Pri slovenskem uvozniku Peugeota so ob predstavitvi svojega najzmogljivejšega serijskega vozila vseh časov poudarili, da ne govorimo več zgolj o hitrosti, ampak o kombiniranju športne vožnje, majhne porabe goriva in izpustov emisij ter vsakodnevni uporabnosti - tudi na račun udobja. Po uradnem WLTP testu vozilo v zrak izpusti vsega 46 gramov CO2 na 100 prevoženih kilometrov, v praksi pa avto zmore pospešek od 0 do 100 km/h v 5,2 sekunde in največjo hitrost, ki je elektronsko omejena na 250 km/h.
Kombinacije treh motorjev
Pri Peugotu v času, ko je treba mejo CO2 drastično spuščati, stavijo na elektrificiran, oziroma hibridiziran pogon. 508 PSE, v limuzinski ali karavanski SW izvedenki, namreč kombinira dva elektromotorja, po enega na vsaki pogonski osi, kar omogoča pogon na vsa štiri kolesa ter bencinski 1,6 litrski štirivaljni turbo motor na sprednji osi, ki ob osmestopenjskem samodejnem menjalniku prilagojenemu električnemu pogonu na cesto prenaša veliko navora (520 Nm) in moči (265 kilovatov oziroma 360 KM).
Električna energija je shranjena v litij-ionski bateriji nameščeni pod zadnjimi sedeži s kapaciteto 11,8 kWh, ki po trditvah tovarne omogoča 42 kilometrov električnega dosega, ki ga je možno povečati s pomočjo regenerativnega zaviranja ojačanih zavor z večjimi zavornimi čeljustmi.
Stopa v velike čevlje
Čeprav priključna hibridna tehnologija v 508 ni novost, saj je na trgu na voljo različica 508 Hybrid z močjo 165 kW, pa je občutek za volanom precej drugačen, saj so razvoj prevzeli strokovnjaki iz oddelka Peugeot Sport. To je tisti oddelek, ki je v preteklosti poskrbel za zmage na svetovnih reli tekmovanjih, Dakarju, slavnem vzponu na Pikes Peak, 24 Mans Le Mansa ....
PSE je oznaka za Peugeot Sport Engineered, novo športno divizijo znamke. Z modelom 508 PSE pa se v duhu časa vračajo v zgodnja 90. leta, ko so na cesto spustili "policijsko" zverino 405 T16 s takrat sapo jemajočimi 160 kW. Ali pa nekaj let kasneje model 406 z V6 motorjem. Peugeot pa z novim močnim serijskim modelom na neki način tudi napoveduje, da se po letih "civilne ere" vrača v svet vrhunskega motošporta, saj bo od leta 2022 tekmoval v vzdržljivostni seriji Le Mans.
Zato je bilo pričakovati, da bo hibridni štirikolesno gnani 508 (vozili smo limuzino) strupen avtomobil. 508 PSE smo na hitrem krogih na AMZS Centru varne vožnje na Vranskem na kratki ravnini brez težav pognali do hitrosti 180 km/h, kar nedvomno kaže na slavno tekmovalno preteklost znamke, ki je pred kratkim praznovala 210 let obstoja.
Večja sprememba v primerjavi s peugeotom 508 hybrid, ki ga poganja 1.6 PureTech bencinski motor in en elektromotor, je uporaba tehnologije Hybrid4, torej dodajanje drugega elektromotorja na zadnjo os. Avto se v ovinkih obnaša še bolj suvereno, saj se moč na vsa štiri kolesa v režimu sport (eden od petih načinov vožnje) porazdeli v razmerju 56:44 med sprednjima in zadnjima kolesoma. Takrat za nameček prijetno otrdi tudi volan.
Barva Supermana
Peugeot sicer navaja povprečno porabo le 2,03 litra bencina na 100 kilometrov, a tega pri dinamični vožnji ne gre pričakovati. Sprememb v primerjavi s klasičnim 508-je veliko. Že v sami podobi, saj so na karoseriji razni dodatki z namenom izboljšanja aerodinamike in potiska vozila k tlom. Razkriti moramo tudi to, zakaj mu pri Peugeotu pravijo "Superman". Če smo bili za športne avtomobile znamke Peugeot v preteklosti vajeni, da jih zaznamuje rdeča barva, 508 PSE in vse prihodnje modele oddelka Peugeot Sport, zaznamuje neonsko zelena "kripto" barva, v katero je obarvana ruda v filmu o slavnem superjunaku, ki reši svet - Supermanu.
Ker gre za model s samega vrha Peugeotove ponudbe, je vanj vgrajena vsa najnaprednejša tehnologija, ki jo trenutno znamka ponuja: asistenčni sistemi za polsamodejno vožnjo, IR nočni vid, Focal zvočni sistem ... Možne so tri barve zunanjosti, kupec pa si ga lahko omisli kot limuzino ali karavana (SW).
Čez noč baterija v vsakem primeru polna
Drugačne so pnevmatike, ki merijo 20-palcev, zmogljivejše so zavore, na sploh je 508 PSE opremljen z vso možno opremo - kar lahko izbira voznik na seznamu doplačil je le barva, steklena streha, ogrevano vetrobransko steklo in polnilni priključek, ki omogoča polnjenje s 7,4 kWh - v tem primeru je baterija polna v štirih urah. Če polnimo na vtičnici 220 V/16A (3,2 kWh) bo polnjenje trajalo štiri ure, na navadni šuko vtičnici pa 7 ur. V vsakem primeru je baterija polna čez noč. Ob nakupu vozila sicer kupec prejme polnilno postajo v vrednosti 1.000 evrov.
Peugeot zagotavlja garancijo na baterijo v dobi osem let, oziroma zagotavlja, da kapaciteta baterije do 160.000 kilometrov ne bo padla po 70 odstotkov.
Cena za limuzino je 60.490 evrov, karavanski SW je tisočaka in pol dražji (61.990 evrov). Pri slovenskem uvozniku pravijo, da bodo letos v Sloveniji prodali tri primerke.