Neodvisna švedska raziskava iz leta 2017 je pokazala, da se s proizvodnjo 100 kWh baterije, ki jo Tesla vgrajuje v svoje najzmogljivejše modele proizvede 17,5 ton ogljikovega dioksida. Švedi so izračunali, da so te emisije primerljive z 8,2 leti vožnje vozila z motorjem na notranje zgorevanje.
In prav to zdaj poudarjajo pri Mazdi, ki je eden od redkih proizvajalcev vozil, ki ta trenutek daje prednost izboljšavam obstoječe palete bencinskih in dizelskih motorjev in elektrifikacijo drži še ob strani.
Bencinar s porabo dizla
Japonski proizvajalec vozil je nedavno predstavil naslednjo generacijo bencinskih motorjev s tehnologijo, SkyActiv-X, ki jih bo vgrajeval v svoje prihodnje modele. Gre za kombiniran otto-diesel koncept delovanja. Pri Mazdi se skupaj imenujejo SCCI - spark controled combustion ignition (notranje izgorevanje ob nadzoru iskre) Ko bo motor deloval pri nižjih obremenitvah, bo do eksplozij bencinske mešanice v valjih prihajalo s samovžigom zaradi visoke kompresije in posebno oblikovanih valjev, podobno kot pri dizlih. Ko pa bo motor deloval pri višjih obremenitvah, bodo za vžig skrbele svečke, saj je v nasprotju z dizlom pri bencinu vžig goriva v takšnih pogojih precej težje kontrolirati.
Tudi pri mrzlem motorju bodo najprej delo opravljale svečke. Kompresija motorja bo kar 18:1. Kot posledica takšnega kombiniranega delovanja bo motor zelo varčen. Bencinski motor naj bi po porabi goriva celo izenačili z dizelskim, enako velja za navor, hkrati pa bo zaradi popolnejšega izgorevanja Mazdin motor tudi bistveno čistejši, z veliko manj škodljivimi emisijami.
Pri Mazdi so danes prepričani, da je to ekološko bolj sprejemljiva tehnologija od današnjih električnih avtomobilov. Vozila z električnimi motorji in baterijami se oglašujejo kot vozila z ničelnimi emisijami. To velja zgolj, če se v enačbo ne vključi tehnologija, ki se uporablja za pridobivanje elektrike, pogosto pa gre za zgorevanje fosilnih goriv. Pri Mazdi zato menijo, da trenutni način pridobivanja električne energije, ki se uporablja za pogon električnih avtomobilov ni tisto, kar človeštvo, ki se trudi ohranjati okolje čim bolj čisto, želi. Pogosto govorimo o zmanjševanju toplogrednih plinov.
Energija iz TEŠ6 za električne - kaj to pomeni?
Pri Mazdi navajajo, da se kar dve tretjini svetovne proizvodnje električne energije naslanja na pridobivanje iz fosilnih goriv. "Ne moremo dejati, da so električni avtomobili vozila z ničelnimi emisijami, saj enačbi manjkajo določeni podatki," pravijo Japonci.
Poskušali so narediti realne izračune o dejanskih emisijah CO2 pri različnih pogonskih motorjih. Pri tem so uporabili metode, s katerimi so onesnaževanje zraka spremljali od začetka do konca izdelave avtomobila. Tako so pri bencinskih motorjih v račun vzeli tudi emisije, ki nastanejo pri predelavi nafte in transporta do končnega uporabnika, za električne avtomobile pa način pridobivanja elektrike. Mazdini rezultati so pokazali, da električni avtomobil srednje velikosti na 100 kilometrov porabi 20 kWh. V primeru, da za pridobivanje električne energije uporabljajo premog (kot TEŠ6), pa so izračunali, da bi bile realne emisije CO2 pri električnih avtomobilih 200 g/km.
Na drugi strani ima povprečni bencinski model po Mazdinih izračunih emisije 156 g/km, v primeru, da bi uporabljali kot pogonski energent tekoči plin, pa bi bile emisije 100 g/km. Pri Mazdi še navajajo, da bi bila, če bi v račun vzeli različne vire, iz katerih se danes po svetu proizvaja elektrika, povprečna emisija električnega avtomobila 128 g/km. Po njihovih izračunih Mazdini bencinski modeli SkyActiv-G (moč podoba električnim avtomobilom), v zrak v povprečju emitirajo 142 g CO2/km.
Raziskavo je financiral Lundin Petroleum. Do podobnih rezultatov so prišli tudi pri našem petrolu... ko bodo cene električnih vozil enake smrduhom, ne bo več nobeden kupoval dizlov in bencinarjev. Do takrat pa bo naftni lobij vedno glasneje lajal.
Pa se ti ne zdijo smešni tile tvoji članki, danes električni jutri plinski, potem dizli, pa bencinarji in spet obratno. Noben ni idealen, a brez njih žal ne moremo več.
Električni avtomobili s kemičnimi baterijami nimajo prav nobene prihodnosti. Napovedijem popolni zaton tovrstne tehnologije v nekaj letih. Kdaj bodo začeli meriti izpuste CO2 in drugih spojin za električne avtomobile, od izkopa rude do končnega izdelka, postavljenega na cesto?