Nova direktiva EU o razgradnji vozil ob koncu življenjske dobe (ELV) naj bi v praksi pomenila konec uporabe ogljikovih vlaken pri izdelavi avtov.
Proizvajalci avtov so v zadnjih letih vse pogosteje uporabljali ta material, ki je lažji in trdnejši od aluminija, pa tudi precej dražji. Še posebej v svetu prestižnih in hitrih štirikolesnikov je danes vsaj nekaj delov avta iz karbona, na primer streha, usmerjevalniki zraka ...
Nekateri avti pa povsem temeljijo na karbonu, saj imajo iz tega materiala celotno potniško kletko - gre za t. i. monocoque karoserije, značilne za superšportnike. Med bolj razširjenimi avti, ki so že uporabljali karbonsko zasnovo karoserije, je bil električni BMW i3.


Japonski časnik Nikkei poroča, da zdaj v Evropski uniji razpravljajo o prepovedi uporabe ogljikovih vlaken., kar bi bil prvi takšen primer na svetu. Prepoved naj bi vsebovala nova direktiva ELV, ki je doslej med prepovedane materiale v avtih štela na primer svinec, kadmij, živo srebro in šestvalentni krom.
Podobno kot azbest
Razlog je v tem, da so ogljikova vlakna zelo težko razgraditi, delci ogljikovih vlaken pa so zdravju zelo škodljivi. Ko se v procesu reciklaže oziroma poškodb ločijo od veziva, ti delci potujejo z zrakom in pridejo v telo. Zaradi visoke obstojnosti tam ostanejo ter vplivajo na delovanje sluznice in organov.
Nemška medicinska študija iz leta 2019 je v preteklosti potrdila vpliv delcev ogljikovih vlaken na nastanek raka na pljučih in mezotelioma, podobno kot to velja za azbest. Rezultate te študije je nekoliko pod vprašaj postavila skupna študija štirih nemških univerz iz leta 2022, ki pa je vseeno ugotovila tveganje za zdravje ljudi ob nadaljnji rasti uporabe ogljikovih vlaken.
Poleg ljudi so zaradi delcev lahko ogroženi tudi stroji. Delci, ki nastanejo kot stranski produkt pri izdelavi ogljikovih vlaken, zaidejo v zrak, zaradi svoje prevodnosti pa lahko povzročijo težave za delovanje določenih občutljivih naprav, so ugotovili strokovnjaki.

Veliki poslovni interesi
Zakaj so vik in krik zaradi evropske direktive najprej zagnali na Japonskem? Ker tri tamkajšnja podjetja obvladujejo več kot polovico celotnega trga z ogljikovimi vlakni na svetu. Za uporabo v letalstvu in za gradnjo vetrnih elektrarn so avtomobili tretji največji porabnik ogljikovih vlaken, poroča Road Track. Študije so v prihodnjih letih napovedovale velik porast pri porabi ogljikovih vlaken v industriji.
Evropska unija še ni potrdila posodobitve direktive ELV, ki bi prepovedala ta material. Trenutno je še v fazi predloga, o katerem morata skupno besedo najti še Evropska komisija in Evropski parlament. Posodobljena direktiva ELV naj bi v veljavo stopila leta 2029.

Pravilno. Ogljik je najbolj redka stvar na zemlji.
Za Merklovo je bilo rečeno, da s dobrodošlico migrantom pelje Evropo v samomor. Sedaj pa vidimo, da tudi "zelene združbe" vodijo EU v kolektivni propad in samomor!
Medtem se gredo izbranci vesoljski turizem in na polno svinjajo po planetu s svojimi raketami. Potovanja posameznikov s privatnimi letali so stalnica, ostalim pa dajmo prepovedat vse. Čakam dan, ko nam bodo prepovedali prdet.