Ko svoje moči združita inženirja, od katerih je prvi pomagal razviti BMW-jevega športnika i8, drugi pa je bil zadolžen za razvoj Applovih računalnikov, nastane poseben avto.
Tik pred premiero na največjem svetovnem sejmu elektronike CES v Las Vegasu se je predstavila novopečena znamka električnih avtomobilov, imenovana Byton. Marsikdo bo takoj dejal, da je to le še eden od mnogih poskusov, kako slediti Tesli v ekstremno zahteven svet, kjer je predstavitev koncepta eno, dejanska serijska izdelava avtov pa nekaj povsem drugega. Še vedno je namreč aktualna zgodba znamke Faraday Future, ki je z FF91 napovedala izjemen avto, nato pa zašla v hude finančne in politične škripce.
A ljudje, ki stojijo za znamko Byton, trdijo, da dobro vedo, v kaj se podajajo. Izvršni direktor Carsten Breitfeld je bil namreč del ožjega tima, ki je bil pri BMW zadolžen za razvoj njihovega hvaljenega športnega hibrida i8. Razvoj digitalnega sveta v avtomobilu pa ima na čez Jeff Chung, ki je bil pri Applu del ekipe razvijalcev njihovih računalnikov Mac. Zadaj je kitajski kapital, vendar sredstva ne prihajajo le od enega investitorja, kot je to običajno v podobnih zgodbah, temveč so zagonska sredsta zelo razpršili.
Ime Byton je skovanka dveh angleških besed - bytes (biti) in wheels (kolesa). In dejansko naj bi šlo za pravcati superračunalnik na kolesih, saj ga Breitfeld opisuje kot prvi res pametni avto na svetu.
Avto naj bi omogočal, da bodo potniki med vožnjo lahko uživali najvišjo stopnjo povezanosti z digitalnim svetom. Celoten prednjih del avta je en velikanski zaslon dolžine kar 1,25 metra, na katerem se lahko prikazuje vse, od informacij o vožnji, do zdravstvenih podatkov potnika in zabavnih vsebin. Voznik ima na volanu posebej veliko tablico, prek katere upravlja z glavnimi nastavitvami avta. Zapletene geste, dotik na zaslon, glas - avto naj bi razumel vse.
Senzorji in kamere prepoznajo potnika in takoj prilagodijo sedež in ostale nastavitve njemu osebno. Tudi zadnja dva potnika imata pred seboj velika zaslona, v avtu so kamere za konferenčne klice. Avto naj bi bil že ob premieri sposoben stopnje 4 avtonomne vožnje, kar pomeni, da bi lahko "voznik" veliko večino vožnje brez težav celo prespal. Prednja sedeža bo mogoče zavrteti za 180 stopinj za konferenčne oziroma družabne namene.
Byton, ki ga jasno poganja elektrika, se sicer ne more kosati s Teslinim model 3 po zmogljivostih, saj 100 km/h doseže "šele" po okoli petih sekundah. A kot opozarja Breitfeld, smisel tega avta niso zunanje zmogljivosti, temveč tako kot v svetu pametnih telefonov najboljša programska oprema.
Da bo Byton postal resničen serijski avto, bo zelo verjetno precej odvisno tudi od Tesle - pri Bytonu upajo, da bodo s šefom Elonom Muskom dosegli dogovor in bo mogoče avtomobile znamke Byton polniti na Teslinih superpolnilnicah, saj sami ne bodo mogli postavljati tako zmogljive mreže polnilnic, kot jih ima Tesla.
Serijski avto, ki je zasnovan v Nemčiji, tehnološko izpiljen v Kaliforniji, izdelan pa na Kitajskem, naj bi prišel na cesto že prihodnje leto. Stal naj bi 45 tisoč dolarjev (37 tisoč evrov). Sledila bosta še dva modela.
dezurni@zurnal24.si