Avto
59 ogledov

Kako star je slovenski voznik park v primerjavi z nemškim?

parkirišče P+R Dolgi most J. Z.
Nemški voznik park se tako kot slovenski stara. Leta 2013 je bil avtomobil s slovenskimi registrskimi tablicami v povprečju star 9,1 leta, leta 2014 pa že 9,4 leta. Nič kaj dosti "mlajše" avtomobile ne vozijo niti v Nemčiji, v nekaterih njenih zveznih deželah vozijo celo starejše.

Po javno dostopnih podatkih Auto Club Europa (ACE) evropski in s tem tudi nemški kupci ne menjujejo svojega domačega voznega parka tako pogosto, kot so to počeli v preteklosti. Povprečna starost avtomobilov, ki jih vozijo po Nemčiji, je devet let, kar je zgolj 0,4 leta manj kot v Sloveniji. Nemški voznik park se je v primerjavi z letom 2010 postaral za 11,1 odstotka. Pred petimi leti je bila povprečna starost avtomobilov osem let, leta 1995 pa 6,8 leta.

Statistike ACE razkrivajo tudi, da je kar petina avtomobilov v največjem evropskem gospodarstvu starejša od 15 let, medtem ko je bil ta delež pred petimi leti pri 14,2 odstotka, leta 2008 pa pri le 8,4 odstotka.

Klub opozarja, da je to zaskrbljujoče, saj ima večina avtomobilov, starejših od 15 let, več kot 200.000 prevoženih kilometrov, lastniki pa so pogosto zanemarili popravila in vzdrževanje. Najstarejši so avtomobili v zvezni deželi Brandenburg, kjer dosega povprečna starost 9,5 leta. Na Bavarskem so avtomobili povprečno stari 8,7 leta.

Najstarejši avtomobili na Goriškem

Kot razkrivajo podatki Statističnega urada Slovenije, je bilo leta 2014 v državi registriranih 1,412.315 cestnih vozil, od tega 1,068.362 avtomobilov. Slednje pa je za 0,2 odstotka več kot v letu 2013, kar po meni, da se je število registriranih avtomobilov po dveh ledih padanja lani znova povečalo.

Zanimivo je tudi razmerje med novimi in starimi avtomobili, tako je bilo lani na vsak novi osebni avtomobil registriranih približno 20 starih osebnih avtomobilov. Pred šestimi leti je bilo to razmerje 1 proti 13.

26 odstotkov cestnih vozil je mlajših od pet let, 37 odstotkov pa starejših od 12 let. To je skoraj 50 odstotkov več kot leta 2008. Najstarejši avtomobili po pravilu prihajajo iz obmejnih občin Goriške, območju Ilirske Bistrice in Pivke, pa Bele Krajine, Kozjanskega ... Tam je povprečni avto star več kot 10 let. Najmlajše avte pod devet let pa statistično vozijo denimo v Ljubljani in okolici, na Gorenjskem, v okolici Novega mesta in v Posavju.

Komentarjev 4
  • novispenjac 16:35 23.november 2015.

    Običajno je v bolj razvitih državah vozni park starejši, ker so ljudje bolj izobraženi in vedo, kaj je res pomembno.

  • mijaliza 12:59 23.november 2015.

    samo ne nas primerjat z Nemčijo....naš vozni park je star ker si po 10 letih prihrankov ne moremo kupiti novega avta in za to kupimo rabljenega, saj pri naših cestah ni boljše rešitve.....Nemec lahko vozi 20 let en avto pa ...prikaži več ne bo podvozje tako uničeno kot je pri nas po 10 letih uporabe. To pa da Nemci vozijo stare avtomobile ni slabost ampak velik luksuz saj so to po večini zelo dobro ohranjena vozila, ki so starodobni-ki ali pa jim manjka 2-5 let do tega statusa. In takšen avto tam ni vreden 2-5 tisoč € ampak 20-50 tisoč €...tako da kdo je na boljšem? Slovenec ki vozi stara jajca za 400€ ali Nemec, ki vozi stara jajca za 20000€

  • dimnikar 09:22 23.november 2015.

    Tako je prav, bolno je, da imajo tako dragi izdelki tako nesorazmerno kratko zivljensko dobo. Zaslužimo si kvalitetnejše avtomobile, ne pa takšne, ki po 10 letih pričnejo dobesedno gniti, kot da jim je potekel rok uporabe.