Predhodnika pa prekaša tudi pri prostornini kar 30 odstotkov večjega prtljažnika.
Spredaj kot C5, zadaj kot C3
Glede izgleda novega C4 je tako, da sprednji del povzema športno eleganco večjega C5, ki pa ji z bolj razgibanim odbijačem doda še nekaj več dinamičnosti. Kromirana obroba spodnjega dela bočnih stekel poudarja rahlo vzpenjajočo se bočno linijo, ki pa kljub temu ni med najbolj rastoče dinamičnimi. Zadek prav tako spominja na model iz obstoječe citroenove game, ampak tokrat manjši C3.
Opazovalec bo vsekakor opazil tudi v črno barvo odeto streho, ki je popotnica za veliko panoramsko streho, katero je imel doplačano testni model. Na zunaj izgleda dobro, še bolje pa znotraj. Dodatek so tudi 17-palčna lita platišča, ki so po našem mnenju glede na eleganco vozila skoraj nuja.
Pogojno napreden pogonski sklop
Slednja (platišča namreč) sicer nekoliko zmanjšajo ekološkost pogonskega sklopa, ki zato namesto 109 gramov CO2 dosega izpuh 114 gramov, kar pa je še vedno zelo dober dosežek, za dobre 4,3 metra dolgo kombilimuzino. Pogonski sklop je pogojno napreden, to pa zato, ker ga sestavlja dobro znani 1,6-litrski dizel, ki sedaj zmore 82 kilovatov, za prenos moči pa skrbi robotizirani šeststopenjski menjalnik s težko razumljivo prestavno kuliso in neodločnim delovanjem.
Problem predstavlja že ob vžigu, kjer tudi ob zahtevani postavitvi v nevtralni način ob prvem poskusu skoraj nikoli ni hotel vžgati. V vožnji pa je prestavljanje v avtomatskem načinu vse preveč "cukavo“, nekoliko bolje jo boste odnesli, če boste prestavili v M (manual) in sami prestavljali preko ročic na volanu. Ampak tudi takrat je treba ujeti ritem in tik pred prestavljanjem rahlo popustiti plin, drugače se vse dogaja prepočasi in nepovezano.
Prej omenjeno ekološkost, 114 gramov izpustov, so pri Citroenu dosegli z vgradnjo sistema start&stop zadnje generacije, ki pa nas ni prepričal, sistema regeneracije zavorne energije kakor tudi optimizacijo delovanja klimatske naprave in zmanjšanje izgub servo ojačevalnika volana. Porabo boste tako zlahka držali pod sedmimi litri, le avtocestna hitrost jo bo premaknila čez to mejo, priganjanje pa približalo osmim litrom. Na testu smo tako shajali s slabimi sedmimi litri, kar je klub avtomatiki ugoden rezultat.
Vsaj za razred boljši materiali
Znotraj vas bodo pozdravili občutno boljša ergonomija in materiali, pa čeprav je armaturna plošča izdelana iz enega kosa, kar nakazuje varčevanje s stroški. Osrednji del volanskega obroča se ponovno obrača skupaj z volanom, je lep na pogled, a prevelik in daje premalo informacij o dogajanju pod kolesi.
Sedeži so še vedno francosko udobni, a telo sedaj bolje držijo v ovinkih. Kompromis predstavlja tudi vzmetenje, serijski ESC pa posreduje prehitro. V drugi vrsti je prostora manj, kot pričakuješ glede na mere, to pa je davek, ki ga za seboj potegne oblika, ki svoje pove tudi pri preglednosti nazaj. Bolje kot ta se odreže prtljažnik, ki je s 408 osnovnimi litri nadpovprečno prostoren, enako velja tudi za odprtino, ki omogoča enostavno nalaganje. V razrednem vrhu je tudi kar se tiče odlagališč, zelo globoka so v vratih, tisto pod sredinsko konzolo pa je že skoraj brezno.
Srednji paket opreme prinaša vso potrebno varnost in udobje, presežkov pa ne ponuja. Testnik je imel med posebnimi dodatki tako le veliko panoramsko steklo (ki pa je prišlo s seznama doplačil), ki bi ga v uredništvu raje zamenjali za parkirna pomagala. Glede na vse pa predstavlja cenovno ugoden nakup, še posebej ko v enačbo vključimo podobno ekološko nemško konkurenco, ki je vsaj dva tisočaka dražja.
Citroën C4 e-Hdi 110 tendance airdream
Motor: 1.560 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 82 kW (112 KM)/pri 3.600 vrtljajih na minuto
Navor: 270 Nm pri 2.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 6,8 litra/100 km, 114 gramov CO2
Zmogljivosti: 190 km/h, 11,2 sekunde od 0–100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.329x1.789x1.489, medosna razdalja 2.608, prtljažnik (v litrih): 408/1.183
Cena: 19.740/22.080 EUR