Fiat je na avtosalonu v Ženevi pokazal povsem novi model 500L. Gre za enoprostorsko različico mestnega modela 500, ki ga bodo proizvajali v Kragujevcu v Srbiji, ki je iz preteklosti znan po modelih jugo. Avtomobil je v družbi predsednika Fiata Sergia Marchionneja razkril srbski premier Boris Tadić.
Ko je Renault leta 2010 v Ženevi razkril takrat povsem novi model wind, ki ga proizvajajo v Revozu v Novem mestu, smo slovenski novinarji zaman čakali na prihod takratnega slovenskega premierja Boruta Pahorja. Srbi so se premiere "njihovega" modela lotili bolj resno, premier Tadić pa je ob razkritju dejal, da 500L ni le promocija za Fiat, pač pa tudi za Srbijo.
Enoprostorsko petstotico bodo od julija naprej proizvajali zgolj v Kragujevcu, pri nas znanem po modelih Zastava, s čimer se bo novi-stari proizvajalec vozil po besedah srbskih predstavnikov znova znašel na svetovnem avtomobilističnem zemljevidu.
"Na nek način se ne vračamo le k projektu 'fičo', pač pa tudi k projektu 'jugo Amerika,'" je na odkritju dejal Tadić in tako izdal, da bodo 500L izvažali tudi v ZDA. Dodal je, da Fiatov model ponazarja novo upanje za Srbijo in njene prebivalce. Fiat računa, da bo imel s praktičnim mestnim vozilom na leto za 1,3 milijarde evrov prihodkov, Srbija pa bo imela zaradi proizvodnje v Kragujevcu večji BDP in za 1,5 milijarde evrov večji izvoz. To je ena šestina sedanjega izvoza, Srbija pa lahko dodatne pozitivne efekte pričakuje tudi zaradi tega, ker bo 80 odstotkov vseh komponent proizvedenih v srbskih tovarnah.
Projekt državnega pomena
Projekt naj bi izboljšal finančni položaj države in ekonomsko stabilnost Srbije, so še prepričani Srbi. "Če bi imeli deset takih investicij, bi bila Srbija popolnoma drugačna država. Zato bomo nadaljevali s projekti. V Ženevi se bom sestal še z drugimi proizvajalci avtomobilov," je dejal Tadić. Neuradno naj bi se že dogovarjal s proizvajalci iz Južne koreje, Japonske, Italije in Nemčije.
Tadić se je po besedah srbskih novinarjev v pogovoru s predsednikom Fiata dotaknil svetovne finančne krize. Marchionne naj bi mu dejal, da se bodo morali delavci v Kragujevcu, tako kot druge po svetu s kakovostjo boriti za obstanek delovnih mest.
Podjetje Fiat automobili Srbija zaposluje 2.400 ljudi, medtem, ko je še 1.000 delavcev zaposlenih v proizvodni komponent dobaviteljev.