Pri BMW X6 v izvedbi performance gre za poseben, privlačen paket opreme, ki je zagotovilo, da vas na cesti ne bodo spregledali.
Mišice povsod
Na prvi pogled ga boste spoznali po črnih črtah, ki se začnejo na sredini motornega pokrova vozila in se čez streho vlečejo vse do sredine zadnjega odbijača. Za še bolj mišičast videz že tako "nabildanega" športnega terenca so Bavarci poskrbeli z aerodinamičnim paketom, ki vključuje drugačen sprednji odbijač z velikimi odprtinami za zrak v črni mat barvi, bočnimi pragovi in difuzorjem za zadnji odbijač. Vse komponente so oblikovane posebej in preizkušene v vetrovnikih. X6 performance boste prepoznali tudi po temnejših steklih, razširjenih blatnikih in velikih kolesih z 21-palčnimi platišči performance ter zadnjim spojlerjem v črni mat barvi.
Nekoliko zavajujoč je le napis na sprednjih vratih – 40d, saj ne gre za štirilitrski, pač pa trilitrski šestvaljni motor. Avtomobil s takim paketom opreme je na cesti res videti mogočno, je pa vprašanje, koliko ljudi želi X6 s črnimi črtami na avtomobilu.
Pogrešali smo športne sedeže recaro
Zanimiva je tudi notranjost, ki pa se na žalost od serijskega X6 ne razlikuje bistveno. Potovalni prostor ni toliko športen, kot je bil to primer na lanskem testnem modelu serije3 performance, kjer so nas razveseljevali odlični in posebni školjkasti sedeži recaro. V X6 smo jih pogrešali, še posebej zato, ker je športen in ne toliko udoben. Za doplačilo nekaj čez 900 evrov si lahko tako omislite odličen volan performance z alkantara oblogo volana, ki se odlično prilega rokam in voznika kar vleče k temu, da si nadene dirkaške rokavice. Električni in ogrevani komfortni prednji sedeži so oblečeni v črno usnje, nasploh pa je vse naravnano k razvajanju voznika in treh sopotnikov.
Materiali so zelo kakovostni, kot se za tako luksuzno vozilo spodobi, prav tako oprema. Na seznamu opreme so ksenonske luči za dolge in kratke žaromete, aktivno krmiljenje, Adaptive Drive, avtomatsko zapiranje prtljažnih vrat, sistem zapiranja vrat soft-close, kar pomeni, da se bodo, če ste vrata premalo zaloputnili, ta sama zaprla, vzvratna kamera za lažje parkiranje in manevriranje, avtomatska zatemnitev notranjih in zunanjih ogledal, notranje obloge v aluminiju, naprava za pranje žarometov, nadzor razdalje pri pri parkiranju (PDC) spredaj in zadaj, dvopodročna avtomatska klimatska naprava, tempomat z zavorno funkcijo, zelo dober in zelo uporaben navigacijski sistem proffesional, odličen avdiosistem s HiFi-ozvočenjem, USB/avdiovmesnik, in še kaj bi se našlo.
Vozne zmogljivosti še vedno v vrhu
Tokrat bistvo testa ni bil motor, pač pa ekskluzvni paket performance, a se bomo ustavili tudi pri prvem. Kot smo zapisali v uvodu, bo večino zavedel napis na vratih avtomobila (40d), saj ne gre za štirilitrsko, ampak trilitrsko izvedenko šestvaljnega biturbo dizla z močjo 225 kilovatov (306 KM) in osemstopenjskim avtomatskim menjalnikom. Kljub obilici moči avtomobil ni brutalen, kar pa ne pomeni, da je konjenica premalo številčna. Avtomobil kljub veliki masi pospešuje odlično, za pospešek od 0 do 100 km/h je dovolj le 6,5 sekunde, k temu pa pripomore tudi samodejni menjalnik, ki je izjemno hiter in skoraj neopazen, voznik pa lahko s pomočjo tipal ob volanu pretika tudi sam, še hitreje, če izbere možnost sport.
Kri po žilah požene zvok hrumenja šestvaljnika, ki bo drugim udeležencem v prometu nagnal strah v kosti, morda pa bo za nekatere voznike ali sopotnike že skoraj preglasen. Lega je odlična, prav tako okretnost in natančna vodljivost. Še vedno trdimo, da gre za vrh ponudbe med luksuznimi SUV-vozili, je pa res, da bodo tiste, ki so bolj razvajeni, motili tresljaji, ki so v veliki meri plod velikih koles. Že s palcem manjšimi kolesi bi bila vožnja udobnejša.
Čeprav tehta več kot dve toni in v višino meri skoraj 1,7 metra, pa se vam prav pogosto ne bo treba ustavljati na bencinskih črpalkah. Motor se je na testu ob večinoma relacijski vožnji vrtel v nizkih vrtljajih od 2.000 do 3.000. Poraba je bila v tem načinu vožnje v povprečju 8,4 litra, ko pa se k temu doda še kombinacija mestne vožnje, pa se je poraba na testu ustalila pri 10,2 litra, kar je za take vrste avtomobila, ki na cesti deluje kot morski pes na suhem, zelo solidno.
BMW X6 xDrive40d v osnovi stane 70.400 evrov, BMW performance paket pa ga podraži za dodatnih 10.869 evrov. 81 tisočakov ni malo, je pa tudi res, da si ga bodo privoščili tisti, ki imajo veliko denarja, in ti pogosto ne gledajo toliko na ceno kot na tisto, kar vozilo ponuja. In X6 ponuja res veliko, še posebej tistim, ki so radi zliti s cesto, vprašanje ostaja le to, ali jim bo všeč tako izstopajoč videz, ki je morda primeren bolj za mlade, ti pa morajo imeti za nakup takega avtomobila bogate očete.
Podatki o vozilu: (BMW X6 xDrive 40d Permornace)
Motor: 2.993 cm3
Vrsta: šestvaljni dizelski
Moč: 225 kW (306 KM)/ pri 4.400 vrtljajih na minuto
Navor: 600 Nm/ med 1.500 in 2.500 vrtljaji na minuto
Poraba: 10,2 litra/100 km (mešani cikel - test) 198 gramov CO2
Zmogljivosti: 236 km/h, 6,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.877x1.983x 1.690, medosna razdalja 2.933, prtljažnik (v litrih): 570
Cena: 70.400/81.269 EUR (osnovni/testni)
49
ogledov
Morski pes na suhem
BMW X6 kljub trem letom na trgu ostaja privlačen izdelek, ki pa po pogledu na slovenske ceste sodeč, kjer jih je kar nekaj, ni več ekskluziven in posledično z njim ne izstopate kot ob predstavitvi. Kupcem pa je na voljo tudi paket performance, ki je zagotovilo, da se glave na cesti spet obračajo za njim.