Mazda je ena od tistih znamk, ki redno preseneča. Živ je še spomin, ko sem se natanko pred šestimi leti v Barceloni iz oči v oči pogovarjal s takratnim evropskim šefom Mazde, sicer Američanom Jeffreyjem H. Guydnom. To je bilo leto, ko je bilo v avtomobilski industriji v ospredju množično predstavljanje SUV-jev, križancev in predvsem "downsizinga", majhnih motorjev s turbino.
Mazda je, tako kot že večkrat v zgodovini, pa čeprav je majhen igralec na avtomobilskem trgu, razmišljala po svoje. Z uvedbo tehnologije Skyactiv je učinkovitost bencinskih motorjev in posledično porabo goriva z notranjim zgorevanjem znižala za 30 odstotkov, takrat pa so obljubili, da bodo z novo generacijo tehnologije in motorjev Skyactiv učinkovitost motorja izboljšali še za dodatnih 30 odstotkov do leta 2020.
Razmišljali so izven ustaljenih okvirjev avtomobilske industrije in se otepali kakršnegakoli posnemanja drugih ali podleganja trendom, kot so električna vozila, priključni hibridi, zmanjševanju motorjev in turbo tehnologija pri beninskih motorjih. Ključ je bil v znižanju mase avtomobilov in izboljšanju učinkovitosti motorjev na notranje zgorevanje. Veliko tega se je uresničilo, vsemu pa se niso mogli izogniti - to je elektrifikacija.
CX-60 novo poglavje v zgodovini
Mazda v letu 2022 odpira povsem novo poglavje v svoji zgodovini. Tokrat niso le presenetili, ampak prej šokirali. Povabljeni smo bili na svetovno predpremiero povsem novega modela CX-60. Kaj pričakovati? Fotografij še ni bilo na spletu, znano pa je bilo, da bo CX-60 na začetku na voljo z zmogljivim priključno-hibridnim pogonom.
Po pristanku v Frankfurtu so naju s kolegom že zjutraj odpeljali v bližnjo vasico, v zasebni fotografski studio, kjer je bil parkiran najnovejši Mazdin model, ki k nam prihaja konec poletja oziroma na začetku jeseni. "Prva novinarja na svetu sta, ki bosta videla avto v živo," so nama povedali pri Mazdi. Imela sva zasebno druženje z Mazdinim inženirjem Joachimom Kunzom in glavnim evropskim oblikovalcem Joem Stenuitom, ki sta nama namenila celotno dopoldne, da sva podrobno spoznala avto, ki je povsem nekaj drugega kar smo poznali pri Mazdi do zdaj.
Pogon zadaj, PHEV in šestvaljnika!
CX-60 je petsedežni SUV, ki bo poleg priključno hibridnega pogonskega sklopa kmalu ponudil tudi bencinski in dizelski motor, ki pa bosta šestvaljnika! Prav ste prebrali. Medtem, ko BMW, Audi in drugi premijski proizvajalci v ospredje vse bolj potiskajo štirivaljnike, tudi v povezavi z velikimi SUV vozili, so se pri Mazdi odločili za zmogljiv pogon in kar je presenetljivo, zasnovo pogona zadaj. Na ta račun je zasnovan na povsem novi RWD platformi za vozila z zadnjim pogonom. "To je izjemen vozniški avtomobil. To je bil naš cilj. Šestvaljnik mora biti v premijskem vozilu," mi je hitel pojasnjevati Mazdin inženir.
Avto je res povsem nekaj novega. Že od daleč se vidi razlika z mazdo CX-5, ki v osnovi ponuja pogon spredaj. Pri CX-60 že pogled na zunanje proporce razkriva, da je to avto, ki ima pogon zadaj: nos vozila je izjemno dolg, nenavadno velik je predel za ogromnimi kolesi spredaj, ki vozilo naredi impozantno, zadaj pa je previs kratek, zelo športen.
