Avto
9377 ogledov

Kitajci nižajo cene novih avtomobilov v Evropi

Prodaja avtomobilov Gregor Prebil
Kitajske avtomobilske znamke so z uvozom cenovno ugodnih avtomobilov v Evropo povzročile močan pritisk na tradicionalne avtomobilske proizvajalce.

Pri nemškem portalu Focus Online ugotavljajo, da trenutni podatki o popustih na nove avtomobile kažejo tri trende, ki se jim morajo podrejati prodajalci. Avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem postajajo spet cenejši, proizvajalci morajo iz strateških razlogov ustaviti zniževanje cen električnih avtomobilov, kitajska konkurenca pa tudi kupcem avtomobilov evropskih znamk prinaša ugodne popuste.

V zadnjih štirih letih se je na evropskem avtomobilskem trgu veliko spremenilo. Najprej ga je pretresla epidemija covida 19, ki je povzročila velike rasti cen na trgu novih in rabljenih vozil. Potem je prišla evropska odločitev za prepoved motorjev z notranjim zgorevanjem, ki je avtomobilske proizvajalce prisilila v občutno povečanje investicij v elektromobilnost in varčevanje na drugih področjih. Zdaj pa v Evropo prihaja val kitajskih proizvajalcev, ki bi radi odgriznili prodajne deleže Volkswagna, Hyundaia, Forda, Mercedesa in drugih tradicionalnih znamk.

Avti parkirišče avtomobili | Avtor: Profimedia Profimedia

Za kupce slednje pomeni predvsem povečanje konkurence na trgu, ki bi lahko vodila na nižanje cen novih avtomobilov. V trenutnem poročilu je raziskovalka s Centra za avtomobilske raziskave CAR Helena Wisbert identificirala tri ključne trende, ki bodo zelo verjetno v prihodnjih mesecih vplivali na dogajanje na avtomobilskem trgu.

Trend 1: Večji popusti na avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem

Trenutna slabost na trgu električnih avtomobilov ne more skriti dejstva, da se je zmanjšala prodaja na avtomobilskem trgu nasploh. Velik je tudi pritisk na dizelske in bencinske avtomobile. Analiza CAR kaže, da se popusti na 30 najbolje prodajanih klasičnih avtomobilov povečujejo že peti mesec in so dosegli 17,9 odstotka, kar je največ v zadnjih treh letih. Zadnji vrh je bil sicer z 20 odstotki konec leta 2020.

Trend 2: Manj popustov na električna vozila

Velike izgube vrednosti električnih avtomobilov so predvsem pri podjetjih povzročile visoke dodatne stroške, zato so ta postala bolj previdna, ko jih kupujejo za službena vozila ali sheme izposoj. Če se bodo padci cen električnih vozil nadaljevali, bodo pod pritiskom predvsem premijski proizvajalci, v katerih računovodski oddelki že bijejo plat zvona. Strokovnjak za razkošne in električne avtomobile Benjamin David je povedal, da Mercedes-Benz in Porsche zelo težko prodata svoje električne modele, na kar vplivajo tudi visoke obrestne mere na posojila.

PRIMA električni avti test | Avtor: PRIMA PRIMA

S prodajnimi težavami se sooča celo električna limuzina porsche taycan, ki jo trenutno veliko prodajalcev poskuša prodati kot dodatek k posebnim serijam, kakšne so 911 dakar, GT3 RS ali 911 S/T. Taycan se žal sooča tudi s tehničnimi težavami, kakršne so okvare gretja kabine. Čeprav so jih dvorišča prodajalcev že polna, Porsche še kar izdeluje nove taycane, pravi David.

Inštitut CAR kljub temu ugotavlja, da so popusti na električna vozila manjši kot na klasična. Povprečno namreč znašajo le 11 odstotkov. To pomeni, da si nekateri proizvajalci ne morejo dovoliti kombinacije majhnega povpraševanja, visokih proizvodnih številk in visokih popustov. Predvsem pa ne bi radi kupce navadili na visoka pričakovanja glede popustov pri prodaji električnih vozil.

ORA funky cat | Avtor: ORA ORA

Nekateri prodajalci občasno kljub temu ponudijo višje popuste tudi na električna vozila.  Car navaja, da kitajski proizvajalec Great Wall trenutno ponuja popust do 12.000 evrov na njegov majhen električni avtomobil ora funky cat, Tesla Motors pa uspešnico model Y ponuja z brezobrestnim financiranjem. Tudi Volkswagen trenutno v Nemčiji na vse modele iz družine ID ponuja 3.570 evrov popusta.

Trend 3: kitajski tekmeci bodo proizvajalce prisili k dodatnim popustom

Analiza inštituta CAR je pokazala, da se kitajski proizvajalci primarno osredotočajo na cene. BYD, Nio ali Great Wall namreč svoje avtomobile cenovno pozicionirajo občutno ugodneje od uveljavljenih proizvajalcev. Vendar pa ti cenovno konkurenco trenutno še lahko kompenzirajo z dodatnimi popusti. S ceno po ceniku 37.990 evrov je BYD atto 3 trenutno občutno cenejši od volkswagna ID3, ki po ceniku stane 39.995 evrov. Vendar pa s serijskim popustom 3.570 evrov pa avto stane 36.425 evrov, kar je ceneje od BYD-ovega tekmeca.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 28
  • slopubec 06:21 16.maj 2024.

    Kitajski avto kupit je loterija, ker nikoli ne veš ali bodo rezervni deli na voljo npr.ćez 5 let. Zakaj to trdim, zato ker imajo preveč znamk.

  • Luksi 15:26 15.maj 2024.

    Konkurenca je vedno dobra, saj so avtomobili močno precenjeni.

  • Enzgg4 13:15 15.maj 2024.

    Bidon napoveduje, da bo uvedel 100% carine na kitajske BEV. Toliko o prosti trgovini. Amerov je je sam gobec, ko pa trejdanje ne poteka po njihovih željah, se gredo protekcionizem. Seveda bodo Kitajci udarili nazaj. Obeta se trgovinska vojna med ...prikaži več US in Kitajsko. Ko bodo Kitajci osvojili še proizvodnjo čipov, kar bo zelo kmalu glede na to, kako so fokusirani, bodo pa Amere tako povozili, da ti zase ne bodo vedeli. Ameri so dead meat in to jim je bolj kot ne jasno.