Verjeli ali ne, to je peugeot 5008, kažejo zadnji statistični podatki analitične hiše JATO Dynamics. Na slovenskem trgu je sicer v svojem razredu po prodaji na drugem mestu, a 5008 vseeno dokazuje, da je bil njegov svež recept z mešanjem lastnosti različnih segmentov eno najlepših, predvsem pa zaželenih presenečenj v zadnjih letih.
O skrivnostih in receptu, ki je prevzel tudi Slovence, nam je nekaj več povedal Martin Fajt, produktni vodja pri P Automobil Import, zastopniku znamke Peugeot pri nas.
Ko prodajate avte, vedno naredite anketo med kupci, v kateri želite izvedeti, zakaj jih je neki model pritegnil. Kaj pravijo ljudje glede peugeota 5008?
Delno se odgovor skriva v njegovi tesni povezavi z modelom 3008, nekdanjim evropskim avtom leta, ki je pri ljudeh zelo "potegnil". 5008 in 3008 sta si na zunaj precej podobna in si delita zasnovo prednjega potniškega prostora. Zunanji dizajn je zelo močna točka - avto je všečen, kompakten, na določen način ravno prav resen. Prav tako večino ljudi takoj osvojita oblika armaturne plošče in digitalni Peugeot i-cockpit. To sta torej prvi dve lastnosti, na katero naleti stranka, ko si ga ogleduje.
"Lahko bi rekel, da se v primerjavi s 3008 zanj odločajo tisti, ki jim je športnost med ovinki manj pomembna od raznovrstne družinske uporabnosti."
Potem pa je tu še vožnja - avto se po našem mnenju lepo in udobno pelje, tudi ko ga neposredno primerjamo s konkurenco. Gotovo pa so za stranke pred nakupom pomembne še druge stvari - dobra cena glede na ponujeno, garancija, razvejana in kakovostna mreža servisov, dobrostoječa znamka ...
Kdo je torej tipičen kupec modela 5008, zakaj se raje odloči zanj kot pa za 3008 ali pa za kakšnega tipičnega enoprostorca ali suva?
5008 je okoli 20 centimetrov daljši in ima zato več prostora za potnike. Lahko bi rekel, da se v primerjavi s 3008 zanj odločajo tisti, ki jim je športnost med ovinki manj pomembna od raznovrstne družinske uporabnosti.
Tipični voznik ali voznica modela 5008 imata dva do tri otroke, stara sta med 35 in 50 let, zahtevata več prostora v avtu. Zelo netipično za suve ima avto v drugi vrsti tri ločeno pomične in samostojno nastavljive sedeže, tako da ni nobenih kompromisov, če na njih sedijo trije otroci ali tudi odrasli. Hkrati ima avto možnost dveh dodatnih, odstranljivih sedežev v prtljažniku. Ker je oblika zadnjega dela in prtljažnih vrat bolj pravilnih oblik, je znotraj prostor tako za morebitna dodatna potnika kot za dodatno prtljago, če šestega in sedmega sedeža ni v avtu. Potem pa so tu še druge lastnosti tipičnega avta za družine, ki pritegnejo - dodatna shranjevalna mesta v dnu, mizice v naslonjalih …
Kupcem je danes zelo pomemben tudi dizajn - kdor bo želel zgolj škatlast prostoren avto, bo zavil kam drugam. Pri 5008 pa je dodan faktor všečnega suvovskega videza, ki s seboj prinese tudi višje sedenje, občutek večje varnosti in boljše preglednosti. Prav tako zaradi višjega vozila ni težav, če je potrebno v mestu zapeljati čez kakšen robnik ali peljati po slabši poti. Seveda 5008 ni terensko vozilo, se pa razlika v primerjavi s klasičnim enoprostorcem pozna. Vsa ta kombinacija lastnosti številnim kupcem ugaja.
Kako primerjate prodajo starega 5008, ki je sicer v osnovi sodil v neki drug segment, in novega?
