Ford je namreč zaradi vse dražjih materialov in baterij drastično zvišal ceno električne različice svojega ameriškega poltovornjaka forda F-150 lightning, ki odvisno od opreme stane od 6.000 do 8.500 dolarjev več kot julija. In pri tem ni osamljen.
S povečanjem cene so pri Fordu prekoračili tudi psihološko pomembno mejo 40.000 dolarjev, kolikor je električni poltovornjak stal pred tem in ki je gotovo pripomogla k dejstvu, da so zanj zbrali že več kot 2000.000 naročil. Zdaj se osnovna cena za ford F-150 lightning z osnovno opremo »pro trim« začne pri 48.769 dolarjih, torej gre kar za 17-odstotno zvišanje cene. Višja oprema »XLT high trim« stane 61.269 dolarjev, kar je 6.500 dolarjev več kot doslej, najvišja »XLT high extnended« pa se je za 8.500 dolarjev podražila na 82.769 dolarjev.
Mustang mach-E
Ford je sicer že pred tem konkretno zvišal ceno forda mustanga mach-E. Direktor Jim Farley je ob tem komentiral, da bi brez podražitve imeli izgubo z vsakim prodanim avtomobilom. Vendar pa so ob tem kupcem, ki so že naročili avtomobile, obljubili, da ji jim jih bodo dobavili po stari ceni. Kot kompenzacijo za višjo ceno so v standardno premo vključili tudi pomočnika za vožnjo prikolice.
Enake strategije kot Ford se sicer poslužujejo tudi drugi avtomobilski proizvajalci. Predvsem, ko gre za električna vozila, ki so jih občutno prizadela povečanja cen baterij in surovin, kakršna sta litij in baker.
Dražji tudi evropejci
V Evropi so se pomembni električni avtomobili v zadnjem času podražili za deset do dvajset odstotkov. Več je treba na primer odšteti za renault zoe, audi e-tron, volkswagna ID.3 in ID.4 ter številne druge električne avtomobile. Tudi drugi proizvajalci rast cen poskušajo izravnati z malce boljšo osnovno opremo.
Jato Dynamics poroča, da se je povprečna cena baterijskega električnega vozila top petih proizvajalcev z 39.350 evrov leta 2018 povečala na 61.581 evrov konec leta 2021. To je povečanje za skoraj 57 odstotkov. S tem še ni bilo konec podražitev, saj so se od začetka leta električni avtomobili že večkrat podražili.
Ko bom šel v penzijo, ne bom rabil več avta s katerim naredim 40.000 na leto. Sešvasal si bom kitajski tricikel s streho in bom gonil do stacune ;-)
Ga ne kupim, zadnji dan , ko se bodo tile eko teroristi in razne tesle dogovorile ter repovedale prodajo bencinskih in dizelkih avtomobilov ga kupim, ne podpiram to lupljenje s strani EKO BLAZNEŽEV.
Kaj se ni govorilo, da se bo z višanjem proizvodnje in prodaje vse skupal pocenilo? Nekako se ne morem znebiti občutka, da gre pri vsem samo za okoriščanje proizvajalcev in izkoriščanje kupcev...glede na cene, se lahko dizel podraži na x2… ...prikaži več pa ga še vedno ne menjam.