Zastopnik za znamko Kia je v Sloveniji uradno začel s prodajo EV6, najnaprednejšega modela v zgodovini najstarejše korejske znamke. Če je Kia včasih "slovela" kot znamka, ki se zgleduje po izdelkih drugih, še posebej evropskih, potem je EV6 model, po katerem naj bi se zdaj zgledovala evropska in druga konkurenca. Namenjen je predvsem tistim, ki dajo nekaj na čustva in še več na tehnično naprednost, hkrati pa želijo imeti občutek vožnje v premijskem avtu.
Korejska ofenziva med baterijskimi vozili se torej silovito nadaljuje, potem ko so pri bratskem Hyundaiu nedavno že začeli prodajo modela ioniq 5. Kia EV6 je tehnično zelo soroden izdelek, saj je postavljen na isto globalno prilagodljivo platformo za električna vozila e-GMP. Gre za visokozmogljivo podlago, ki omogoča pogon na zadnji ali oba para koles in vgradnjo različnih velikosti baterij. Primerna bo tudi za vozila skupne dolžine prek petih metrov. Posebno poglavje je sposobnost hitrega sprejemanja in raznovrstnega oddajanja energije.
Cilj: biti boljši od danes najboljših
Pri znamki ne slepomišijo in kar naravnost povedo, da je bil njihov vzor pri iskanju nastavitev in zmogljivosti predvsem Teslin model Y, med neposredne tekmece pa štejejo tudi ford mach-E GT, polestar 2 ali jaguar I-pace, med malo bolj oddaljene pa VW ID.4 ali škodo enyaq. Pač vse, kar gre danes že resnega na elektriko.
Oblikovno je EV6 precej drugačen od vsega, kar smo doslej doživeli pri Kii in menda bo zgled tudi za prihajajoče modele. Opisujejo ga za križanca, čeprav je na prvi pogled bolj limuzina s pridihom shooting breaka. Pred očmi so nov obraz z matričnimi žarometi, visoki boki z dvignjenimi rameni in originalen zadek, ki ga čez in čez ter še malo navzdol zaznamuje svetloba LED luči. Kljuke so potopne in se samodejno dvignejo, ko odklenete avto. Nad zadnjim steklom je posebej oblikovan spojler, ki med vožnjo kapljice usmerja stran od stekla, zato avto nima zadnjega brisalca. Kot celota vam je EV6 lahko lep, lahko samo izstopajoč, a poglede zagotovo lepi kot čebele na med.
V živo je večji kot na slikah, meter v dolžino pokaže kar 4,68 metra, v višino pa 1,55. Ta podatek ga upravičeno šteje med križance, pa čeprav oddaljenost od tal ni pretirana oziroma nič suvovska. Še najbolj pa preseneti medosna razdalja kar 2,9 metra s kratkimi previsi, kar daje slutiti na limuzinsko prostorno notranjost. Platišča lahko merijo do 21 palcev.
Elektronika in elektrika na neklasičen način
Filozofija notranjega oblikovanja je v mnogočem nova in zgled za naslednike. Volan ima dva kraka, 12,3-palčna zaslona sta nekoliko ukrivljena in že s tem opominjata, da prihajata iz dežele elektronike. Notranjost je iz naravi prijaznejših materialov, kot sta vegansko usnje ali material iz reciklirane plastike. Novost je tudi sredinska konzola v obliki pomola, na vrhu katerega sta vrtljiv gumb za menjalnik in za zagon. Kia načrtno zagovarja fizične gumbe, zato je pod sredinskim zaslonom posebna vrsta v ta namen skupaj z vrtljivimi gumbi. A je njihova funkcija prilagodljiva, to pomeni, da so enkrat v vlogi uravnavanja klime, drugič glasnosti in funkcij radia oziroma infotainmenta.
Ob stiku z notranjostjo avta ostaja v spominu predvsem prostornost za potnike, še posebej tiste zadaj, ki imajo res predsedniško ogromno prostora za noge, ne pa toliko za glave. Tenki naslonjali prednjih sedežev lahko med čakanjem na polno baterijo potnika namestita v ležeči položaj in omogočata čas za dremež. Prtljažnik pod petimi zadnjimi vrati je klasika, posebnost avta je tudi prednji "frunk" prtljažnik v "motornem" prostoru. Prostor od napeljave in drugih elementov loči še dodaten pokrov. Skupna velikost prtljažnikov je odvisna, ali gre za dvokolesno ali štirikolesno gnano vozilo.
