O vodiku kot nizkoemisijskem gorivu prihodnosti se kljub izzivom pridelave in skladiščenja znova vse bolj intenzivno govori. Pa ne samo to, predvsem pri težkih vozilih, ki potrebujejo zanesljivo in konstantno moč, vodik obeta zelo veliko.
Hčerinska družba Mercedes-Benz Special Trucks in Mörtlbauer Baumaschinen Vertriebs GmbH sta v okviru razvojnega projekta "WaVe", v katerega je ob podpori nemške države združenih še 16 konzorcijskih partnerjev, za raziskave vodikovih motorjev z notranjim izgorevanjem za posebna vozila skupaj predstavila dva prototipa.
Priredili so vozilo unimog U 430 in vozilo na gosenični pogon. Oba sta opremljena s srednje zmogljivim motorjem, ki so ga strokovnjaki predelali posebej za pogon na vodik. V ta namen so uporabili prilagojeni bati, sistem za vsesavanje zraka, združljiv z vodikom, in optimiziran vžigalni sistem.
Pri zgorevanju vodika v motorju nastaja voda, ki se skozi izpušno napravo odvaja kot vroča para. V štirih visokotlačnih rezervoarjih s tlakom 700 barov s certifikatom TÜV je skupaj približno 13 kg plinastega vodika.
Motor pri unimogu zagotavlja približno 290 KM moči in 1000 Nm navora, tako da je po moči in navoru primerljiv z dizelsko izvedbo s 300 KM. Prototip je bil upravljan z več različnimi priključki, da bi lahko spoznanja iz uporabe v resničnem življenju neposredno vključili v razvoj.
Prekucnik na gosenični pogon dosega podobne vrednosti s svojim vodikovim motorjem z notranjim zgorevanjem: moč motorja je skoraj enaka, rezervoar za gorivo pa sprejme 14,5 kg vodika. Prekucnik ima prostornino kesona 16 kubičnih metrov in lahko prevaža 30 ton tovora. Z odrivno desko buldožerja in 360-stopinjsko vrtljivo karoserijo se lahko to vozilo na gosenični pogon fleksibilno uporablja za prevoz razsutega materiala.
Obe vozili je mogoče preprosto napolniti s plinastim vodikom, tudi prek mobilne črpalke. Stroja sta izkazala zanesljivo delovanje tudi pri uporabi priključnih strojev. Glavni izziv pri tovrstnih vozilih je namreč možnost, da ustrezen priključni stroj med vožnjo deluje na pomožni pogon, za kar je potrebna trajna visoka moč.
"Po številnih testnih načinih uporabe, meritvah emisij izpušnih plinov in tehničnih izboljšavah smo prepričani, da je zgorevanje vodika za delovne stroje z večjimi potrebami po moči tako za vožnjo kot za napajanje pomožnih pogonov smiselno in praktično ter povzroča zelo nizke emisije," je povedala Franziska Cusumano, vodja oddelka Mercedes-Benz Special Trucks.
Nikjer pa niti enega podatka, koliko časa lahko deluje pod obremenitvijo s to količino goriva in primerjava z dizelskim agregatom za enako ceno goriva.
Avtorju v vednost to so v Toyoti že patentirali..
Najbolj ekološka pridelava vodika je z elektrolizo vode, toda zgolj z ekološko pridobljeno elektriko, kjer dve volumski enoti vodika proizvedeta še eno volumsko enoto kisika! Na žalost je ta metoda tudi najdražja, a 100% brez škodlivih emisij!