Po sodelovanju na mnogih prireditvah, na primer v tekmovanju Rallye Monte-Carlo Historique, na avtomobilski razstavi Rétromobile, prireditvi Le Mans Classic in drugih, po razkritju razstavnega prototipa Renault 5 Diamant, je znamka za svetovno premiero razstavnega prototipa R5 turbo 3E izbrala tekmovanje Chantilly Arts & Elegance 2022, ki bo 25. septembra letos.
Ta povsem električen razstavni prototip, ki je del praznovanja 50. obletnice renaulta 5, je sodoben poklon njegovima najslavnejšima športnima različicama: renaultu 5 turbo in renaultu 5 turbo 2. Zato je izbira imena logična, R5 turbo 3E. Številka tri označuje zaporedje (po turbo 2), črka E pa električen pogon.
»Renault 5 turbo 3E združuje ultra tehnično obliko in namerno bujnost z množico namigov na svetova avtomobilskih dirk in računalniških iger. Ta kombinacija avtomobil postavlja v moderen čas in tehnološko okolje, na samo mejo med resničnim in virtualnim svetom. Ta povsem električno gnani »drifter«, avtomobil za driftanje, dokazuje, da je elektrika lahko tudi zabavna in ponuja neverjetne zmogljivosti,« je poudaril Renaultov podpredsednik za oblikovanje Gilles Vidal.
Pri Renaultu pravijo, da na ta način elektrificirajo zgodovino, da bi se bolje pripravil na svojo povsem električno prihodnost v Evropi od leta 2030. V prvi vrsti je vozilo namenjeno zmogljivostim in dirkališčem in je, kot so zapisali Francozi, pristen »drifter« povsem električno gnan in s pogonom na zadnji kolesi. Po vzoru svojega ikoničnega prednika ima samo dva sedeža, zadaj pa je vgrajen pogonski sklop: dva elektromotorja, ki poganjata vsak svoje kolo, akumulator pa je vgrajen na sredini pod podom.
3,5 sekunde do stotice
Zgrajen iz cevnega okvirja, ki ga spodaj varuje raven pod, zgoraj pa varnostna kletka, ki jo je homologirala Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA – Fédération Internationale de l’Automobile). Elektromotorja imata skupno moč 280 kW (380 KM) in 700 Nm nemudoma razpoložljivega navora. Pospešek od 0 do 100 km/h je 3,5 sekunde (3,9 sekunde v načinu »drift«), največja hitrost je 200 kilometrov na uro. Akumulator ima zmogljivost 42 kWh in ima po zagotovilih tovarne shranjene dovolj energije za več krogov driftanja ali divjanja po poligonu gymkhana. V slednjem tekmovanju je izogibanje oviram ključno, zato se prednji kolesi lahko odklonita za več kot 50 stopinj, kar močno olajša ostre manevre.
Tehnični podatki R5 turbo 3E
Dolžina: 4,006 m vključno z zadnjim krilcem
Širina: 2,02 m
Višina: 1,32 m
Medosna razdalja: 2,54 m
Previs spredaj: 625 mm
Previs zadaj: 740 mmOgrodje: cevno (+ raven pod + varnostna kletka homologirana s strani FIA)
Teža: 980 kg (+ 520 kg teže akumulatorja)Velikost pnevmatik spredaj: 225 x 35 R19
Velikost pnevmatik zadaj: 325 x 25 R20Pogonski sklop: povsem električen
Največja moč: 280 kW (380 KM)
Največji navor: 700 Nm
Akumulator: litij-ionski z zmogljivostjo 42 kWh
Čas celotnega polnjenja: 2 uri s polnilnikom 380 V / 32 A
Največja hitrost: 200 km/h
Pospešek od 0 do 100 km/h: 3,5 s (3,9 s v načinu vožnje Drift)
Ohranili oblikovne posebnosti
Kar zadeva obliko so vzeli pokrov motorja, vrata in notranjo opremo od prednika, a so karoserijo tokrat izdelali iz kompozita z ogljikovimi vlakni. Ponaša se tudi z novo izvedbo ikoničnih rež za zajem zraka v zadnjih blatnikih. Širok je 2,02 metra (25 cm več od prednika), dolg je 4 metre in visok 1,32 metra. Njegov najbolj vpadljiv del je velikansko krilce na zadku, ki avto prilepi k tlom tudi med najbolj divjim drsenjem skozi ovinke.
V prednjem odbijaču ima velike reže za zajem zraka, ki hkrati služijo hlajenju in povečanju pritiska k tlom. Trije navpično razdeljeni deli nemudoma spomnijo na odbijač renaulta 5 turbo 2. Štirioglati meglenki sta videti skoraj »taki kot nekdaj«, vendar so zdaj štiri in vsaka ima vgrajenih 16 svetilnih diod.
Spredaj in zadaj druge svetilne diode, obarvane rožnato, modro in rumeno, tvorijo trakove, ki zasvetijo in utripajo, ko avtomobil začne drseti, s tem pa prikličejo v spomin podobe računalniških iger iz osemdesetih in devetdesetih let.
Kot v video igrici
V notranjščini razstavnega prototipa sta dirkaška školjkasta sedeža iz kompozita z ogljikovimi vlakni. Varnostna pasova in volan so plod sodelovanja s specializiranim podjetjem Sabelt . Pokončna ročica ročne zavore – značilnost avtomobilov za driftanje – je nameščena na sredino osrednje konzole, ki je obarvana v »pop« rumeno barvo. Ista rumena se prepleta z rožnato kot poživitev sivo-črnega tartana – pomežik osemdesetim letom –, ki je uporabljen za prevleke sedežev in armaturne plošče. Ta tartan ima poseben viden učinek, ki izhaja iz Renaultovega zaščitnega znaka. Ta je – v tem primeru osvetljen – tudi na sredini volana. Vse te barvite podrobnosti so tudi v kontrastu s talno oblogo iz črne plute in prevlekami zgornjega dela armaturne plošče in oblog vrat iz alkantare.
Moderna interpretacija zajema deset digitalnih zaslonov, ki nadomeščajo analogne na armaturni plošči. Ti delujejo kot gradniki (widgets), videz pa imajo v slogu Pixel Art in Glitch Art , zato so videti, kot bi jih vzeli iz stare računalniške igre. Tako je za zagon avtomobila treba pritisniti gumb »Free play« na osrednji konzoli. V istem duhu so različni načini vožnje poimenovani »Turbo« (za driftanje), »Track invader« (za igro), »Donut« (za sukanje za 360° na mestu) in tako naprej.
In še to, plišast medvedek poimenovan Drifty, pomiri in potolaži potnike.