Cenovni vrh rabljenih vozil se je zgodil pred dobrim letom dni. Leto 2023 je minilo v povečanju ponudbe novih vozil, posledično pa tudi rabljenih, kar je povzročilo padanje cen. Marko Ferlin, direktor podjetja Odkrit nakup, ki se ukvarja z uvozom rabljenih vozil iz tujine, pravi, da so samo lani cene padle med 15 in 20 odstotki, padajo pa tudi še zdaj, kot je bilo to normalno pred zdravstveno krizo Covid-19 - torej s starostjo vozila.
"Še vedno pa velja, da bo avto z dobro ceno, ki se prodajo pri preverjenem prodajalcu v Nemčiji, zelo hitro prodan," pravi Ferlin in dodaja, da je pri uvozu iz Nemčije v Slovenijo še vedno največ povpraševanja po znamkah vozil Audi, Mercedes-Benz, Volvo in Volkswagen, pa tudi po modelih kot sta BMW serije 3 in 5, dvolitrskih turbodizelskih motorjih, v porastu pa je tudi povpraševanje po bencinskih motorjih.
Trg se ohlaja
Gašper Picelj iz podjetja Autopoint, kjer se ukvarjajo s spletnimi dražbami rabljenih vozil, pravi, da se trg ohlaja. "Kot glavni razlog bi navedel visoke obrestne mere, ki močno podražijo stroške financiranja vozila." Picelj dodaja, da na cene rabljenih vozil vplivajo tudi veliki popusti, ki jih prodajalci ponujajo na povsem nova vozila. "V času po Covid-19, ko se je proizvodnja novih vozil zmanjšala in je bilo povpraševanje veliko, so cene malo rabljenih zrasle, saj so bili kupcem alternativa za nova vozila. Zdaj je novih vozil dovolj in posledično so se pojavili popusti, to pa znižuje povpraševanje po malo rabljenih vozilih."
Ali je zdaj pravi čas za nakup rabljenega avtomobila, ali pa bodo cene do konca leta še padle? Picelj odgovarja: "Po mojem mnenju bodo cene rabljenih električnih vozil še padale. Prvi razlog je večja ponudba rabljenih, drugi je zniževanje cen novih električnih vozil in tretji razlog je prihod cenejših Kitajskih vozil na trg. Cene mlajših rabljenih vozil bodo padale, vse dokler se bodo nižale cene novim vozilom, oziroma bodo popusti na nova vozila veliki. Pri starejših rabljenih vozilih, pa je glavna ovira visok strošek financiranja. Ljudje čakajo nižanje obrestnih mer, kar se je v Evropi že začelo. Ko bodo obrestne mere dovolj padle, se bo povpraševanje zopet povečalo. V primeru, da bo Evropska centralna banka nadaljevala z nižanjem obrestnih mer tudi v prihodnje, predvidevam, da se bo povpraševanje po rabljenih vozilih začelo povečevati sredi prihodnjega leta in posledično se bo tudi padec cen umiril."
Trgovci so pripravljeni tudi tvegati
Govorili smo tudi s Petrom Kavčičem, urednikom spletnega portala za transparentno prodajo in nakup rabljenih avtomobilov DoberAvto.si, ki deluje v okviru AMZS, kjer avtomobile z značko PREVERJENO tudi pregledajo. Kavčič pravi, da so cene rabljenih avtomobilov že več kot pol leta stabilne, so pa veliko odvisne tudi od cenovnega razreda. "Cene rabljenih električnih avtomobilov so padle, saj je povpraševanja malo. Smo pa zasledili, da so nekaterim novim električnim avtomobilom cene močno padle. Lahko pričakujemo tudi verižno reakcijo z nekajmesečnim zamikom na slovenskem trgu. Je pa veliko odvisno od dejanske zaloge posameznih uvoznikov ali trgovcev. Ko se pogovarjamo o cenejših avtomobilih, med 10.000 ali 15.000 evri, ni bistvenih sprememb, ti avtomobili se še vedno dobro prodajajo tudi kot rabljeni."
Pri DoberAvto pa opažajo, da se je v zadnjih mesecih ohladilo povpraševanje po avtomobilih srednjega višjega cenovnega razreda. To so rabljeni avtomobili, ki so stari od 2 do 5 let in so v cenovnem razponu od slabih 25.000 evrov pa tja do 35.000 evrov.
"Tu smo zaznali največje popuste oziroma padec cen. Seveda pa so nekateri trgovci na to pomanjkanje zanimanja odgovorili z akcijami in popusti, nekateri pa preprosto niso spustili cen in imajo zdaj zalogo na dvorišču. Iz preteklih let, ko je prihajalo do močnejših nihanj v cenah v tem segmentu, smo se naučili, da so številni trgovci pripravljeni avtomobile prodajati tudi po leto ali več, da še vedno lahko obdržijo razliko v ceni, ko prodajo avto."
Pri DoberAvto.si so nam dejali tudi, da se splača dnevno spremljati ponudbo konkretnih trgovcev, ki imajo zanimive avtomobile. Prepričani so, da vam lahko z nekaj sreče uspe ujeti dobro ceno za konkreten avto. "Govorimo o popustih, ki lahko znašajo tudi po nekaj tisoč evrov," pravi Kavčič.
Kavčič tudi pravi, da bistvenih sprememb, kaj iščejo Slovenci med rabljenimi avtomobili, ni. V nižjem cenovnem segmentu so še vedno najbolj zanimivi majhni mestni avtomobili, kot so renault clio, citroën C3, volkswagen polo in peugeot 208. Še vedno je močno zanimanje za majhne mestne križance, ki tudi dobro ohranjajo ceno.
"Značilno za vse omenjene rabljene avtomobile je, da jih poganjajo bencinski motorji in da je odstotek ročnih menjalnikov še vedno velik. Ko pa se pogovarjamo o rabljenih avtomobilih v razredu, kjer kraljuje škoda octavia in volkswagen passat, in višje, pa je trend jasen. Avtomobili s samodejnim menjalnikom se bistveno bolje in hitreje prodajo kot z ročnim menjalnikom," pravi Kavčič. Prav tako pa kupci še vedno iščejo dizelske avtomobile, vendar s sodobnimi dizelskimi motorji in po možnosti s samodejnim menjalnikom.
naslov tak, da sem misll da so vsaj tri zakone sprejeli. pa nič sam malo debate o cenah. o tam da pa tele trgovce in preprodajalce udarit po riti,ko prodajajo klump pa nič. sicer pa kako kaznovat trgovce s srabljenimi… ...prikaži več avti, če so pa zdej že novi polni napak. je pa hec v SLO vsako direktivo EU o traparijah takoj uvedemo s še par dodatki - recimo peči na plin in toplotna izolacija starih hiš, ko pa crknejo pc-ji zarad kondijev pa v usa dobijo garancijo v SLO pa --hebi se..
Rabljenih je veliko,samo so predragi,ker so ceno dvignili novim,in zdaj ne prodajo ne ene ne druge.Ko bo cena padla na normalo,kar narod dobro ve,potem se bo začela prodaja.Pa tudi cene električnih so za 100% prevelike,ni narod tako neumen