Peugeot je povlekel dobro potezo, ko je leta 2012 predstavil križanca 2008 narejenega na osnovi male kombilimuzinske 208-ce. Razred križancev je presenetil vse strokovnjake, njegovi popularnosti ni videti konca, saj prodaja raste in raste, zato je tudi tekmecev vse več. Le redke so še znamke, ki danes ne ponujajo svojega aduta v B SUV segmentu.
Postal je bolj resen
Peugeot 2008 je po treh letih doživel prenovo. Na zunaj se prepozna predvsem po precej bolj možatem prednjem delu z agresivnejšo motorno masko in zaščito nižjih predelov avta, revitaliziran je tudi zadnji del.
Manj vidne spremembe so v notranjosti. V kombinaciji z bogato opremo Allure prihajajo številni na oko privlačni dizajnerski detajli.
Na t. i. i-cockpit zasnovi instrumentalne plošče voznik po novem nadzoruje tudi delovanje grip control sistema za nadzor gnanih koles. Prek petih programov, ki jih izbira z vrtljivim gumbom med sedežema, lahko voznik, odvisno od podlage, prilagaja nadzor nad zdrsom, podatki pa se izpisujejo na zaslonu. Še vedno pa je grip control na voljo le v kombinaciji z zimsko-letnimi pnevmatikami. To je tudi pogosta kritika strokovnjakov za varno vožnjo, ki svetujejo, da je avtomobil pozimi obut v zimske pnevmatike.
Dobil varnostni sistem, ki ga najbolj hvalijo
Precejšnja pridobitev za 2008 je tudi funkcija Mirror Screen, ko na zaslonu lahko uporabnik zrcali vsebino svojega mobilnega telefona, peugeot 2008 sedaj pozna tudi Apple car play (200 evrov) za povezljivost z jabolčniki, medtem ko bo treba na različico Android Auto še počakati. Ampak za to je kriv Google, ne Peugeot. Najbolj pozitivna vest pri prenovi pa je ta, da je 2008 pridobil sistem za samodejno zaviranje v sili city AEB, vendar pa ne glede na različico opreme ostaja na seznamu doplačil. Zanj je treba odšteti ugodnih 227 evrov. Hvalim, da se ga lahko doplača tudi pri nižjih paketih opreme, a tudi grajam, da ni serijski, saj se za to odloča vse več avtomobilistov.
Tako opremljen 2008 bi verjetno na našem Velikem primerjalnem testu (2008 je bil med 10 križanci na drugem mestu) zasedel sam vrh. V kategoriji asistenčnih sistemov je bil namreč ocenjen s povprečno oceno, s City AEB sistemom pa sodi med najbolj varne križance ta hip.
Mamicam prijazen
Visokopozicionirani paket Allure vsebuje veliko opreme. 2008 je, če ga primerjamo s konkurenti, težko karkoli zameriti - plastika na manj vidnih mestih še vedno ni najboljša, je pa zato obilje opreme in dizajnerska dovršenost odlična. Tudi sedeži, ko so oblečeni v zmes usnja-tkanine ali pa velika panoramska streha z električno gnanim senčnikom, pridodata k dobremu vzdušju. Odlagalnih površin je dovolj, nerazumljivo je med sedežema še vedno, sicer na pogled zanimiva zavorna ročica, ki pa močno okrne prostor za odlaganje premetov. Tam bi lahko bil prostor za plastenke ali lončke.
Prtljažnik zelo uporaben
Peugeot 2008 morda res ni največji navzven, a ponuja zelo uporabno družinsko zasnovo potovalne kabine in prtljažnika. Zelo pametno in prijazno zasnovan prtljažnik pogoltne več stvari, kot bi si mislili na prvi pogled.
Brez težav je drugi družinski avto, ali pa celo prvi, če nimate dojenčka. Prtljažnik ponuja številne trike za pritrjevanje, ločevanje in odlaganje vrečk ter drugih kosov prtljage. Zlaganje sedežev je zelo prijazno. Na zadnji klopi je pričakovano prostora dovolj za dva odrasla ali dva otroška sedeža. Nima le vzdolžno nastavljive zadnje klopi, kar pomeni nekoliko manj prilagodljivosti, pa tudi nižjo težo in s tem nižjo porabo goriva in boljše vozne lastnosti.
Pod pokrovom mednarodni motor leta
Motorji ostajajo pri isti konjenici, so pa bolj učinkoviti. Preizkusili smo mali 1,2-litrski trivaljni turbo motor Pure Tech, ki se je okitil z nagrado mednarodni motor leta v kategoriji motorjev med 1,0 in 1,4 litra prostornine.
Trivaljnik s 130 konjskimi močmi je lahko spojen tudi z odličnim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, kar je moje priporočilo, testnik pa je imel šeststopenjski ročni menjalnik.
Trivaljnik deluje zelo zvezno, moči je dovolj v vsaki prestavi, saj je tudi navor razporejen po celotni skali. Motor deluje zelo uglajeno, tudi na avtocesti ni preglasen. Na avtocesti je bila poraba sedme litrov bencina, kombinirana poraba je bila 5,9 litra, zelo ugodno za poskočnega levčka.
Tako izboljšanemu 2008 so pri Peugeotu uspešno podaljšali rok uporabe pred prihodom nove generacije in je prav gotovo ena od tistih izbir, ki je ne gre spregledati pri nakupu malega križanca.
Podatki o vozilu: (Peugeot 2008 allure 1.2 THP 130 start&stop)
Prostornina motorja: 1199 ccm
Moč motorja: 96 kW (130 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 230 Nm pri 1.750 vrt./min
Zmogljivosti: 200 km/h, 9,3 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 5,9 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.159 x 1.739 x 1.556 medosna razdalja 2.537
Prostornina prtljažnika (v litrih): 350
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 110 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 18.829 (testni) / 20.980 (testni z dodatki)/ 17.987 (testni v primeru sklenitve Peugeot financiranja)
Plusi: Vozne lastnosti, majhne volan, odzivnost motorja, materiali, izgled;
Minusi: Trda plastika na nekaterih mestih, velika ročna zavora krati prostor med sedežema;
MOTI ME KER NE ZNA SLOVENSKO. SI SLOVENCI TEGA NE ZASLUŽIMO ?????