Je pa vseeno presenetljivo, koliko zamenjava bencinskega ali dizelskega motorja z električnim motorjem spremeni avto. Njegov karakter, vozno izkušnjo in celo željo po nakupu. Medtem ko standardni hyundai kona v primerjavi s konkurenti ni povsem pri vrhu po prodaji, pa je električna kona EV eden najbolj zaželenih električnih avtomobilov na trgu. Tudi zato, ker prave konkurence sploh nima. Električne SUV model v večini najdete v premijskem razredu, to pa pomeni, da morate odšteti nekaj deset tisočakov več kot za kono EV. Ki pa tudi ni poceni.
Naj v uvodu pojasnim, da se mi zdi pametna odločitev, da so pri Hyundaiu na trg ponudili dva različna pogona modela. Šibkejši elektromotor (nameščen je spredaj) zmore 100 kilovatov moči (136 KM) in 395 Nm navora. Največja hitrost je zaradi ugodnejšega dosega omejena na 155 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h je 9,7 sekunde, z enim polnjenjem litij-ionske baterije kapacitete 39,2 kWh pa je glede na uradne podatke, ki temeljijo na standardu WLTP (globalno usklajeni preskusni postopek za lahka vozila), prevoziti 312 kilometrov. Poraba baterije, ki je v prvi vrsti odvisna od načina vožnje je 13,9 kWh/100km. Baterije se na standardnem električnem priključku polnijo šest ur in 10 minut, na hitri polnilnici pa baterijo do 80 odstotkov napolnimo v 54 minutah.
Model z zmogljivejšim električnim motorjem (tega smo na testu preizkušali mi), pa zmore 150 kilovatov moči (204 KM) in 395 Nm navora. Pospešek od 0 do 100 km/h je 7,6 sekunde, največja hitrost je 167 km/h. Doseg polne baterije s kapaciteto 64 kWh je do 482 kilometrov - torej v teoriji skoraj od Ljubljane do Splita - govorimo o idealnih razmerah in ne po avtocesti. Tudi v tem primeru se baterija do 80 odstotkov na hitri polnilnici napolni v 54 minutah, pri Hyundaiu pa navajajo porabo baterije 14,3 kWh/100km.
Tako v teoriji, kaj pa v praksi? Kona EV od klasične kone oblikovno dovolj odstopa, da bodo ljudje takoj vedeli, da sedite v električnem avtomobilu, če ne bodo sklepali že po tem, da je med premikanjem neslišna. Za kono EV je značilna nekoliko posebna maska motorja z zaprtimi odprtinami za hlajenje z zrakom, drugačna, bolj futuristična so 17-palčna zaprta aerodinamična platišča. Ozki prednji žarometi so polni LED in ponoči svetijo odlično.
Baterijski sklop je umeščen v dno vozila, kar pomeni veliko prostora v kabini. Tudi na zadnji klopi je udobje presenetljivo odlično, le visokorasli boste pogrešali kakšen dodaten centimeter za kolena. Nekoliko manj prostoren je prtljažnik, ki pogoltne 332 litrov prtljage, kar je za vsakodnevne družinske potrebe dovolj, v primeru poti na dopust pa kona EV za razliko od večine električnih modelov omogoča obremenitev strehe, in sicer do 80 kilogramov, če se na primer želite na dopust odpraviti s kovčkom na strehi.
Kabina je v primerjavi s standardnim avtomobilom videti prijetno moderna z menjalnikom v obliki gumbov na sredinski konzoli, s pritiskanjem katerimi prestavljamo menjalnik naprej ali nazaj.
Zmoti le nekoliko plastičen občutek, enako velja za gumbe, so ki zaradi svetleče plastike videti ceneno, a kakovosti izdelave ne gre oporekati. Testni primerek je imel 8-palčni z navigacijo. Multimedijski sistem je (kot v primeru ioniqa) obogaten z izredno raznolikimi informacijami s področja električne vožnje in polnjenja. Med te podatke spada tudi hitro iskanje javnih polnilnic in ličen prikaz na zemljevidu, do kod vas bo odpeljala trenutna zaloga energije.
Ima tudi barvni projekcijski (HUD) zaslon, najnovejšo generacijo asistenčnih sistemov, ki jih pri Hyundaiu poznamo pod imenom SmartSense (sistem za samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev, sistem za preprečitev zapustitve voznega pasu, sistem za prepoznavanje vozil v mrtvem kotu, aktivni tempomat ...). Kljub temu, da gre za električni avtomobil, kjer šteje vsak dodaten prevožen kilometer brez emisij, pa je opremljena tudi s funkcijami za udobje (gretje in prezračevanje za sedeža spredaj, električno nastavljivi sedeži, ogrevan volanski obroč ...). Torej, kompromisov glede udobja ne bi smelo biti.