Vozniški SUV
Kunz je pojasnil, da so v prvi vrsti želeli narediti uživaški avto. Čeprav je SUV, mora biti vožnja zabavna kot v slavnem roadsterju mazda MX-5, ki ga imajo številni v garaži samo zaradi uživanja v vožnji in ne zaradi potreb po vsakodnevnem prevozu. Pri tem je bil pogoj, da je avto edinstven. S pogonom zadaj so ubili več muh na en mah – boljša distribucija moči na cesto, več udobja med vožnjo, manjša poraba goriva in manj emisij, manjši obračalni krog in predvsem dinamika vožnje in natančnost vožnje ter oprijem v ovinkih, nekaj, česar v Mazdinih SUV-jih do zdaj še nismo poznali.
Predvsem pa je CX-60 velik korak naprej naredil na področju tehnologije, vključno z asistenčnimi sistemi in digitalizaciji, predvsem so Japonci ponosni na uporabo materialov, ki temeljijo na izročilu japonske tradicije.
Japonska tradicija in nadstandardni materiali
Oblikovalci tako še vedno uporabljajo glino, kot tradicionalno orodje za izdelavo maket in ne le računalniških programov, prav vse v CX-60 se mora ujemati s celostno zasnovo znamke, ki vstopa v premijski razred – od grafike do barve šivov in načina šivanja posebnega usnja, v katerega so oblekli sedeže.
»Naše raziskave, tudi najnovejše, so pokazale, da nas kupci po kakovosti umeščajo med premijske avtomobile. Cenijo, da so finalni sloji na vozilu ročno izdelani, da v izdelavo vključujemo rokodelstvo. To bomo še bolj skušali prikazati na modelu CX-60, kjer na tradicionalen japonski način združujemo različne kakovostne materiale, kot so les, železo …,« so nam povedali pri Mazdi.
Ob sedenju za volanom se kakovost ne le občuti, ampak že vidi. Materiali so prijetni na otip, vse deluje prečiščeno, a logično. CX-60 je povsem nekaj drugega kar smo do zdaj poznali pri Mazdi, kar se bo moralo nenazadnje poznati tudi na ceni.
Povsem nova tehnologija v avtomobilskem svetu
Kabina je precej bolj prostorna kot pri modelu CX-5, predvsem več prostora je na zadnjih sedežih. Motor spredaj, pogon zadaj je to omogočil. Prostora na zadnjih sedežih je za pet centimetrov več kot pri do zdaj največjem Mazdinem SUV-ju CX-5. Okolje okoli voznika in sopotnika je povsem novo za Mazdo, zelo digitalno, a prefinjeno in uporabno. Zanimivo se mi je zdelo, kako nizek položaj sedenja v SUV-ju ima voznik, kar nagovarja, da gre za vozniški avto. Avto ima zaradi položaja baterije hibrida, ki je umeščena med prednjo in zadnjo os, izredno nizko težišče.
Veliko je odlagališč in uporabnih predalčkov. Armaturna plošča deluje zelo široka, avto znotraj nasploh deluje širok in zračen. Gledano z ergonomskega vidika so Mazdini inženirji avto izdelali zelo premišljeno. Predvsem so se osredotočili na voznika in temu prilagodili tudi tehnologijo. Sploh prvič naj bi bila v avtomobilskem svetu porabljena tehnologija za personalizacijo voznikovega položaja. Novi sistem uporablja kamero za zaznavanje položaja voznikovih oči. S tem oceni njegovo višino, postavo in optimalno ter povsem samodejno za vožnjo prilagodi sedež, volan, HUD (projekcijski zaslon) in ogledala, ki se ujemajo s položajem voznikovih oči. Vozilo lahko samodejno naredi okoli 250 prilagoditev in nastavitev – vključno z vozniškim položajem, zvokom in klimatsko napravo. Tako ima vsak voznik ob vstopu v vozilo vnaprej pripravljene najljubše nastavitve. Sistem lahko shrani nastavitve za največ šest oseb.
Popolno digitalizirana
Novi strojni vmesnik (HMI) okoli voznika združuje tri digitalne inštrumente: povsem digitalne TFT-LCD merilnike velikosti 12,3-palca (novost pri Mazdi), velik projekcijski zaslon (HUD), ki na vetrobransko steklo globinsko projicira podatke o navigaciji, omejitvi hitrosti, hitrosti vožnje, stanju delovanja naprednih sistemov za pomoč v vožnji in je na primer trikrat večji kot pri mazdi CX-30 ter 12,3-palčni zaslon informacijsko-zabavnega sistema.
