Vlada Recepa Tayyipa Erdogana je hkrati napovedala obsežne spodbude za podporo turški avtomobilski industriji. Turška avtomobilska podjetniška skupina ali TOGG, je sestavljena iz petih podjetij in poslovne krovne organizacije. V skladu s predsedniškim odlokom bodo ustanovili tovarno, ki bo stala v Bursi, prva vozila pa bodo proizvedena leta 2022.
3,5 milijardna naložba bo omogočila proizvodnjo petih modelov in skupno proizvodnjo 175 000 električnih vozil na leto. Prvi med njimi bo kompaktni SUV, ki bo predstavljen leta 2022, navajajo na spletni strani TOGG. Avto, ki je bil predstavljen kot koncept, so sicer oblikovali pri slavnem italijanskem dizajnerskem studiu Pininfarina, je pisal turški časnik Dunya.
Turški predsednik Tayyip Erdogan je izrazil željo, da se vozila TOGG prodajajo po vsem svetu, začenši z Evropo.
Projekt naj bi po besedah izvršnega direktorja TOGG-a Mehmeta Gurcana Karakasa, nekdanjega direktorja Boscha, v 15 letih turški ekonomiji prispeval kar okoli 45 milijard evrov. Tudi operativni direktor TOGG Sergio Rocha ima veliko izkušenj v avtomobilski industriji, saj gre za nekdanjega direktorja General Motors Korea.
Turki bodo kupovali turške avtomobile
Država bo TOGG-u do konca leta 2035 omogočala poslovanje z obsežnim znižanjem davkov, brezplačnimi zemljišči, znižanjem obrestnih mer in jamstvom vlade, da bo za svoje potrebe rezervirala 30 tisoč vozil.
TOGG je najprej razkril prototip kompaktnega SUV vozila, ki naj bi bil v serijski različici nared do leta 2022 in limuzine.
Erdogan je turške družbe že pred devetimi leti pozval, naj združijo moči za proizvodnjo domačega vozila. Januarja leta 2011 je dejal, da "išče pogumnega investitorja za domači avtomobil." Več kot šest let po pozivu je bil ustanovljen konzorcij, ki vključuje Anadolu Group, BMC, Kok Group, operaterja mobilne telefonije Turkcell in Zorlu Holding.
Turki bi v prihodnosti radi prodajali električne avtomobile. V načrtu je pet vozil.
Erdogan, ki je novembra leta 2017 prvič razkril načrte za lansiranje avtomobila, ki bo v celoti narejen v Turčiji, je dejal, da bo avtomobil vrhunec turškega napredka v industrijski tehnologiji in dodal, da Turčija ne želi prodajati vozila samo na domačem trgu, ampak želi, da TOGG postane globalna znamka.
Avto za ves svet
"Vsi skupaj smo priča, da so turške 60-letne sanje postale resničnost," je dejal ob predstavitvi prototipa in dodal: "Ko bomo videli turški avto na cestah po vsem svetu, bomo dosegli svoj cilj." Po njegovem govoru so na odru razkrili rdeči SUV in sivo limuzino z oznako TOGG.
SUV naj bi bil na voljo v različici s pogonom na zadnja kolesa in močjo okoli 146 kilovatov (200 KM), oziroma s pogonom na vsa štiri kolesa in okoli 292 kilovatov moči (400 KM). Litij-ionska baterija naj bi zagotovila avtonomijo vožnje večjo od 300 oziroma 500 kilometrov, na hitrih polnilnicah pa jo bo mogoče do 80 odstotkov napolniti v 30 minutah. Šibkejša različica bo od 0-100 km/h pospešila v 7,6 sekunde, medtem ko bo močnejša različica za enako hitrost potrebovala le 4,8 sekunde.
60 let sanj
Dejal je, da gre za zgodovinski dan, za izpolnitev turški sanj in, da ne bodo dovolili ponovitve zgodbe iz leta 1961, ko je bil predstavljen prototip turškega avtomobila devrim. Erdogan je napovedal, da bo prav sam prvi kupec novega avtomobila.
Dejal je še, da bo infrastruktura za polnjenje električnih avtomobilov po vsej državi pripravljena do leta 2022.
Erdogan je napovedal, da bodo novi model izdelovali v Bursi, središču turške avtomobilske industrije, saj sta tam največji tovarni avtomobilov - Tofash Fiat in Oyak Renault.
Turčija je že velik izvoznik avtomobilov v Evropi. V Turčiji imajo svoje tovarne številni avtomobilski giganti, kot so Ford, Fiat Chrysler Automobiles, Renault, Toyota in Hyundai. Svojo tovarno si želi v Turčiji odpreti tudi Volkswagen, vendar so zaradi turške vojaške operacije v Siriji preložil končno odločitev o tem, ali bodo v Turčiji zgradili tovarno avtomobilov.
Če bo cena taka kot za Beko, ga bomo kupili....
Stiri kolesni Beko....