Avto
30 ogledov

"Pes mi je pojedel vinjeto"

Avstrijska avtocesta Andrej Leban
Avstrijski nadzorniki vinjet imajo tako kot slovenski polne roke dela. Med tistimi, ki se poskušajo po avstrijskih avtocestah "prešlepati", imajo nekateri prav zanimive izgovore.

Primer francoskega novinarja, ki je zaradi prejete kazni za neuporabo vinjete nedavno bentil čez slovenski sistem, kako nelogičen in nepravičen je do tujcev, še ni šel v pozabo. Izkazalo se je, da je Jean Quatremer, ki se je glede domnevno sporne slovenske prakse obrnil celo na Evropsko komisijo, "po francosko" prečkal tudi ozemlje Avstrije, saj je za Žurnal24 priznal, da ni kupil niti tamkajšnje vinjete. "Že samo potovanje je dovolj zapleteno, da ga organiziraš, kaj šele da bi izgubljal čas s pregledovanjem spletnih strani glede prometnih predpisov držav, ki jih prečkaš,"  je ena izmed njegovih izjav. 

Zanimalo nas je, kakšne izkušnje imajo z neplačniki v Avstriji. Kot je za Žurnal24 povedal Walter Mocnik, predstavnik avstrijskega upravitelja avtocest, družbe Asfinag, imajo tudi onkraj Karavank obilo dela z zastonjkarji, saj so denimo lani zasačili kar 150 tisoč voznikov, ki niso uporabljali veljavne nalepke (Dars je v Sloveniji denimo lani zaznal skoraj 44 tisoč neuporabnikov).

Mocnik je dejal, da pri neplačnikih prevladujejo klasični izgovori, da so vinjeto pozabili doma ali pa da so jo pozabili kupiti. "So pa vmes tudi ustvarjalni izgovori, denimo 'pes mi je pojedel vinjeto'. Zelo nenavaden pa je tudi izgovor tipa 'nisem vedel, da se v Avstriji uporablja sistem vinjet'."

Kot je dodal, tujce o nujnosti uporabe vinjet opozarjajo ne le s klasičnimi tablami ob uvozih na avtoceste in na mejah, temveč tudi z večjezičnimi letaki, čezmejnim obveščanjem v sosednjih državah in podobnim, kar se mu zdi popolnoma jasno in dovolj.

"Sistem je pravičen in preprost"

Na vprašanje, ali avstrijski nadzorniki prejemajo veliko pritožb uporabnikov zaradi vinjet, pa je Mocnik dejal, da ne, "celo nasprotno, veliko voznikov hvali naš sistem in razvitost omrežja".

Francoski novinar je v odgovoru na naše vprašanje izrazil prepričanje, da je sistem klasičnega pobiranja cestnin na cestninskih postajah boljši, saj vozniki tako točno vedo, da morajo plačati. Mocnik meni precej drugače: "Vinjetni sistem je za voznika najugodnejši, saj si sam izbere vinjeto, ki mu po veljavnosti najbolj ustreza, denimo celoletno ali le desetdnevno, ko se pelje na počitnice prek Avstrije. Vozniki natančno vedo, za kaj v tem obdobju plačajo, sistem pa je zato pravičen in preprost za uporabo."

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.