Čas vožnje na poti v službo v Ljubljano je na začetku septembra močno odvisen od tega, kdaj se boste zjutraj odpravili v prestolnico. DARS je pred leti izdelal analize, kdaj so zgostitve prometa v jutranjih konicah najgostejše iz smeri Gorenjske Dolenjske, Štajerske in Primorske proti Ljubljani.
Štajerska AC
Zadnji podatki iz leta 2018, takrat na prvi šolski dan, 3. septembra, so pokazali, da je bila povprečna hitrost tistih, ki so v Ljubljano prihajali iz smeri Štajerske med avtocestnim odsekom Domžale – Šentjakob ob 6.30 zjutraj 108 km/h, že petnajst minut kasneje je padla na 90 km/h, najnižja pa je bila ob 8.00, in sicer 47 km/h. Promet se je počasi odvijal vse do 9.00, ko je bila povprečna hitrost vozil še vedno zgolj 51 km/h, nad 100 km/h pa je narasla šele ob 9.45 (106 km/h).
Primorska AC
Nekoliko hitreje se je isti dan odvijal promet iz smeri Primorske proti Ljubljani. Med Vrhniko in Brezovico je bila povprečna hitrost vozil na prvi šolski dan lani 95 km/h ob 6.00, ob 7.00, 74 km/h, ob 8.00 pa 70 km/h. Najpočasneje je promet potekal ob 8.30 (46 km/h), normaliziral pa se je spet ob 9.15, ko je bila hitrost 94 km/h.
Gorenjska AC
S smeri Gorenjske (meritve na dan 10. 9. 2018), na odseku med Vodicami in odsekom Ljubljana-Šmartno, je promet tekoče potekal do 6.45, ko je bila povprečna hitrost 104 km/h, že petnajst minut kasneje je padla na 71 km/h. Najnižja povprečna hitrost je bila ob 8.15, in sicer 70 km/h. Ob 8.45 je hitrost zrasla na 94 km/h, promet pa se je normaliziral ob 9.00, ko so na Darsu izmerili povprečno hitrost vozil 115 km/h.
Dolenjska AC
In še dolenjski krak avtoceste proti Ljubljani (prvi šolski dan leta 2018), med odsekom Šmarje Sap do razcepa Malence. Ob 6.00 je bila povprečna hitrost 99 km/h, bolj gost promet pa se je začel pojavljati okoli 7.00, ko je hitrost padla na 61 Km/h, ob 7.15 je bila le še 46 km/h, najnižja je bila ob 7.30, in sicer 44 km/h. Na tem odseku je bil pretok vozil počasen vse do 8.15 ure, ko so izmerili povprečno hitrost 81 Km/h, ob 8.45 pa se je promet normaliziral (96 km/h).
Delo od doma omililo jutranje in popoldanske zastoje
Pri DARS so zdaj za zurnal24.si pojasnili, da so se stvari ob pandemiji spremenile, vendar pa lahko tudi letos septembra v jutranjih in popoldanskih konicah ob delovnikih pričakujemo zgostitve prometa na vseh vpadnicah v večja mesta. V prvi polovici septembra pa predvsem v popoldanskem času pričakujemo še dodatni počitniški promet, ker se počitnice v nekaterih nemških deželah končajo šele takrat. Več prometa in daljši potovalni časi bodo od Kopra proti Ljubljani in predvsem od Ljubljane proti Kranju in Karavankam. Pred predorom Karavanke bodo še vedno zastoji, največ ob ponedeljkih.
Po opažanju DARS je imela pandemija vpliv na navade voznikov, saj se jih očitno veliko odloča za delo od doma - vsaj dan ali dva v tednu - in to se za zdaj pozna v jutranji in popoldanski konici. "Ne glede na to, jeseni pričakujemo zastoje na vpadnicah v večja mesta (največ Ljubljano) in iz njih ob značilnih urah (zjutraj med 7. in 9. uro ter popoldne med 14.30 in 17. uro). Zastoji najverjetneje ne bodo dosegli tistih iz leta 2019, se pa jim bodo približali," pojasnjujejo na DARS, kjer omenjajo leto 2019, ko je štajerska avtocestna vpadnica na ljubljanski obroč stala na tipičen delovni dan med 6.30 in 9.30, včasih tudi do 10.00.
Oktobra še bolj zgoščeno
Promet se bo oktobra še nekoliko spremenil, predvsem zaradi začetka pouka študentov. "Oktobra, čeprav je kumulativno nekoliko manj prometa, se ta osredini v jutranjo in popoldansko konico in ga je na splošno precej več preko delovnega tedna in manj preko koncev tedna. Ob koncih tedna se pozna povečan promet ob nedeljah popoldne v smeri Ljubljane," pojasnjujejo Na DARS.
Veliko lahko za boljšo pretočnost prometa, tudi v jutranjih in popoldanskih prometnih konicah naredimo tudi vozniki sami. Neupoštevanje varnostne razdalje in menjavanje pasov povzroča tudi t. i. fantomske zastoje. Na DARS pojasnjujejo, da posebnih analiz na to temo ne delajo, "saj jih je tudi izredno težko narediti. Ni namreč pravila, pa tudi oprijemljivega razloga, da do tega prihaja. Zaradi tega težko ocenjujemo, ali se je zadeva izboljšala ali poslabšala."
Pogosto za zastoje krivi nestrpni vozniki
Dejstvo je, da se fantomski zastoji še vedno pojavljajo, so pa po mnenju DARS močno povezani prav z ravnanji voznikov. "Spoštovanje predpisov, spoštovanje do drugih voznikov, strpna vožnja zagotovo zmanjšajo število fantomskih zastojev. DARS usmerja dejavnosti v ozaveščanje in preventivo. Primerna varnostna razdalja in čim manj sunkovita vožnja lahko razmere zelo izboljšajo."
Na DARS posebnih tehničnih novosti za to jesen ne pripravljajo. V največji možni meri bodo uporabljali znake sprejemljive vsebine in upali, da jih bodo vozniki upoštevali. Omejevanje hitrosti na elektronskih tablah nad avtocestami in hitrimi cestami (portalih) proti Ljubljani v prometnih konicah največkrat pomeni, da zaradi zgoščenega prometa predhodno upočasnjujemo promet in s tem povečujemo pretočnost.
Da : povišati bi morali omejitev hitrosti iz 130 vsaj na 150 - 160 Km/h !!! ! !!! Nujno !!! ! !!!
Jaz pa ne vem kdaj si bodo naši loleki prišli gor da bo treba na naših cestah zgraditi še kakšen vozni pas zraven....potem je tu še prepoved prehitevanja za kamione čez dan...ne prideš nikamor...tolk ko dobijo za cestnine pa nič… ...prikaži več pametnega se ne zgodi....
Zmedo delate tudi sami na Darsu, s tistimi butastimi tablami za obvestila, ki jih ne znate uporabljati. Danes zjutraj ob 0545 je proti Ljubljani na primorski avtocesti na tablah pisalo zgoščen promet, pa smo se vozili normalno do izvoza Vič.… ...prikaži več Nobene gužve. Izgleda da so bili napisi še od prejšnjega dne.