Vodja za model Citroën C4 cactus Jean Marc Remis nam je zaupal podrobnosti o inovacijah, ki so jih vgradili v povsem nov model. Z njimi pa vsi ne bodo zadovoljni, predvsem avtoličarji in avtokleparji.
S citroënom C4 cactus, ki ga že lahko srečamo na naših cestah smo prve vtise v vožnji že zapisali, a vozne lastnosti pri tem vozilu ne bodo v ospredju.
Citroën
Vozilo nenavadnega imena, ki so ga najavljali že vse od predstavitve koncepta leta 2007 in ponazarja dejstvo, da tako kot kaktus ne potrebuje veliko „goriva za življenje“, v ospredje postavlja povsem nov koncept vozila za urbane voznike. Ta ponuja številne nove rešitve kot so zračni žepi, UV sončna streha, lahka gradnja, ...
Občutno nižji obratovalni stroški
S citroënom C4 si deli platformo, ime C4 pa po besedah sogovornika ne pomeni širitev imena cactus na druge družinske modele in tudi ne nove znamke, kot je linija DS. Z imenom C4 so želeli nakazati, da gre za enako prostoren avtomobil, kot so njihovi drugi izdelki v segmentu.
Gregor Prebil
Da gre za "radikalno“ vozilo so najavljale že prve skice, to pa je potrdil tudi naš sogovornik
Jean Marc Remis. "Res je, da kupec ne dobi senčnega roloja za panoramsko streho, a ga zaradi nove tehnologije tudi ne potrebuje. Res je tudi, da se zadnja okna odpirajo le s pomočjo zatiča v stran, kot je tudi res, da zadnja klop ni deljiva. A po drugi strani smo tudi zahvaljujoč tem rešitvam maso vozila v primerjavi z modelom C4 znižali za 200 kilogramov! Avtomobil tehta vsega 965 kilogramov, kar bo kupec občutil tako pri agilnosti med samo vožnjo, kot pri porabi goriva, manjši obrabi delov. Ocenjujejo, da bodo obratovalni stroški nižji za petino.“
Deljive zadnje klopi vozniki ne zlagajo
Gregor Prebil
Citroënov strokovnjak pravi, da gre pri vsem za premišljene poteze, ki so jih sprejeli v sodelovanju s kupci. V njihovi raziskavi so ugotovili, da kar 85 odstotkov voznikov v svojih vozilih nikoli ne izkoristi deljive zadnje klopi. Prekrivalo za panoramsko streho ni potrebno, saj ponuja visoko toplotno zaščito, kar pomeni, da svetloba prihaja skozi, ne pa tudi vročina in mraz. Električno pomični senčni rolo bi avtomobil podražil in obtežil za šest kilogramov. Poslabšana ni niti zvočna izoliranost, hkrati pa ostane več prostora nad glavami potnikov.
Posebnost v povezavi s streho je zračna blazina, ki so jo iz armaturne plošče pred sopotnikom preselili v strop vozila in na ta način izboljšali prostornost potniške kabine ter pridobili dodaten predal pred sovoznikom, ki se odpira navzgor.
Citroën
"Varnostna blazina na stropu je varnostno povsem primerljiva z blazino v armaturni plošči. Še več, prostornino blazine smo povečali za 120 litrov, kar pomeni, da zaščiti tako prostor pred voznikom, prekrije pa tudi prostor okoli zaslona na dotik," zatrjuje Remis.
Tehnologija proti buškam in praskam
Še ena radikalna novost je tehnologija Airbumps. Gre za zračne žepe, ki so jih pritrdili na bočna vrata in preprečujejo poškodbe, kot so udrtine in buške, ki nastanejo ob odpiranju vrat vozila na parkiriščih ali zaletavanju v vrata z nakupovalnimi vozički.
Poseben material so razvili pri podjetju BASF, pred dokončno odločitvijo za vgradnjo pa so naredili številne teste vzdržljivosti materiala. "Ne, zračni žepi s časoma ne bodo zbledeli. Testi so pokazali, da štiri barve, ki jih ponujamo, ostanejo tudi čez daljši čas enako intenzivne. Rdeča, na primer zbledi, zato se zanjo nismo odločili,“ nam je zagotovil Citroënov strokovnjak in dodal, da bo čas pokazal, kako uspešna bo inovacija in ali jo bodo ponudili tudi pri drugih družinskih modelih.
Je pa to ekskluzivna inovacija Citroëna in se ne bo selila k sestrskim modelom znamke Peugeot. Njihovo bistvo, poleg vizualne posebnosti, je to, da ne potrebuje posebnega vzdrževanja in neposredno prispeva k zmanjšanju stroškov za vzdrževanje in popravilo. Avtokleparji in avtoličarji bodo imeli manj dela.
Ne kopirajo mercedesa
Gregor Prebil
Še ena inovacija, ki jo predstavljajo pri C4 cactusu, je tehnologija za pranje vetrobranskega stekla – magic wash, s šobo vgrajeno v pokrovček na skrajnem delu ploščate metlice brisalnika stekla, ki vozniku omogoča, da ob sprožitvi ukaza za pranje vetrobranskega stekla izbrizga curek tekočine vzdolž gumijaste letvice tik pred premikom metlice.
Remis zavrača, da naj bi kopirali mercedesovo tehnologijo magic vision, kjer se čistilna tekočina razprši neposredno pred metlici brisalnikov in se nato takoj obriše.
"Gre za podobno filozofijo, vendar ne tudi za isti sistem. Mi smo želeli za enako kakovostno čiščenje vetrobranskega stekla porabiti čim manj tekočine, kar pomeni manjšo posodo za pralno tekočino. Samo s to rešitvijo smo prihranili kilogram in pol.“
Kakšno kopiranje mercedesa z brisalci s šobo, to ma že moj fiat pa je 10 let star. Je res da je fino ker šprica direkt pred metlico, so pa zato metlice še enkrat dražje, ker je šoba gor.
mogoce pa ne bo vec sleparije(ko sta zavar.agent in klepar zmenena),pa nove avtodele narocijo,stare montirajo,znesek ogromen,placa pa zavarovalnica.onadva pa spravta razliko v zep.in to so me poskusali nategnt vsakic.kje se to da prjavit?stavim da ce bi vse pregledli bi ugotovili… ...prikaži več d jih vecina tko fuša...