Na premijsko poslanstvo vas bo opomnil tudi zvok Bosovega audio sistema z 12 zvočniki.
Prtljažnik ni na ravni karavanov, vendar pa kljub temu, da gre za baterijsko vozilo (baterije ne segajo v prtljažni del) s 570 litri nakazuje, da gre za družinsko vozilo. Sedeži na zadnji klopi so deljeni po tretjinah. Če jih zložimo, se prostornina prtljažnika poveča na 1148 oziroma 1726 litrov, ko še odstranimo polico.
Najzmogljivejša serijska mazda do zdaj
Ponudba pogonskih sklopov Mazde CX-60 vključuje tri nove motorje: Mazdin prvi PHEV (priključni hibrid), ki združuje 2,5-litrski, štirivaljni atmosferski bencinski agregat e-Skyactiv G s tehnologijo elektrifikacije in dva vrstna šestvaljna motorja, ki se bosta ponudbi priključila kasneje: 3,3-litrski dizelski e-Skyactiv D in 3,0-litrski bencinski motor e-Skyactiv X. Vsi trije agregati so povezani z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom in Mazdinim sistemom štirikolesnega pogona i-Activ.
V primeru priključnega hibrida gre za prilagojeno različico štirivaljnega bencinskega motorja Skyactiv-G 2.5, ki ga najdemo v CX-5. Bencinski motor razvije največjo izhodno moč 141 kW pri 6.000 vrt/min in 261 Nm navora. Elektromotor pa zagotavlja 100 kW moči in 250 Nm navora, ki je na voljo že od začetka pospeševanja. V "račun" so dodali še 17,8 kWh litij-ionsko baterijo. Rezultat je izjemen navor - 500 Nm, ki je na voljo že v srednih vrtljajih in velika sistemska moč 241 kW oziroma 327 KM. To je najmočnejši cestni avtomobil, ki ga je Mazda kadarkoli izdelala. Pospešek od 0 do 100 km/h je 5,8 sekunde, največja hitrost je omejena na 200 km/h. Pri Mazdi so povedali, da je kombinirana poraba goriva (WLTP) 1,5-1,6 l/100 km, kombinirani izpusti CO2 (WLTP) pa 33-37 g/km. CX-60 PHEV omogoča do 60 kilometrov vožnje izključno na električni pogon, a le do hitrosti 100 km/h ali manj. Če baterijo polnimo na običajni AC polnilnici, se baterija popolnoma napolni v štirih urah.
Kot nam je povedal Mazdin inženir sta bila šestvaljna motorja razvita na podlagi koncepta "prave velikosti", ki zahteva optimizacijo prostornine za izboljšanje učinkovitosti porabe goriva in energije. Pri bencinskem motorju so se držali pravila pol litra prostornine na valj, kar naj bi bilo po trditvah inženirja optimalno razmerje, tudi minimalni vpliv tresljajev, po katerem so znani vrstni šestvaljni motorji. Vse to so združili z izboljšavami natančne tehnologije nadzora zgorevanja, razvite za štirivaljne e-Skyactiv X motorje. Omogočili so povečanje zmogljivosti potiskanje zraka v motor, kar odpravlja potrebo po turbinskem polnjenju. Podatkov o moči in navoru še niso želeli izdati, saj motor, tako kot 3,3-litrski šestvaljni dizel na trg prihajata nekoliko kasneje.
Štirikolesni pogon in različni vozniški režimi
Sistem štirikolesnega pogona i-activ AWD je razvit povsem na novo. Omogoča veliko vlečno zmogljivost (do 2.500 kilogramov). Pri Mazdi so nam celo zatrdili, da je to eden najbolj zmogljivih sistemov AWD na serijskih vozilih. Platforma, na kateri je narejena CX-60 omogoča sistem s stalnim pogonom na vsa kolesa, ki ohranja nevtralne lastnosti delovanja v zavojih kot sistem pogona na zadnji kolesi, vendar ga uravnoveša s stabilnostjo AWD pogona.
