Cristian von Koenigsegg je letos prekosil samega sebe. Švedski plemič in ustanovitelj butične znamke hiperšportnikov je v Ženevo pripeljal kar dve novosti, agero RS in regero.
Že prvi avto bi bil dovolj za vedra sline, razlite po preprogah Ženevskega salona s strani obiskovalcev, saj gre za še močnejšo različico čislane agere R, ki jo poganja v lastnih delavnicah razviti 5,0-litrski V8 s kar 865 kW (1.160 KM) moči. Dodatno so pilili tudi aerodinamiko, zaradi česar se avtomobil pri višjih hitrostih obnaša še bolj pribito ob tla, hkrati so ostali zvesti počelu, da mora biti avto ne glede na zmogljivosti udoben za vsakodnevno vožnjo. Izdelali bodo le 25 avtomobilov, 10 od njih je bilo petičnim kupcem prodanih še preden so ga uradno predstavili. Kot pravijo pri Koenigseggu, gre za ultra dirkaški stroj.
To ni še nič, regera je pravi megaavto
Če enkrat izrabiš pripono "ultra," kaj potem sploh še ostane za poimenovanje monstruma, ki so ga postavili na razstavni prostor poleg agere RS?
Drugemu avtomobilu je ime regera in je avto preseženikov. Pri Koenigseggu so ga zato poimenovali kar "megaavto", saj po njihovem mnenju ta hip pod soncem preprosto ni serijskega avtomobila, ki bi mu lahko prišel kolikor toliko blizu. In to nameravajo prav kmalu dokazati tudi na asfaltu.
Brutalnost pridobila nov pomen
In zakaj je regera (v švedščini ime pomeni "vladati"), tako posebna? Poganja ga hibridni pogon, ki skupaj zmore za serijski avto komaj še verjetnih 1.340 kilovatov moči (1.822 KM). Spomnimo, model one:1, prvi pravi megaavto na svetu, je zmogel okrogli megavat moči.
Motor z notranjim izgorevanjem V8 zmore 809 kW (1.100 KM), dodatni raketni potisk pa omogočajo še trije elektromotorji s skupno močjo okoli 515 kW (700 KM). Dva sta nameščena na zadnji kolesi, en pa je umeščen na pogonsko gred. Izdelali so jih pri britanskem specialistu Yasi. Presežnik so tudi baterije, ki so jih razvili v sodelovanju s Hrvatom Matejem Rimcom, katerega elektrošportnik je pred tremi leti razburkal svet.
-
Poglavitne novosti Ženeve 2015 si oglejte TUKAJ
Regera ima tako vgrajen najbolj zmogljiv baterijski sklop, ki ga je kadarkoli v zgodovini imel kakšen avtomobil, saj na kupu premore kar 9,27 kWh energije. Vse to je spakirano v komaj 67 litrov prostornine, aktivno hlajene z dvema radiatorjema in skupne mase 115 kilogramov. Prav lahka gradnja je eden od adutov avta, saj pripravljen na vožnjo hibrid tehta le 1.600 kilogramov, torej je razmerje med maso in močjo krepko na strani konjskih moči. Do 50 kilometrov lahko avto opravi zgolj s pomočjo elektromotorjev.
Ena od večjih posebnosti avtomobila je tudi dejstvo, da sploh nima menjalnika, temveč za prenos moči skrbi od samega von Koenigsegga razvit in patentiran sistem direktnega prenosa. Kako natančno deluje, je seveda skrivnost, celoten sistem pa tehta komaj 88 kilogramov. Nikakor pa ne gre za brezstopenjski menjalnik tipa CVT, poudarjajo Švedi.
Plemič prišel k nadarjenim kovačem v Ivančno Gorico
In smetana na torti? Izpuh za avto na podlagi švedske ideje do konca razvili in izdelali v Akrapoviču. Krasi ga posebna zasnova ribje kosti, v Ivančni Gorici poudarjajo, da so izpušnim plinom omogočili najhitrejšo pot iz motorja, pri tem pa so uporabili kombinacijo posebne zlitine titana, imenovane Inconel in nerjavečega jekla.
In rezultat?
Čeprav končna hitrost avta uradno ni znana, Koenigsegg trdi, da je to najhitrejši serijski avto v zgodovini in da bo na hitro opravil z večino dosedanjih rekordov glede pospeševanja in zaviranja.
V podkrepitev, da ne govorijo buč, so navrgli le dva podatka. Avto od 0 do 400 km/h pospeši prej kot v 20 sekundah! Da, prav ste prebrali. In med 150 ter 250 km/h mine le 3,2 sekunde! Ob vsem tem se zdijo lamborghini aventador SV, audi R8 V10, aston martin vulcan, ferrari 588 GTB in ostali komaj predstavljeni "stroji" kot igračke za otročad.
Komaj čakamo Nürburgring! In seveda na odgovor Bugattija, sedaj ko je uradno še vedno najhitrejši avto veyron upokojen. Aja, cena ... Bojda okoli dveh milijončkov. Evrov.
Isuse. Pa smo govorili o "Concorde" momentu ko je prisel Vairon. Toje je pa 2x!