Kot je povedal predstavnika zavoda Zadihaj Teo Bunta, so s predstavniki invalidov iskali skupne rešitve, ki bi lahko pomagale invalidom in ranljivim skupinam v prometu, obenem pa tudi zmanjšale negativne vplive prometa na zdravje in okolje.
Aplikacije in naprave prilagojene invalidom
Med takšnimi rešitvami so danes predstavili telefonsko aplikacijo za pomoč pri parkiranju invalidnih voznikov, ki bo invalidnim osebam omogočila lažje iskanje najbližjih parkirnih mest glede na njihovo lokacijo. Pomembna novost so tudi javne električne polnilnice, prilagojene za uporabo invalidom na vozičkih ter drugim uporabnikom električnih vozil.
Na dogodku so predstavili še električna vozila, ki so prav tako lahko prilagojena invalidom, novosti na področju prilagajanja javnih stranišč ter večji dostopnosti javnega potniškega prometa. "Podpiramo brezplačno vozovnico v Mariboru in enotno za vso Slovenijo, saj se nam zdi to tudi promocija potniškega prometa, ki zmanjšuje okoljsko onesnaževanje," je še dejal Bunta.
Država za elektromobilnost
Da projekte podpira tudi država, je v Mariboru povedal predstavnik ministrstva za infrastrukturo in prostor Marko Longer. Kot je dejal, velik poudarek dajejo prav elektromobilnosti, saj gre za trenutno edino tehnologijo, ki v prometu omogoča uporabo 100-odstotno uporabo obnovljivih virov energije.
Za uveljavitev teh ciljev je po njegovih besedah potrebnih več korakov. Vzpostaviti je treba mrežo hitrih polnilnic na celotnem avtocestnem križu in ostalih pomembnih prometnicah, pa tudi na mestih, kjer se uporabniki zadržujejo krajši čas, kot so trgovine, restavracije, občine in drugi uradi.
Ob tem je treba postaviti še počasne polnilnice na območjih, kjer se uporabniki zadržujejo dlje časa, torej na različnih javnih ali zasebnih parkiriščih, še posebej pa se mu kot dolgoročno najpomembnejše zdi združitev polnilnic v nekakšno pametno mrežo, s katero bi omogočili regulacijo elektroenergetskega sistema v Sloveniji.
Upravičeno, saj smo invalidna država.LPTUpamaros