Sploh tudi zato, ker je zvezda avtomobila kombinacija električnega motorja in baterije, ki v praksi omogoča velik doseg z enim polnjenjem. Vozilo smo imeli priložnost polniti doma, na hišni vtičnici, a smo jo polnili na parkirišču pred pisarno, na javni polnilni postaji. Baterija se je v službenem času, ko je bil avto parkiran napolnila do 100 odstotkov, kar nam je omogočalo vožnjo od ponedeljka do petka, iz Kamnika v Ljubljano in nazaj, kot tudi na vse druge opravke, ki smo jih imeli tisti teden. Brez težav smo z enim polnjenjem prevozili okoli 450 kilometrov poti. Za nekoga, ki živi v Mariboru in se vozi na delo v Ljubljano, je to že avtomobil, ki je vsakodnevno uporaben. Tudi zato, ker so na avtocestnem križu že posejane hitre polnilnice. Naj zapišemo, da kona zmore hitre prenose moči, pri tem pomaga tekočinsko hlajenje baterijskega sklopa.
Kona EV se sicer najbolje znajde v mestu, zlasti v primeru 64kWh različice. Presenečeni smo bili, kako hitro ob hipnem največjem navoru pri speljevanju pospešuje avtomobil. Da ti vzame sapo. Čeprav je zaradi elektromotorja neslišna, pa se v kabino vseeno prenaša hrup ozkih pnevmatik, ki drsajo ob asfalt. Tudi na avtocesti se boste z njo vozili povsem normalno, če le hitrosti ne bodo večje od predpisanih, saj je v prid dosega največja hitrost omejena na 167 km/h. Na avtocesti se v kabino prebije nekaj šuma vetra, a tudi zato, ker se ne sliši motorja.
Zaradi regeneracije pri zaviranju (voznik lahko moč in jakost zaviranja uravnava s pomočjo posebne obvolanske ročice) je tudi pojemek drugačen, kot pri klasičnih avtomobilih. Avto, ko spustite stopalko za plin precej močno zavira, kar bi znalo biti za koga moteče, ko pa se navadite na vožnjo z zgolj eno stopalko, pa hitro postanete navdušeni. Kona EV se je izkazala za iskriv in dinamičen avtomobil, ki je dobro vodljiv, a pri omejenih hitrostih. Večje mase na račun baterij v ovinkih namreč ne more skriti, če k temu prištejemo še ožja kolesa in nekoliko večji odmik od tal, po možnosti še spolzko vozišče, je kljub nizkemu težišču treba med ovinki ob dinamični vožnji pokazati nekaj več vozniških veščin. Vsekakor pa je vožnja veliko bolj zabavna kot z bencinsko ali dizelsko kono.
Pod črto. Dejanskih slabosti kone je malo, če odmislimo ceno. 41 tisoč evrov stane zmogljivejša kona EV, brez upoštevane subvencije v višini 7.500 evrov. Še vedno precej manj kot stanejo premijski 100-odstotno električni križanci oziroma športni terenci.
Podatki o vozilu: (Hyundai kona electric)
Motor: električni
Največja moč: 150 kW (204 KM) pri 6.000 vrtljajih
Največji navor: 395 Nm pri 2850 vrtljajih
Baterija: Li –ion-poly, 64 kWh
Polnilne zmogljivosti: AC 7,2 kW/ DC 80 kW
Zmogljivosti: 167 km/h, 7,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.180 x 1.800 x 1.570, medosna razdalja 2.600
Prtljažnik (v litrih): 332/1114
Poraba: 16,2 kWh/100 km (kombinirani cikel), izpusti CO2: 0 g/km
Cena v evrih: 35.800 (39,2 kW/h) 45.900 (testni impression)/46.840 (testni z dodatno opremo)*
*- subvencija v višini 7.500 evrov ni upoštevana
Plusi: Zunanji videz, oprema, pospešek, doseg, motor, baterija;
Minusi: Velikost prtljažnika, preveč plastike;
Kolk ste dobil denarja za objavo. Še bolj onesnažujejo kakor dizelaši.
Vesela novica, rezervacije možne za 2020, kakšno leto boste čakali, nekaj izboljšav tudi 3 fazni polnilec in 2000€ dražji !!!
Ni edini, bo kmalu velika izbira in cenejši, je pa premočan s tem navorom, udobje, oprema, domet vrhunsko