Neposrednih primerjav ne delamo, ker gre dejansko za dva popolnoma različna avta in segmenta. Z vsakim našim novim modelom namreč stopamo v malce drugačne čevlje, ki se razlikujejo od tradicionalnih pravil za določen segment. V primeru 5008 je to vstop v SUV razred s prvinami enoprostorskega vozila. Ampak razlika v prodaji je velika - letos bomo prodali dvakrat več novega 5008 kot smo prve generacije v njenem najboljšem prodajnem letu. Priznavamo pa, da je uspeh povezan tudi z velikansko priljubljenostjo sorodnega modela 3008.
Katere so najbolj iskane različice peugeota 5008?
Pri 5008 imamo na razpolago pet osnovnih oprem, a skoraj 90 odstotkov vseh avtov prodamo v enem izmed treh najbolj bogatih paketov - allure, GT line ali GT. Allure ima tako pri celotni prodaji skoraj polovični delež, po petino pa najvišji opremi. To pomeni, da želijo kupci zares imeti dobro opremljen avto z veliko serijske opreme.
"Predvsem se mi zdi, da so ljudje izgubili strah pred njimi in so začeli ceniti njegovo udobje. "
Kaj poleg serijske opreme želijo novi lastniki še imeti v avtu?
Več kot polovica prodanih 5008 ima danes že avtomatski menjalnik. Za kupce so danes zelo pomembna tudi svetila v polni LED izvedbi. Sredinska oprema allure sicer še nima serijskih, a se več ali manj odločajo zanje za doplačilo. Pomembni so jim tudi sistemi za varnost, recimo zaviranje v sili. Veliko pomagal je pri sredinski opremi že serijskih, recimo spremljanje utrujenosti voznika ali prepoznava znakov, nekaj pa je na voljo za doplačilo. Kupcem je denimo zelo pomemben tudi prilagodljivi tempomat, ki je na voljo v kombinaciji z avtomatskim menjalnikom. Veliko se jih odloči tudi za zmogljivejše ozvočenje znamke Focal. Za dodatna dva sedeža v prtljažniku se odločajo po potrebi, približno v tretjini prodanih primerov. Glede steklene strehe so mnenja različna, nekaterim je bolj, drugim manj všeč. Nekaj je tudi dodatne opreme glede boljše notranje opremljenosti, recimo električnih sedežev.
Kaj se je zgodilo z avtomatskim menjalnikom v zadnjih letih, da je postal pri ljudeh tako priljubljen, imate kakšen poseben recept za prodajo?
Predvsem se mi zdi, da so ljudje izgubili strah pred njimi in so začeli ceniti njegovo udobje. Zelo je pomembna testna vožnja, saj takrat voznik lahko opazi veliko razliko med ročnim in avtomatskim menjalnikom. V pozabo je šla tudi "fama," da avtomatski menjalnik porabi vsaj liter in pol več goriva od ročnega. Smo pa v zadnjih letih veliko na področju izboljšav naredili tudi pri naši znamki, saj smo najprej posodobili takratni šeststopenjski menjalnik in ga naredili prijaznejšega pri prestavljanju, lani pa smo ga nadomestili s popolnoma novim osemstopenjskim menjalnikom, ki je še bolj gladek in varčen. Prepričan sem, da bo pri naših kupcih obveljalo - enkrat avtomatik, vedno avtomatik. Porast avtomatikov smo sicer opazili tudi pri drugih modelih, čeprav je nekoliko nižji, pri 3008 recimo je delež 40 odstoten.
Je tudi pri 5008 opazen tako močan upad dizlov?
Da, tudi pri nas smo opazili spremembe. Mislim da so ljudje tudi v luči afer, medijskih novic in omejitev, ki jih po velikih evropskih mestih uvajajo za starejše dizle, pričeli bolj odgovorno razmišljati pred nakupom, ali glede na svoj tip uporabe res potrebujejo dizla, ali pa bi bil vendarle povsem dovolj bencinski motor.
"Moderni bencinski motorji so torej precej zabrisali razlike, ki so bile nekoč pri vožnji z bencinskim ali dizelskim motorjem tako očitne."
