Dino Čolić (40), jugonostalgik iz Kölna v Nemčiji, zbira "stoenke", jih popravlja in restavrira ter vozi na sejme starodobnih vozil v Nemčiji. Do zdaj je uvozil že več kot 50 modelov zastava 101. Pravi, da to dela, ker ga spominjajo na srečne čase, ko je še živel v Sarajevu.
Čolić, ki je spregovoril za srbski Blic, pravi, da je njegov zadnji projekt policijska stoenka z rotacijo in sireno. Z uvozom vozil je začel pred 15 leti. Kljub temu, da so vozila znamke Zastava še danes močno prisotna na prostorih nekdanje Jugoslavije, pa se je Čolić hitro znašel pred veliko težavo. Kako najti dober avtomobil, ki bi ga lahko uvozil v Nemčijo in registriral. Večina avtomobilov je bil v slabem stanju, razlaga zbiratelj.
V Sloveniji najbolje ohranjeni
"Na začetku sem jih kupoval v Sloveniji, saj so bili tam najbolj ohranjeni. Po nekaj letih sem začel "brskati" tudi po Hrvaški in Srbiji. Avtomobile sem sam popravljal in restavriral in se z njimi vozil po sejmih starodobnih vozil po Nemčiji. Vendar pa večina Nemcev ne pozna teh vozil," pravi Čolić in dodaja, da so bili nad njimi bolj navdušeni tisti, ki so v Nemčijo migrirali prav s prostorov nekdanje Jugoslavije. "Vsi se želijo fotografirati ob mojih vozilih," pravi in dodaja, da mu velikokrat pomahajo tudi Nemci in fotografirajo njegova vozila, ko se vozi po mestu.
Trenutno ima v lasti samo sedem avtomobilov, še pred letom dni pa jih je imel vsaj 15. Eden od vzrokov je, da zahtevajo veliko truda in dela, saj se vozila veliko kvarijo. Vse avtomobile ima shranjene v garaži, pogosto pa se z njimi vozi skupaj s svojimi prijatelji.
Dodaja pa, da se lahko z Zastavinimi vozili v Nemčiji tudi dobro zasluži. "Njihova cena je do 5.000 evrov, odvisno od ohranjenosti vozila. Vendar pa, da avto kupite, uvozite in popravite, potrebujete najmanj 1.000 evrov," razlaga in dodaja, da so najboljše stranke vzhodni Nemci. Večino svojih avtomobilov proda prav v vzhodni del Nemčije. "Zanimivo je, da so iz Jugoslavije v času socializma v Vzhodno Nemčijo uvozili 10.000 vozil znamke Zastava, ki so tam predstavljale simbol luksuza in prestiža," zaključuje "Sarajlija."
Za tiste čase se mi zdi stoenka zelo lep avto.
Zastava, imamo problem :)
Ne razumem zakaj ze ne vrne v yugo bedo ce ima tako lepe spomine na revscino...