To prinaša boljši oprijem na snegu ali drugih spolzkih površinah, stabilnost pri hitri vožnji na avtocesti in športen občutek vodljivosti vozila na zavitih cestah. Pri Mazdi pravijo, da novi sistem močno presega prejšnji sistem i-activ AWD, ki temelji na moči pogona na prednjih kolesih.
Pri hibridnem sistemu (PHEV) sistem AWD deluje usklajeno z regenerativnim zaviranjem. S tem optimizira moč sprednjih in zadnjih koles in sicer na način, da se lahko iz vseh štirih pnevmatik med pojemkom vrne več energije.
Voznik lahko sam izbira med petimi različnimi režimi vožnje - normalni športni, terenski, vlečni in EV (samo PHEV). Gre za Mazdin sistem Mi-drive. Normalni način zagotavlja najboljše razmerje med učinkovitostjo porabe goriva in voznimi zmogljivostmi ter ponuja udobno vožnjo v vseh vidikih vsakdanje uporabe vozila. Športni način poveča potencial dinamične zmogljivosti avtomobila in izboljša odzivnost pogonskega sklopa za podporo bolj dinamični vožnji. Način Off-Road optimizira sistem AWD, sistem za nadzor vleke (TCS) in druge dinamične sisteme za zagotavljanje dodatnega oprijema na neravnem terenu. Vlečni način optimizira AWD za namen povečane teže, ko je vlečna kljuka nameščena za vleko prikolice, ali je nameščen nosilec za kolesa oziroma strešni kovček. Način EV omogoča vožnjo samo z električnim motorjem. Na primer na območjih, kjer so vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem prepovedana, ali pri vožnji v mirnem urbanem območju.
Voznik vidi skozi karoserijo
Omeniti velja še eno novost, to je edinstvena Mazdina tehnologija KPC (Kinematic Posture Control), ki omogoča stabilnost vozila tudi pri bolj dinamični vožnji ob zavijanju in tudi pri večjih hitrostih. Zadnje vzmetenje CX-60 je zasnovano tako, da vozila med zaviranjem ne privzdigne in vleče karoserijo vozila navzdol. KPC kar najbolje izkoristi lastnosti vzmetenja, saj stabilizira držo vozila med zavijanjem tudi, ko so sile izjemne velike, in sicer tako, da notranje zadnje kolo rahlo zavira, s tem pa ublaži nagibanje in karoserijo potiska navzdol. Poleg tega sistem zaznava razliko v hitrosti med zadnjima kolesoma, s tem pa zazna stanje obračanja v realnem času. S pridobljenimi informacijami omogoča bolj linearno gibanje vozila in po potrebi stabilizira držo vozila. Zaradi sistema KPC CX-60 ni težja.
Še en sistem, ki je novost, je Mazdin 360 stopinjski monitor, ki deluje na podlagi sistema štirih kamer, ki pokrivajo vse strani vozila, s tem pa vozniku na osrednjem zaslonu omogočajo prikaz avtomobila iz ptičje perspektive. Izbira lahko tudi pogled od spredaj, zadaj, levo ali desno stran. To že vse poznamo, vendar pa so pri Mazdi sistem še izboljšali in vozniku omogočili, da vidi "skozi karoserijo" vozila, kar še dodatno olajša vidljivost nevarnih predmetov za trk men manevriranjem na majhnem prostoru, kot so parkirišča in ozke ulice, ki jih zakriva karoserija vozila.
Znane prve cene
Cene za priključni hibrid se bodo začele pri okoli 50 tisoč evrih, pričakovati pa je, da bo bencinski šestvaljnik, ki prihaja proti koncu leta, tudi na račun možnosti izbire osnovne izvedenke s pogonom na zadnji kolesi, cenejši od PHEV modela. Dizel prihaja prihodnje leto.
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma prejel 21.758 $, prejšnji mesec pa sem plačal 29.467 $ za 3-urni delovnik. To naredim ............ >>>>>>>>>> 𝑾𝒘𝒘.𝑱𝒐𝒃𝒛𝑪𝒂𝒓𝒕.𝑪𝒐𝒎
Dobrodošli v najboljši intimni klub - - Se︆︆ns︆︆to︆︆s︆︆.︆︆C︆︆o︆︆m