Kot omenjeno, je lahko avto 2WD ali 4WD, hkrati pa nudi izbiro standardne 58 kWh ali večje 77,4 kWh baterije. Tako so na voljo štiri permutacije moči od 170 do 239 kWh in doseg med 371 pa do 528 kilometrov po WLTP. Menjalnik je enostopenjski, motorja sta oba sinhrona. Pri 239-kilovatni različici je pospešek do 100 km/h vsega 5,2 sekunde, a to še ni vse, kar je Kia pokazala, saj prihodnje leto prihaja športna izvedenka GT. Hitrost je sicer pri vseh zdajšnjih omejena na 185 km/h.
Krajša testna vožnja s 4WD primerkom je pokazala, da so veliko pozornosti namenili obvladovanju mase, blažilniki dobro skrivajo, da gre za dvotonsko vozilo, volan deluje natančno, pogon pa vas kadarkoli "odpihne" mimo ostalega prometa. In avto deluje uporaben.
Začetni stik z notranjostjo zahteva nekaj privajanja, a se zdi dovolj logična. Otipna kakovost materialov in vidne izdelave je na višji ravni, kot smo bili trenutno vajeni pri evropskih konkurentih med električnimi avti.
Posebnost EV6 je prav gotovo njena polnilna tehnologija. Ima dva načina napetosti polnjenja in sicer 400 V ali pa 800 V, kar smo doslej videli le pri porscheju taycanu ali audiju e-tronu GT. To pomeni, da zmore izredno visoke polnilne tokove, pri večji bateriji celo pri 240 kW. Takrat je baterija od 10 do 80 odstotkov na primerni polnilnici napolnjena že po 18 minutah vožnje. Odmor za kavo in rogljiček bo zares kratek. Ker je Kia v solastništvu polnilne mreže Ionity, se ideja o potovanju po Evropi ne zdi nikakršen zaplet.
Druga posebnost polnilne baterije pa je zmožnost oddajanja energije drugim porabnikom. Tako lahko na avto priklopite prek 220 V napetosti priklopite porabnika vse do moči 3 kW, kar je primerno za pripravo krompirja v cvrtniku, rezalnik za železo ali polnjenje električnega kolesa. Slednjega EV6 mimogrede lahko tovori na prtljažni kljuki, dovoljena masa priključene prikolice pa je odvisna od izvedenke pogona.
Druga možnost uporabe shranjene energije pa je njeno prijateljsko deljenje drugim vozilom, saj EV6 lahko deluje tudi kot mobilna električna polnilna postaja. Evropski avtoklubi so morda našli svojega favorita za bodoča službena vozila.
Kia EV6 ima na razpolago veliko asistenčnih sistemov, ki iz njega naredijo vozilo (pol)avtonomne stopnje 2. Pri tem se zanaša tudi na strojno učenje, saj se radarski tempomat sčasoma prilagodi voznikovim vzorcem pospeševanja, zaviranja in vzdrževanja razdalje.
S cenami agresivno
Opremski paketi so štirje. Osnovni air z nekaj kompromisi se začne pri 43.999 evrih (58 kWh baterija, 125 kW), že za 45.199 pa se prodaja oprema water z več udobja. GT line z veliko serijske dodatne opreme starta pri polni ceni 48.799 evrih. Štirikolesni pogon z močjo 175 kW stane 4.300 evrov, 77,4 kWh baterija, s katero se preklopi v kombinacijo moči 168 ali 239 kW, pa 4.900 evrov. Toplotno črpalko, ki omogoča boljše izkoriščanje energije pri vremenskih temperaturnih ekstremih, je treba vedno doplačati. Pogled na cenike konkurentov daje vseeno vedeti, da je EV6 zelo agresivno pozicioniran.
Povsem na vrhu ponudbe z najbolj zmogljivim pogonskim sklopom in številnimi športnimi rešitvami za vožnjo in udobje je oprema GT, ki stane 62.999 evrov.
EV6 bo v Sloveniji verjetno kar eksot na cesti, prvi k nam dobavljeni avtomobili so praktično že pošli. Glede na začetno globalno zanimanje in priznanja se mu obeta uspešna zgodba, a to hkrati pomeni težje zagotavljanje proizvodnih količin za manjše trge. Vseeno ni nemogoče, trenutna čakalna doba za korejsko tovarno je nekaj več kot pol leta, kar je za trenutne evropske razmere še malo. Spomladi pa se začne tudi izdelovanje različice GT.
Grdosija.
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. V prvem mesecu sem prejel 21758 $ in 29467 $ v zadnjem mesecu google pay doma za 3 ure dela na dan. ... >>>>>>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝑫𝒐𝒖𝑰𝒏𝒄𝒐𝒎𝒆.𝐜𝐨𝐦
Hvala, raje bom počakal na DoLorean Fusion