Ne zgodi se pogosto, da bi neka znamka predstavila prvi in drugi avto za k hiši obenem, a Francozi so storili ravno to. Seveda pa imata oba modela v mislih še druge tipe kupcev, koleos se tako še posebej v najbolje opremljeni različici initial paris spogleduje s premium segmentom in poslovnimi uporabniki, medtem ko captur, tako kot je to uspešno počel že doslej, z dobrimi in uporabnimi lastnostmi piha na dušo aktivnim upokojencem.
Koleos kot najprestižnejši renault
Renault koleos je od predhodnika iz leta 2008 obdržal zgolj in samo ime, vse ostalo je nekaj povsem drugega od čokatega suva, s katerim se je Renault prvič podal v avanturo med križanci. Veliko več skupnega pa ima z nissanom X-trailom, saj si bratranca pod kožo delita prenekateri del, med drugim tudi platformo.
Francozi so za malenkost daljšega koleosa jeli oblikovati vzporedno s svojim drugim velikim modelom talismanom, zato imata veliko potez zelo podobnih - nos z velikimi svetili in LED zavihkom ter sploščeno masko z velikim logotipom, boke in zadek, ki jih pri koleosu prav tako zaključujejo sedaj za Renault že značilne vodoravne luči, ki se na sredini petih vrat skoraj dotikajo.
Koleos skuša delovati športno dinamično, hkrati pa zaradi dolge medosne razdalje zagotoviti dovolj prostora v notranjosti. Tako kot pri X-trailu se mu zelo na široko odpirajo vrata, medtem ko je v notranjosti to tipični renault z digitaliziranimi merilniki, ki omogočajo veliko personaliziranih nastavitev, športnim volanom in osrednjo konzolo z R-linkom. Malce podrobnejši pogled sicer razkriva tudi kakšen X-trailov detajl, tudi zaradi zadnje klopi, ki se deli v razmerju 1:2 in zagotavlja udobje predvsem stranskima potnikoma. Koleos ima lahko le pet sedežev. Prtljažnika je vsaj 579 litrov, s podiranjem klopi pa malenkost pod 1.800 litrov.
Koleos pozna sistem zapiranja in odpiranja prtljažnih vrat z migljajem noge, da je namenjen zahtevnejšim uporabnikom, pa priča tudi elektronsko gnana vlečna kljuka, kar je novost za znamko. Malce manj radodarni so glede asistenčnih sistemov, saj koleos za zdaj pozna le eno kamero (X-trail ima 360-stopinjski pogled), nima še niti radarskega tempomata. Prepoznava pa lahko mrtvi kot, opozarja na nevarnost in samodejno zavira pri nižjih hitrostih, opozarja na držanje voznega pasu in na utrujenost voznika ter pomaga pri parkiranju.
Opcijski 4x4 pogon je vzet iz Nissana, kar seveda ni slabo. Prek gumba voznik izbere enega od treh režimov vožnje (2WD, AUTO, LOCK), vse ostalo naredi avtomatika. V primerjavi s prvim koleosom pa je izgubil sistem plazenja po terenu navzdol.
Koleosa kljub vsem atributom čaka težko delo, saj se je konkurenca med D suvi v zadnjem letu postala še veliko ostrejša: škoda kodiaq, peugeot 5008 in VW tiguan allspace so le trije zelo sposobni skrižani novinci. Koleos jim konkurira s tremi paketi opreme, že vstopna zen je precej bogata (7-palčni R-link, asistence, dvopodročna klima, parkirni senzorji zadaj …).
Za LED žaromete, zadnjo kamero in 8,7-palčni R-link je potrebno poseči po opremi intens, medtem ko na vrhu kraljuje initial paris z nekaterimi ekskluzivnimi oblikovnimi dodatki in kompletno mero asistenčnih sistemov ter udobja, vključno z ventiliranimi prednjimi sedeži.in BOSE zvokom.
Motorna ponudba obsega dva dizla in sicer dCI 130 (96 kW) ter dCi 175 (129 kW). Močnejši je za doplačilo na voljo tudi kot 4x4 in z X-tronic brezstopenjskim menjalnikom. Cene se brez vračunanega popusta v višini 1.000 evrov pričnejo pri 26.900 evrih, za 33.500 evrov kupec dobi 4x4 pogon in intens opremo.
Osveženi captur s še več občutka
Prenovljeni captur je drugo Renaultovo orožje na trgu križancev, nedavno smo ga že preizkusili na prvi mednarodni vožnji. Avto, s katerim so zaradi oblike in praktičnosti pred štirimi leti na evropskem in slovenskem trgu zadeli “žebljico na glavico” je doživel medgeneracijsko prenovo, med katero so poleg rahlih zunanjih popravkov dali veliko pozornosti izboljšanju notranjega počutja.
Na zunaj je sedaj bolj podoben “sredinskemu” bratu kadjarju, ima nekaj novih barv in platišč, razširjene možnosti personalizacije barvnih odtenkov, še naprej pa ostaja močna plat dvobarvnost. Znotraj ga odlikuje več mehkejših materialov, novi sedeži in volan, po želji tudi fiksno strešno okno. Med opcijami je dvobarvna armaturna plošča. Prenovili in posodobili so multimedijo in dodali kopico asistenčnih sistemov, čeprav samodejnega zaviranja AEB ni med njimi. Bojda ga kupci tovrstnih vozil ne pogrešajo.
BOSE ozvočenje in polni LED sta v novi opemi initial paris že serijska, to opremo odlikujejo še številni drugi ekskluzivni dodatki, ki capturja potiskajo proti premium rangu.
Poganjajo ga sicer znani bencinski TCe in dizelski dCi motorji v razponu moči od 66 do 96 kW. Ker najbolj osnovne opreme v Sloveniji zaradi nezanimanja ne bodo več prodajali, se cene za opremo zen pričnejo pri 15.890 evrih (TCe 90). Na drugi strani cenika je initial paris dCi110 za 23.990 evrov. Ob začetku prodaje nudijo do 1.600 evrov popusta.
andrej.leban@zurnal24.si