot od turbodizelskega štirivaljnika z večjo delovno prostornino. Pomembna je tudi skupna masa avtomobila in prikolice. Peugeot 5008 lahko tako vleče zavirano prikolico z masami med 950 in 1.800 kilogrami, manjši peugeot 3008 pa med 1.150 in 2.000 kilogrami. Paradoksalno je, da je manjši model v tem primeru na boljšem. Pomembni dejavnik je tudi menjalnik, saj bo avtomobil z enakim motorjem in ročnim menjalnikom lahko vlekel težjo prikolico od tistega s samodejnim.
Pomembno je tudi, ali ima avtomobil zgolj prednji ali štirikolesni pogon. Škoda kodiaq s 110-kilovatnim motorjem 1,4 TSI in prednjim pogonom lahko denimo vleče prikolico do največje mase 1.800 kilogramov, enako motorizirani kodiaq 4x4 pa zmore še dodatnih 200 kilogramov. A po drugi strani se pri kodiaqu z enako močnim turbodizelskim motorjem razlika izravna, saj lahko obe pogonski različici vlečeta enako težko prikolico. Sploh vprimeru, če imamo spcifične zahteve, je pred nakupom torej dobro natančno pregledati tudi tabelo s tehničnimi podatki, česar pa večina kupcev v navdušenju nad izbranim avtomoblom ne stori.
Kar 3.500 kilogramov
Nekateri športni terenci lahko vlečejo celo prikolice z največjo dovoljeno maso 3.500 kilogramov, za kar mora voznik imeti že vozniško C kategorije, a takšnih ni veliko, gre pa predvsem za športne terence, ki so s svojim lastnostmi že blizu pravim terencem, kakršna sta denimo jeep grand cherokee, land rover discovery, ali pa prave terence, kot denimo mercedes-benz razreda G. Podobno bi denimo pričakovali tudi od toyote land cruiser, vendar se njene vlečne zmogljivosti končajo pri treh tonah, prekašajo pa jo celo razkošni športni terenci, kakršni so audi Q7, volkswagen touareg, BMW X5, range rover ali mercedesa GLE in GLS. Vendar tudi pri njih to velja le v primeru, ko imajo pod motornim pokrovom močnejše motorje.
Ne gre pa le za moč pogonskega sklopa, ampak tudi za to, kakšen je ta. Zmanjševanje delovnih prostornin in elektrifikacija namreč lahko precej oslabita vlečno moč avtomobila. Volvo XC90, v katerem so na voljo le še štirivaljniki, kljub električni hibridni pomoči namreč lahko vleče prikolico z maso le do 2.700 kilogramov, nekatere njegove različice pa se ustavijo že pri 2.400 kilogramih. Audi Q7 z motorjem 3,0 TSI lahko denimo vleče 3,5 tone, priključno hibridna različica pa le še 2.700 kilogramov. Pri priključno hibridnem Range roverju denimo sposobnost vleke priključnega hibrida v primerjavi s konvencionalnim motorjem celo za dobro tono pade na 2.500 kilogramov, priključno hibridni discovery sport pa lahko vleče celo samo 1.600 kilogramov.
Električni velikokrat sploh ne morejo imeti kljuke
Podobno je tudi v nižjih razredih. Priključno hibridna ford kuga lahko vleče le 1.200 kilogramov, konvencionalno motorizirana pa 2.100. Enako velja tudi za samopolnilne hibride. Obstajajo pa tudi izjeme. Hibridna hyundai kona lahko denimo vleče 50 kilogramov težjo prikolico od bencinske. Vendar pa to ne velja za električno, ki sploh ne sme vleči prikolice, kar velja tudi za veliko drugih električnih vozil.
A tudi tu so izjeme. Tesla X lahko denimo vleče prikolico do največje mase 2.276, audi e-tron in mercedes-benz EQC pa do 1.800 kilogramov. Tud škoda enyaq bo lahko vlekla 1.400-kilogramsko prikolico, VW ID.4 pa 1.200-kilogramsko. Vendar pa se tu postavi vprašanje, če je vleka prikolice z avtomobilom, kjer si prizadevamo za vsak dodatni kilometer dosega, res smiselna ali je le dokazovanje našega »prav«, saj obstaja veliko bolj primernih alternativ.
www︎.︎Magenot︆.︆net - odličen prrojekt za odrrasle, ki želikko najti parrtnerja za sseks
Kaj ima C kategorija veze z vleko prikolice???
ne strinjam se z nekaterimi navedbami. Dovoljena masa prikolice ni odvisna zgolj od velikosti in moči motorja, niti od vrste menjalnika. Proizvajalci jo dolocajo predvsem na podlagi prestavnih razmerij, mase vlecnega vozila, zavor, medosne razdalje in vzmetenja zadaj. To so… ...prikaži več namreč komponente ki najbolj vplivajo na vlecne sposobnosti. Npr. poznamo cel kup kombijev ki imajo cca 130 konjev in lahko vlecejo 3,5t, na drugi strani pa 250+ konjev v recimo Volvo XC90 ni homologirano za vec kot 2,5t.