Pri agenciji pravijo, da so s svojimi zadnjimi testnimi trčenji pokrili celotni razpon od varnostno najboljših do najslabših avtomobilov, ki jih v Evropi trenutno ponuja avtomobilska industrija. Med enajstimi preskušenimi modeli jih je sedem osvojilo pet zvezdic, dva sta osvojila po štiri, po eden pa je osvojil eno oziroma nič zvezdic.
Med zmagovalci tokratnega testa so se s petimi zvezdicami znašli BMW X1, genesis G70, genesis GV70, mercedes-EQ EQS, nissan qashqai, škoda fabia in volkswagen caddy, štiri pa sta osvojila električna fiat 500e in MG marvel R. Zgolj eno zvezdico si je priborila nizkocenovna dacia spring, z nič osvojenimi zvezdicami pa je razočaral renault zoe.
Od najdražjih do cenovno ugodnih
Avtomobili z oceno petih zvezdic tokrat torej segajo od cenovno dostopnih majhnih avtomobilov in limuzinskih kombijev do razkošnih direktorskih avtomobilov. In kljub temu, da so si cenovno zelo narazen, prav tako pa tudi s pogonskimi sklopi, so se vsi na preskusih izkazali zelo dobro tako na področju varnosti med trkom kot tudi na področju sistemov za izogibanje trkom.
Izstopala sta predvsem nissan qashqai na področju asistenčnih sistemov in mercedes-EQ EQS na področju zaščite odraslih potnikov in otrok. Kljub temu, da sta osvojila zvezdico manj, sta se dobro izkazala tudi fiat 500e in MG marvel R, slednji predvsem v luči spomina na katastrofalne predstave kitajskih avtomobilov v preteklosti.
Glede na to, da se voznike zelo nagovarja k nakupu električnih avtomobilov, ni nič nenavadnega, da so začeli proizvajalci predstavljati cenovno bolj ugodne avtomobile, s katerimi lahko nagovorijo širše občinstvo. Med njimi je tudi Renault, ki je bil s svojim modelom zoe leta 2013 med prvimi proizvajalci, ki so uspešno nastopili na trgu električnih vozil.
Pogon pomembnejši od varnosti?
Tudi leta 2020 predstavljeni prenovljeni zoe je v bistvu enak avtomobil, ki so mu močno izboljšali pogonsko tehniko, ne pa varnosti. Še več: v sedež vgrajeno varnostno vrečo, ki je prej ščitila glavo in prsni koš voznika, so nadomestili z manj učinkovito zračno vrečo, ki ščiti le prsni koš. Novi zoe zato med trki zato ponuja le slabo splošno zaščito potnikov in slabo zaščito ranljivih udeležencev v prometu, manjka pa mu tudi pomembnih tehnologij za izogibanje trkom, zato ni osvojil nobene zvezdice.
Le malce bolje gre Renaultovi cenovno dostopni znamki Dacii. Električna dacia spring se močno naslanja na Renaultov kitajski izdelek city K-ZE, ki je že sam po sebi derivat problematičnega kwida, ki ga Renault že nekaj let prodaja v Indiji in Braziliji. Dacia sicer v Evropi nagovarja kupce, ki jim ni mar za »neuporabne dodatke«, vendar pa jih pri agenciji Euro NCAP opozarjajo, da so tokrat vendarle šli predaleč.
Predstava na testnih trčenjih je bila namreč zelo problematična, saj med čelnim trčenjem obstaja visoko tveganje za nevarne poškodbe voznikovega prsnega koša ter glav potnikov na zadnji klopi. Tudi med bočnim trkom so prsni koši potnikov premočno obremenjeni. Slaba zaščita potnikov in pomanjkljive tehnologije za izogibanje trkom so privedle do tega, da je spring osvojil le eno zvezdico.
Agencija je sicer ponovno ovrednotila tudi pet novih hibridnih in električnih različic avtomobilov, ki so jih že preskusili. Audi A6 PHEV, range rover evoque PHEV in mazda 2 hybrid so obdržali pet zvezdic, ki so jih njihovi osnovni modeli že osvojili v letih 2018, 2019 in 2020. Tudi mercedes-EQ EQB je ponovil petzvezdično oceno mercedesa-benza GLB, japonski dvojček renaulta kangooja nissan townstar pa si s francoskim sorodnikom tudi deli štiri zvezdice.