Na slovenskem trgu je v tem trenutku okoli deset vrst električnih koles; cene se gibljejo od 500 pa nekje do sedem tisoč evrov. Na ceno v veliki meri vpliva dovršenost baterijskega sklopa, ki mora biti dovolj lahek, obenem pa mora zagotavljati čim večji doseg kolesa.
Zanimanje raste v mestih
Gorazd Lampič iz podjetja Elaphe pa za električni pogon pri kolesih omeni, da ta ni tako ekološki, kot se zdi, vsaj ne toliko kot običajno kolo.
Zanimanje za električna kolesa predvsem v večjih slovenskih mestih vztrajno raste, po njih pa posegajo predvsem starejši in tisti, ki na dan prekolesarijo daljšo razdaljo, pravijo v družbi Autoemona.
Litij-ionske baterije boljše
Doseg večine modelov na trgu tako znaša med 10 in 30 kilometri. Lampič priporoča nakup kolesa z litij-ionskimi akumulatorji, ki imajo daljšo avtonomijo kot tisti z Ni-Mh baterijami, in so lažji.
Pri Autoemoni kupcem svetujejo, naj se odločijo za baterije, katerih zmogljivost bo ravno pravšnja za dnevno prevoženo pot.
Primerjali smo tri modele:
1. LBF TDF 14Z
Cena: 499 evrov. Kolo je še najbolj podobno legendarnemu poniju.
Akumulator; doseg. Ni-Mh; 25 kilometrov.
Čas polnjenja; teža kolesa. 2 uri; 22 kilogramov.
Največja hitrost. 25 kilometrov na uro.
2. Gocycle
Cena: 1.790 evrov. Kolo običajne velikosti, ki ga je možno povsem zložiti in pospraviti v kovček.
Akumulator; doseg. Ni-Mh; 15 kilometrov.
Čas polnjenja; teža kolesa. 3 ure; 16,2 kilograma.
Največja hitrost: 24 kilometrov na uro.
3. Segway PT i2 (na sliki model i1)
Cena: 6.790 evrov. Vozilo posebnega videza, ki se upravlja z nagibanjem kolesa.
Akumulator; doseg. 2 x Li-ion; do 38 kilometrov.
Čas polnjenja; teža kolesa. 10 ur; 47,7 kilograma. Največja hitrost: 20 kilometrov na uro.