Po sicer neuradnih podatkih smo namreč v svetovnem vrhu po številu traktorjev na število prebivalcev, so zapisali pro Zavarovalnici Triglav, kjer so že četrtič združili moči z Zvezo slovenske podeželske mladine in v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem organizirali delavnico varne vožnje ter dela s traktorji in traktorskimi priključki.
Njihova množičnost je namreč povezana tudi z nesrečami. V Sloveniji se namreč vsako leto zgodi približno 200 nesreč s traktorjem, ki je vozilo in delovni stroj obenem. V AMZS Centru na Vranskem je potekala delavnica varne vožnje ter dela s traktorji in traktorskimi priključki, na kateri so lahko med drugim udeleženci v varnem okolju poligona preizkušali zaviranje in umikanje na spolzki podlagi, parkiranje s priključki, vzvratno vožnjo s pripeto prikolico, se preizkušali v spretnostni vožnji, testirali nove tehnologije na traktorjih in se podrobneje spoznavali z različnimi pnevmatikami.
Ključno je usposabljanje
"Nesreče se pripetijo zaradi neizkušenosti, prav tako pa tudi zaradi rutine dela. Zato je zelo pomembno, da se kmetje usposabljajo, pri delu uporabljajo vse varnostne elemente in so pozorni. Pri tem moramo seveda nasloviti tudi psihofizično stanje kmeta. Vse to so ključni deli našega dogodka, ki je namenjen vsem generacijam, udeleženci pa lahko pridobijo razne veščine in spretnosti, kako ravnati ob nepredvidljivih situacijah, ozavestili so se o pomembnosti pravilne uporabe traktorja in mehanizacije, zelo pomemben pa je tudi poudarek na prvem posredovanju in prvi pomoči. Za nesrečo je dovolj že rahla neprevidnost, toda včasih se jo da predvideti in minimalizirati posledice. Naš cilj je ozavestiti, opozoriti in podučiti udeležence o (ne)varni uporabi traktorja in traktorskih priključkov," je o namenu izobraževalno-preventivnega dogodka »NeVARNO s traktorjem« povedala Doris Letina, vodja področja za mlade kmete in kmetijsko politiko pri Zvezi slovenske podeželske mladine.
Najpogosteje razbita stekla
Ko gre za škodo na traktorjih, v Zavarovalnici Triglav opažajo, da gre najpogosteje za škodo, ki nastane ob poškodbi ali razbitju vetrobranskega in drugih stekel ter je krita z zavarovanjem splošnega avtomobilskega kaska ali z delnim avtomobilskim kaskom kombinacija E – steklo. Škodna pogostost pri traktorjih oziroma traktoristih je v zadnjih letih na približno enaki ravni.
Novost letošnjega leta je povezana s spremenjeno zakonodajo na tem področju. Priklopniki, ki jih ni potrebno registrirati v skladu s predpisi, ki urejajo motorna vozila, se lahko tako zavarujejo sočasno ob sklenitvi zavarovanja na zavarovalni polici vlečnega vozila. Če se torej priklopnik uporablja na več vlečnih vozilih, se škoda iz naslova zavarovanja priklopnika uveljavlja iz zavarovanja police vlečnega vozila, v okviru katere je zavarovan priklopnik.
"Z zavarovanjem motornega vozila je tako krita tudi škoda, ki jo povzroči katerokoli priklopno vozilo, ki je last zavarovanca, ko je odklopljeno. Kritje v tem primeru velja le za tista priklopna vozila, ki jih po zakonodaji ni potrebno registrirati. Za priklopna vozila s kritjem po svoji polici pa se zavarovalno kritje lahko razširja tudi na primere, ko vozilo ne opravlja prevozne funkcije, ampak v mirovanju opravlja svojo delovno funkcijo oziroma služi kot vir energije delovni napravi," novost pojasni direktor službe za avtomobilska zavarovanja v Zavarovalnici Triglav Jaka Klement.