V spodnjeidrijskem koncernu so predstavili nekaj podrobnosti svojega novega posla z družbami Citroën, Peugeot in DS. V zameno za 24 milijonov evrov bodo matičnemu koncernu PSA in posredno tudi Oplu od leta 2017 pa do 2023 dobavljali nekatere ključne dele volanskih sistemov, ki so jih razvili sami. Gre za tehnološko visoko zahtevno aluminijasto ohišje volanskega sistema, ki ga bodo izdelovali z najnovejšimi tehnologijami za visokotlačno litje in za visoko precizne mehanske obdelave. Visoke zahteve kupca se izražajo predvsem zaradi številnih kompleksnih karakteristik, ki jih za volan zahtevajo varnostni trki.
Hidriino krmiljenje bo tako denimo upravljalo z naslednjo generacijo modelov citroën C3 in DS3, pa tudi opel merivo. Proizvodnja bo potekala v koprskem obratu, že doslej Hidria dobavlja ohišja za peugeot 508 in 208.
Kot je izpostavil predsednik poslovodnega odbora in izvršni direktor Hidrie Iztok Seljak, se zgodi zelo redko, da je neki družbi poverjena dobava delov skozi celotno življenjsko obdobje nekega modela. "Gre za zelo pomembno nadgradnjo našega dosedanjega sodelovanja s Peugeotom in dokončno pozicioniranje Hidrie kot predrazvojnega dobavitelja," je dejal. Za njih je zelo pomembno, da se dodatno pozicionirajo v tudi premijskem razredu, je dodal.
Zahtevno reševanje domačih težav
Hidria končni dogovor z bankami o prestrukturiranju dolga pričakuje v prvem četrtletju 2015 ali nekoliko prej. Kot pravijo v družbi, v miru pripravljajo temelje na nadaljnjo intenzivno rast.
Skupina Hidria, ki zaposluje približno 2400 ljudi, bo letos po načrtih beležila okoli 260 milijonov evrov prihodkov od prodaje, njen dolg pa znaša 150 milijonov evrov, kar predstavlja približno šestkratnik tekočega dobička pred obrestmi, davki, depreciacijo in amortizacijo (EBITDA). Koliko je kratkoročni dolg skupine, Seljak ni razkril, je pa dejal, da znaša blizu tretjine celotnega dolga, kar je po njegovih besedah preveč.
Prav zato se z bankami upnicami dogovarjajo o prestrukturiranju dolga in uskladitvi kratkoročnih in dolgoročnih virov financiranja na vzdržno raven. Ker pogovori še potekajo, Seljak podrobnosti ni mogel razkriti.
Hidria se je v neugodnem položaju znašla zaradi intenzivnega razvoja in velikih investicij v minulem desetletju, določeni projekti niso tako hitro izkazali koristi, kot so pričakovali, npr. prevzem podjetja Bausch, na področju klimatskih naprav, ki sicer predstavljajo manjši del poslovanja, jih je prizadela kriza v gradbeništvu, svoje pa je dodala še neuravnotežena struktura virov financiranja. Preveč je bilo namreč kratkoročnih posojil, je pojasnil Seljak.