Pri 5008 konkretno smo delež bencinskih motorjev v enem letu povečali s sedem odstotkov lani na letošnjih 21 odstotkov. Pri 3008 pa v istem obdobju z 29 odstotkov na kar 43 odstotkov bencinskih. Pri PSA smo na ta trend, ki so ga prinesli novi emisijski standardi in spremembe v odnosu do dizelskega pogona v javnosti, pravočasno odgovorili z novo generacijo majhnih turbo bencinskih motorjev, ki so v primerjavi s starimi bencinarji varčnejši in precej prijaznejši med vožnjo. Naša družina 1,2-litrskega trivaljnika tako že štiri leta zapored nosi nagrado za najboljši svetovni motor leta v svoji kategoriji. Moderni bencinski motorji so torej precej zabrisali razlike, ki so bile nekoč pri vožnji z bencinskim ali dizelskim motorjem tako očitne.
Ali je morda pri kupcih prisotna zadržanost glede vzdržljivosti malih turbobencinarjev?
Mislim, da za to ni osnove. Naš novi motor je razvit na osnovi preizkušenih komponent in dejansko v štirih letih, odkar je na trgu, kakšnih posebnosti glede okvar z njim nismo opazili. Pri novih dizelskih motorjih pa gre za tehnično nadgradnjo klasičnih HDI motorjev, po katerih je bil koncern PSA v preteklosti znan, da so nadpovprečno trpežni.
Ste imeli kakšne težave pri prilagajanju na nov emisijski standard, ki je začel veljati septembra?
Na nov emisijski standard euro 6d - TEMP pri osebnih vozilih smo se pri Peugeotu in pri koncernu PSA vnaprej dobro pripravili. Tako smo začeli motorje, homologirane po novem standardu, vpeljevati že spomladi, s septembrom pa že povsem prešli nanj, tako da je bil prehod pri našem koncernu za kupce novih avtov resnično mehak, kar ni bilo značilno za vse znamke.
5008 nima opcije 4x4 pogona, ali imajo s tem kupci velike težave?
Kdor v tem segmentu na vsak želi 4x4 pogon, ga pač ne moremo zadovoljiti. In takšni kupci obstajajo, o tem si ne delamo utvar, vendar je odločitev koncerna, da klasičnega 4x4 pogona v 5008 v tej generaciji ne bomo nudili. So pa kupci štirikolesnega pogona različnih vrst: nekateri 4x4 resnično potrebujejo, medtem ko drugi samo mislijo, da ga potrebujejo. V tretji skupini so potem tisti, ki niso povsem prepričani, si ga pa želijo. Pri njih morda z nekaterimi argumenti lahko pokažemo, da bo za njihove potrebe povsem zadostoval že napredni elektronski nadzor prenosa navora na prednja kolesa Grip Control.
Kakšna je prognoza glede nadaljnjega razvoja suvov in njihovega prodajnega položaja na trgu?
Pri ljudeh je trend želje po križancih in suvih še vedno v porastu. Konkretno pri naši znamki imajo modeli 2008, 3008 in 5008 skupaj že 58-odstotni delež v prodajnih številkah. Na celotnem trgu je sicer ta delež nižji, okoli 30 odstotkov. Glede na prihodnje modele Peugeota lahko rečem, da bomo naš tempo pri križancih in suvih skušali le še stopnjevati. Morda pa se bodo na dolgi rok nekoliko spremenile razmerja med velikostnimi razredi, na kar zna nekoliko vplivati tudi prihajajoča elektrifikacija.
Je Peugeotu v zadnjem času z modeli 3008 in 5008 uspelo nadgraditi znamkino celostno podobo?
Mislim, da smo se tudi po njihovi zaslugi uspeli pozicionirati višje. Skupaj s trgovci smo z zadnjimi uspešnimi produkti pridobili tudi potrebno samozavest, kar dokazuje podatek, da je veliko naših novih kupcev prišlo od drugih znamk, tudi premijskih. Zavedamo pa se, da moramo strankam za višjo vrednost tudi več nuditi.