Nakup novega avtomobila je težko opravilo, za rabljenega pa to velja še toliko bolj, saj je treba upoštevati in preveriti še veliko več dejavnikov. Eden od pomembnih kriterijev je tudi ohranjenost vozila in pri tem gotovo igra pozitivno vlogo to, če je bil avtomobil garažiran.
Za garažirana vozila namreč velja, da so lahko v boljšem stanju od tistih, ki so na svoje voznike čakala pod jasnim nebom. Vodja AMZS servisa Jurij Kočar pravi, da garažirana vozila res imajo prednosti pred negaražiranimi. Takšni avtomobili namreč niso tako pogosto izpostavljeni ekstremni vročini ali mrazu, ki lahko botrujeta različnim težavam, ki so povezane z delovanjem avtomobila in njegovih sklopov.
Mraz in vročina škodita avtomobilu
Mraz in vročina lahko namreč pripomoreta k skrajšanju življenjske dobe akumulatorja, pospešita lahko proces rjavenja podvozja, karoserije in zavor, ultravijolični žarki v sončni svetlobi pa lahko slab vplivajo tudi na pnevmatike in druge gumijaste dele avtomobila, ki se hitreje postarajo in postanejo krhki. Če je avtomobil v garaži, je zaščiten tudi pred mehanskimi in kemičnimi vplivi, kakršni so denimo toča, kisli ptičji iztrebki ali drevesni sok, ki kaplja na karoserijo. Manjša je tudi možnost poškodb zaradi vandalizma ali poskusov vloma v notranjost.
Garažirani avtomobili so, dodaja Kočar, zaščiteni tudi pred pojavom »kozmetične škode« na njihovi zunanjosti in notranjosti. Omeniti velja predvsem bledenje površine karoserije zaradi prekomerne izpostavljenosti sonca, ki negativno vpliva tudi na dele v notranjosti.
Tudi pozimi v garažo
Nekateri trdijo, da avtomobila pozimi ne bi smeli imeti v garaži, saj lahko soli v snegu in ledu, ki se talita na površini, slabo vplivajo na karoserijo Ali to drži in ali je bolje avtomobil izpostaviti mazu ali kemiji? Kočar pravi, da se v zimskem času sneg, led in blato pomešajo s soljo in se oprijemajo vozila. Te zmesi v zmrznjenem stanju res predstavljajo manjšo grožnjo izpostavljenim kovinskim delom kot pa raztopina v obliki slane vode. Sol je namreč, povedano poenostavljeno, ob primerni vlagi bolj učinkovita pri višjih temperaturah v garaži kot pa na mrazu na prostem.
Vendar pa Kočar dodaja, da je za avtomobil, ki je mehansko, električno in karoserijsko redno in strokovno vzdrževan in predvsem pozimi deležen redne nege s pranjem in notranjim čiščenjem, kljub temu bolje, da je shranjen v garaži.
Marsikateri prodajalec poskuša kot garažirano prodati tudi vozilo, ki ga njegov lastnik ni hranil v garaži. Kako lahko prepoznamo vozilo, ki kljub zagotovilom prodajalca ni bilo garažirano? Kočar pravi, da moramo biti pozorni predvsem na izpostavljene zunanje in notranje površine, na katerih bomo najbolje ugotovil, če avtomobil odstopa od stanja, ki ga pričakujemo od garažiranega vozila.
Avtomobil preverite!
Seveda pa je najboljši način, da vozilo, ki ga kupujete, preveri strokovnjak, ki bo tudi znal oceniti, če je bilo vozilo, za katerega prodajalec trdi, da je garažirano, to tudi zares. Lahko se odločite tudi za nakup s pomočjo trgovca ali spletne trgovine, ki ji zaupate.
Takšen je denimo novi spletni portal DoberAvto.si, ki na podlagi različnih virov podatkov s slovenskega avtomobilskega trga natančno določi vrsto vozila ter nazorno in pregledno prikaže kronološko zgodovino prevoženih kilometrov, zgodovino lastništva, uspešnost ali neuspešnost izvedenih tehničnih pregledov (to seveda velja za vozila, starejša od štirih let, ko je obvezen prvi tehnični pregled) ipd.
DoberAvto.si uporabnikom prikaže tudi stroške, ki jih bo imel voznik z lastništvom vozila, kot so poraba goriva (glede na tovarniške podatke), stroški zavarovanja, registracij, tehničnih pregledov. Prav tako se vozilo preveri v bazi ukradenih vozil in bazi zastavnih pravic. Vseh teh informacij se na portalu tudi ne da spremeniti, zato lahko na ta način kupci pridobijo zelo natančno sliko avtomobila, ki jih zanima in opravijo kar se le da varen in zanesljiv nakup avtomobila.