Osrednje združenje nemške industrije motornih vozil (ZDK) in Združenje avtomobilske industrije sta odločitev pozdravila.
O uvedbi novih, bolj ekoloških goriv, smo se nedavno na rakritju povsem nove mazde CX-80 pogovarjali tudi s tehničnim direktorjem Mazdinega evropskega raziskovalnega središča Christianom Schultzejem, ki pravi, da "single solution" politično zahtevana elektrifikacijo ne bo pripomogla k rešitvi problema. "Radi pa bi postali ogljično nevtralni do leta 2040 ali 2050. To v osnovi ni možno. Imamo pa razkošje, da obdržimo 98 odstotkov konvencionalnih vozil? Kar v Evropi potrebujemo, so okoljsko vzdržna ogljično nevtralna goriva. Če razvijemo sintetična goriva in jih fosilnim gorivom primešamo le 20 odstotkov, torej izpuste ogljikovega dioksida zmanjšamo le za dvajset odstotkov, naredimo veliko več kot z vsemi električnimi avtomobili, ki smo jih izdelali do zdaj. Moramo torej razumeti, kaj lahko dosežemo in kje so potrebe," Sogovornik je prepričan, da moramo uvesti alternativna goriva za avtomobile.
"V cestnem prometu so ljudje navajeni za liter goriva plačati do dva evra. Imate lahko veliko večje marže. Če gorivo proizvajate v državah, kjer je to smiselno, kjer imate veliko sonca, vetra ali geotermalne energije, da lahko proizvajate poceni elektriko, in lahko to gorivo v Evropi ponudite za 1,3 do 1,4 evra na liter, potem je to predlog, ki ga z lahko pokrijete s ceno goriva za avtomobile," pravi Mazdin strokovnjak.
Cena je ključna za uvajanje novih goriv v Sloveniji
Kako je z uveljavitvijo novih, bolj ekoloških goriv v Sloveniji in kako bi vpeljava novih goriv vplivalo na vozni slovenski vozni park, ki je v povprečju star 12 let. Iz Petrola so nam odgovorili, da vseskozi sledijo razvoju in trendom na trgu goriv ter temu prilagajajo svojo ponudbo. Ob tem upoštevajo potrebe kupcev, ponudbo na svetovnem trgu in cenovno konkurenčnost.
"Uvajanje okolju bolj prijaznih goriv, ki bi bila cenovno nedostopna za potrošnike, ni smotrno. Ob vsaki spremembi na gorivih ali uvajanju novosti je treba upoštevati tudi tehnične omejitve vozil. To pomeni, da mora ponudba ustrezati tako novim kot starejšim vozilom, ne glede na njihovo starost ali tehnično opremljenost. V Petrolu stremimo k temu, da naša prodajna mesta nudijo goriva, ki ustrezajo potrebam in pričakovanjem vseh kupcev."
Dodajajo, da se pri prizadevanjih za prehod na bolj ekološka goriva soočajo še z regulatornimi izzivi. V Petrolu pravijo, da trenutna regulacija marž naftnih derivatov omejuje prehajanje na t.i. zelena goriva, saj z določeno maržo ne morejo pokrivati niti osnovnih stroškov, ki so povezani z distribucijo in prodajo. Po mnenju slovenske družbe bi za hitrejše prehajanje na zelena goriva morala država liberalizirati marže ali vpeljati model, ki bi upošteval dodatne stroške, povezane s prehajanjem na zelena goriva.
Avtomobilska industrija odgovarja, da je odločitev za nove vrste goriv smiselna, saj trenutna ureditev presega zmogljivosti številnih bencinskih črpalk in upočasnjuje tudi dostopnost drugih alternativnih goriv. Super E5 v mnogih državah EU ni več potreben, saj lahko večina avtomobilov deluje na E10, Super Plus pa je na voljo tudi kot alternativa. Fosilna goriva naj bi zamenjala ekološka goriva. Nemčija po dolgem odlašanju sledi zgledu številnih drugih držav in dovoljuje novo vrsto goriv. Spremembe pa ne bodo vplivale le na spremembe v onesnaževanju, ampak tudi na servisih. Nemški spletni portal focus.de piše, da se bodo v Nemčiji v prihodnosti lahko uporabljala dizelska goriva z višjo vsebnostjo organskih snovi in tudi iz izključno obnovljivih virov, kot so HVO (hidrogenirana rastlinska olja) in e-goriva.
Pojasnjujejo tudi, da večina vozil na slovenskem trgu lahko uporablja gorivo E10, vendar je treba upoštevati, da določena vozila niso prilagojena za uporabo tovrstnih goriv. »Da zagotovimo ustrezno ponudbo za vse voznike, trenutno na naših prodajnih mestih ponujamo le gorivo E5. To pa ne pomeni, da ta goriva niso okoljsko napredna. Vsa so dodatno aditivirana, kar zagotavlja optimalno delovanje motorjev, to pa posredno pomeni nižjo porabo goriva in nižje emisije,« pojasnjujejo na Petrolu.
Letos testna uvedba novega goriva
Letos sicer načrtujejo testno uvedbo goriva HVO100. Gre za alternativni dizel, ki je v celoti na rastlinski osnovi in s katerim je mogoče doseči tudi do 90 % nižje emisije CO2, v primerjavi s čistim fosilnim dizlom, če upoštevamo celoten življenjski cikel goriva. Poleg zmanjšanja emisij, to gorivo prinaša tudi druge okoljske prednosti. Glede na povpraševanje in zanimanje kupcev za tovrstno gorivo, bo Petrol ponudbo goriva ustrezno prilagajal oz. širil.
Biodizel je neumnost, ker se za pridelavo porablja dizel in drugi energenti...Vse to bio in podobno sranje ne preživi brez državnih subvencij...Idiotsko...Kot recimo to, da največja Angleška termoelektrarna za svoje delovanje seka kanadske gozdove...Zelo ekološko mar ne ?!
Vse kar je novega in modernega je zanič,poskušajo,pa da bi se mi manj vozili,in bi se na naš račun povečal letalski promet,ki ga je pa itak že zdavnej prevč,in je ta glavni krivec onesnaževanja.Pa sej ne moreš tem kretenom to… ...prikaži več dopovedat,kr gonijo svoje
Neumnost, vsa goriva imajo za osnovo ogljikovodike, razlika je samo v načinu pridobivanja. Pri ti. biogorivih je to iz rastlinskih maščob, pri klasičnih pa iz nafte. Namesto, da rastline uporabimo za hrano jih raje skurimo v motorjih in po besedah… ...prikaži več "strokovnjakov" bo problem rešen. Ampak ne bo, izpusti bodo še vedno enaki, samo prišli bodo iz drugega vira...