Verjetno najbolj osovražena vrsta ljudi vsakega šefa avtomobilskega koncerna so t. i.carparazzi, oziroma fotografi, ki prežijo na še ne predstavljene nove avtomobile in ob objavi neuradne, a dovolj informativne fotografije lahko pri bralcih izničijo večino čara, ki spremlja pričakovanje nekega napovedanega avta.
Proizvajalci si namreč praviloma prizadevajo obliko novega avta skrivati do konca, s tem pa tudi ohranjati prednosti pred konkurenti, tako glede oblike kot glede nekaterih tehnologij, ki se jih lahko razbere iz zunanjščine. Med razvojem pa morajo prej ali slej prototipe končnih izdelkov preizkusiti na običajni cesti, na dirkališču ali kje drugje v javnosti. Takrat se poslužujejo najrazličnejših kamuflažnih trikov, tako da marsikdaj deluje, kot da se po cesti vozijo zaboji na kolesih, kot pa pravi avti.
Z optično iluzijo skrijejo skrivnosti
Pri Fordu pojasnjujejo tehnologijo, ki se je poslužujejo sami za takšne primere. Celoten avto oblepijo s posebno folijo, kar sicer počnejo tudi drugi proizvajalci. Vendar je Fordova folija ustvarjena tako, da s svojim vzorcem ustvarja optično prevaro o dejanskem poteku linij avtomobila, o tem, kje se konča en element in prične drug, kako bodo v resnici izgledala svetila ...
Na ta način tudi dodobra onemogočijo različne trike fotografov, ko naknadno s programi obdelujejo fotografije, da morda odkrijejo kakšno skrivnost več. Fordu prav tako ni potrebno ustvarjati folije za vsak model posebej, temveč so nalepke univerzalne.
dezurni@zurnal24.si