Avto
60 ogledov

Prometna vzgoja v 1. razred

Pouk v razredu Pixell
Starši po vsej Evropi so večinskega mnenja, da bi bilo primerno v prvi razred osnovne šole vključiti predmet prometne vzgoje. Najbolj v to so prepričani starši slovenskih otrok.

Tako so pokazali rezultati velike raziskav gumarja Goodyear. Večina anketiranih staršev (62 %) je prepričanih, da šole ne uspejo učencem ponuditi dovolj znanja s področja prometne vzgoje.

Prednjačijo slovenski starši vključeni v raziskavo. Kar 90 odstotkov se jih strinja, da bi morala biti prometna vzgoja samostojen predmet v osnovnih šolah že od samega začetka. Med inštruktorji vožnje, ki jih je Goodyear zajel v svoji anketi iz preteklega leta, se številni (42 %) strinjajo, da bi morali v šolah obvezno obravnavati tudi varnost na cesti.

Goodyear je pri vprašalniku v raziskavo vključil 6805 staršev mladih voznikov, starih od 16 do 25 let, ki prihajajo iz 19 držav Evropske Unije in njene bližine. Namen raziskave je bil bolje spoznati odnos staršev do prometne varnosti, naj gre za zgled, ki ga dajejo kot vozniki, ali pa za njihovo pomoč otrokom pri učenju vožnje.

Ob odločitvi za vozniški izpit najbolj uporni

Eszter Salamon iz Evropskega združenja staršev se strinja, da je izobraževanje mlajših otrok uspešno, a da je večji izziv potem kasneje, v puberteti in v najstniških letih: "Čas, ko se otroci odločijo, da bodo naredili vozniški izpit je najbolj uporniški. Zato jih je treba o pomembnosti varnega obnašanja v prometu izobraževati v njihovi rani mladosti. Zavedanje o temu, kako pomembna je za pešce varnost na cesti mora postati del vsakodnevnih navad. Starši morajo pri tem aktivno sodelovati in poskrbeti, da otroci te navade obdržijo tudi, ko zrastejo v mladostnike. Težava je, ker mladi med 16 in 20 letom starosti bolj kot starše poslušajo vrstnike."

Strokovnjaki iz podjetja Traffic Psychology International (TPI) so prepričani, da bi morali izboljšati klasično usposabljanje za pridobitev vozniškega izpita. Margit Herle, prometna psihologinja v TPI, pravi: “V Evropi klasično usposabljanje za vožnjo še vedno ne pokriva vseh področij. Voznik bi moral svoje veščine razviti v štirih hierarhičnih ravneh: upravljanju vozila, drugič, obvladovanju različnih situacij v prometu, tretjič, cilji in okoliščine, četrtič, življenjski cilji in veščine za življenje. Na vseh štirih ravneh mora, prvič obvladati znanje in veščine, drugič zavedati se dejavnikov, ki povečujejo tveganje, tretjič oceniti svoje lastno ravnanje. V Evropi klasično usposabljanje za vožnjo še ne izpolnjuje vseh vidikov.”

Ostali poudarki iz raziskave:

46 odstotkov staršev podpira obvezne osvežitvene tečaje vožnje, da bi bili boljši vzor svojim otrokom. Poleg tega bi bili radi v večji meri vključeni v strokovno usposabljanje svojih otrok za vožnjo.
53 odstotkov staršev bi želelo redno prejemati poročila inštruktorja vožnje o njihovem napredku.
40 odstotkov pa rado spremljalo napredek iz prve roke, tako da bi bili na urah vožnje skupaj z otroki.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.