Prihodnost osvetljevanja cest je povezana z laserji. Tehnologijo smo že imeli priložnost preizkusiti na prototipnem vozilu BMW serije 7. BMW, ki verjame, da bo kupcem tehnologijo ponudil prvi, bo žaromete za doplačilo najprej ponudil na svojem hibridnem serijskem modelu i8. Laserje je s konceptom audi sport quattro napovedal tudi Audi, prav tako jih razvija Mercedes-Benz.
O prednosti laserskih žarometov, ki napovedujejo revolucijo v učinkovitosti, porabi energije in novih oblikovalskih možnostih avtomobilov, smo se prepričali v praksi. Nasprotno kot pri umetni in sončni svetlobi so valovi svetlobe iz laserskih žarometov vedno enaki. Skoraj vzporeden snop svetlobe žarka je pri laserju usmerjen izrazito točkovno, zato je lahko svetilnost do tisočkrat večja kot pri diodah v konvencionalnih LED-žarometih. Če ti svetijo do 300 metrov daleč, laserski prostor z belo svetlobo osvetljujejo enkrat dlje, pri tem pa porabijo 30 odstotkov manj energije kot LED-žarometi.
Pri BMW verjamejo, da bo v naslednjem desetletju proizvodna cena tako ugodna, da bodo laserski žarometi zavladali cestam po svetu.
Več o naših testiranjih laserske tehnologije in intervju z glavnim BMW-jevim inženirjem za laserske žaromete si lahko preberete v sobotnem časopisu Žurnal in na avtomobilističnih straneh spletnega portala Zurnal24.si.
119
ogledov
Preizkušamo revolucionarne žaromete
Če so pred štirimi desetletji halogenski žarometi pomenili revolucijo v svetu avtomobilizma, danes avtomobilske luči še zdaleč nimajo le funkcije osvetljevanja cestišča. Tehnologija je od ksenonskih žarometov napredovala do LED-svetil, ki bodo v prihodnosti odstopila primat laserskim lučem.