Že lani smo ugotavljali, da je renault captur kljub vse močnejšim tekmecem v Sloveniji najbolje prodajan kompaktni križane in še vedno velja, da ostaja v vrhu prodaje.
Moda mu k temu pomaga tudi dejstvo, da francoska znamka širi njegovo ponudbo in da je zdaj na voljo tudi kot hibridni avtomobil za tiste, ki nimajo preprostega dostopa do električnega priključka za polnjenje hibridne baterije ali pa preprosto »nočejo imeti opravka s kabli«, kljub temu pa bi radi uživali prednosti hibridnega pogona. Morda tudi kot nadomestila za navorno močne klasične dizelske motorje, ki jih proizvajalci v tem segmentu zelo hitro umikajo iz ponudbe.
Znan pogonski sklop
Renault captur E-tech 145 hibrid E.S. line, kot se je uradno imenoval tesni hibridni captur, je sicer opremljen z že dobro znanim in preskušenim hibridnim pogonskim sklopom, ki smo ga pred dobrima dvema letoma že preskusili v hibridnem renaultu cliu. Ponovimo torej lahko že znano dejstvo, da so se pri Renaultu odločili, da bo njihov hibridni pogonski sklop (to velja tudi za priključne hibride) kombinacija pristopa iz formule 1 in električne tehnike, ki smo jo prvič spoznali v renaultu zoeju.
Nasprotno od večine drugih proizvajalcev zato med motor, elektromotorje in pogonske gredi niso vgradili klasičnega menjalnika CVT, niti menjalnika DSG ali planetnega gonila, ampak delovanje 1,6-litrskega osemventilskega atmosferskega bencinskega motorja in dveh elektromotorjev usklajuje štiristopenjski sekvenčni menjalnik brez sklopke.
Glavni besedo na takšnem pogonskem sklopu imata elektromotorja oziroma glavni elektromotor z močjo 36 kilovatov, ki opravi večino pogonskega dela v mestu, ko 69-kilovatni bencinski motor opravlja predvsem vlogo generatorja električne energije in pomočnika pri hitrejših pospeških. Seveda je tudi vzvratna prestava zgolj električna. Kaj pa manjši elektromotor? Temu so zaupali predvsem vlogo generatorja električne energije za pomožne naprave, Skrbi rudi za zagon bencinskega motorja, zglajuje pa tudi menjavo prestav v menjalniku in v trenutkih potrebe po veliko moči malce tudi poseže v pogon.
Štiri petine voženj na elektriko
Pri Renaultu pravijo, da tako motorizirani captur lahko do štiri petine voženj opravi električno, kar pomeni, da za pogon večinoma skrbi elektromotor, ki med pojemki obnovi tudi dovolj elektrike za nadaljnje vožnje, da bencinski motor res v dogajanje poseže le tedaj, ko je nujno treba. In glede na to, da smo ga redko slišali, to očitno tudi velja.
A pozor. Takšna računica se izide predvsem v mestnem okolju in vaških ter morda na bolj zavitih primestnih cestah, drugje pa mora bencinski motor precej posegati v dogajanje. Predvsem na avtocesti, kjer tako ali tako prevzame glavno pogonsko vlogo, saj elektrike v hibridno skromni bateriji hitro zmanjka in je kot glavni vir pogonske energije tako ali tako bolj učinkovit od elektromotorja.
A tedaj poraba seže v višave, ki smo jih vajeni od bencinskih motorjev, kar pa ne velja za siceršnje vožnje. Na testu se je namreč pokazalo, da s porabo v zmernih okoliščinah in v kombinaciji mestnega in primestnega okolja ter nekaj avtocest povprečna poraba seže le malce nad WLTP izmerjenih pet litrov na sto kilometrov.
Pogon je poleg tega zelo gladek in gladko preklaplja med prestavami in motorji in spremembe pod pokrovom lahko dejansko bolj ali manj spremljate le na zaslončku ob merilnikih, saj tudi bencinski motor deluje tiho in mirno in ga, razen takrat ko se zažene v vrtljaje, preglasi šumenje gum in vetra okoli avtomobila. Če pa hočete zares voziti zgolj na elektriko, lahko posežete tudi po gumbu EV, a glede na to, da baterija razpolaga s kapaciteto vsega 1,3 kilovata, električna vožnja ne bo prav dolga.
Ugodna kombinacija
Sicer je captur pač captur in znova lahko ugotovimo le, da gre za posrečeno kombinacijo na zunaj razmeroma majhnega avtomobila, ki pav notranjosti ponuja precej potovalnega prostora in udobja. Predvsem je prostornejši od clia, kar se odrazi predvsem zadaj, kjer je potnikom na voljo tudi vzdolžni pomik klopi za celih 16 centimetrov. Ta seveda omogoča izbiro za večjim prostorskim udobjem potnikov ali večjim prtljažnikom, ki je za svoj razred že v osnovi dovolj soliden.
Hibridni captur, kakršnega smo vozili na testu, bi stal malce več kot 28 tisoč evrov, kar je dober tisočak do dva manj kot pa bi odšteli za podobno opremljeni priključni hibrid. Morda ni malo, a gotovo sprejemljivo za tehniko, ki jo dobite skupaj z avtomobilom. In ko se cena razdeli na obroke kredita, bo odločitev za hibrid ali priključni hibrid na koncu verjetno stvar tega, če doma imate možnost polnjenja baterija ali ga nimate.
Renault captur E-tech 145 hibrid E.S. line
Motor: hibridni, štirivaljni, 1.598 ccm + 2 x elektromotor
Največja moč: 109 kW (145 KM; 69 + 36 (+ 15 kW))
Največji navor: 250 Nm (148 + 205 + 50 Nm)
Zmogljivosti: 170 km/h, 10,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.227 x 1.797 x 1.576, medosna razdalja 2.639
Prtljažnik (v litrih): 326 – 1.149
Poraba: 5,0 litra/100 km, izpusti CO2: 113 g/km (kombinirani cikel WLTP).
Cena v evrih: 28.080
Navadni hibrid z gumbom za vožnjo EV povsem brez veze, ker je baterija mala! Me zanima kako daleč se pripelješ, verjetno 2 km. TO PA NISTE NAPISALI.