Tjaša Fifer je hitra Štajerka, ki se ne strinja, da so bencinski športi rezervirani le za fante. Sama je že pri šestih letih dobila svoj prvi motor. Rodila se je namreč v družini, kjer prisegajo na motorje. Za vožnjo sta jo navdušila oče in brat.
"Imam starejšega brata, ki me je vzel v svojo družbo. Zato sem se veliko družila s fanti. Je pa res, da sem odraščala na vasi kjer je bila večinoma družba fantov. Da ne bo pomote (smeh), razumem se tudi z dekleti," pravi in dodaja, da je ne moti, da je to moški šport, hkrati pa priznava, da je dekletom veliko težje, saj se morajo ves časa dokazovati in primerjati s fanti. To je ne moti, še več: "Za moje napredovanje je rivalstvo s fanti prednost. Ženske dokazujemo, da smo temu kos. Vedno sem vesela vsake zmage v moški konkurenci."
V Sloveniji ni veliko tekmovalk. Le na dirkah Enduro Cross Country je disciplina Women namenjena nežnejšemu spolu. Fiferjeva pravi, da so leta 2017, ko je tekmovala sploh prvič, našteli 12 tekmovalk, zdaj pa se dirke udeleži le pet ali šest tekmovalk. Pravi, da je vesela, da so ohranili žensko konkurenco. Sama spodbuja vsa dekleta, ki želijo dirkati, da izberejo prav to disciplino, ki je lahko lep začetek dirkaške poti. Tudi, če je zgolj hobi.
Njena vzornica je Laia Sanz, ki je trenutno najboljša ženska voznica v več disciplinah in kot pravi Tjaša: "Res je huda."
V Sloveniji je konkurenca med dekleti pričakovano skromna, Tjašo pa skrbi, da tudi v prihodnje večjih sprememb ne moremo pričakovati. "V tujini so v primerjavi s Slovenijo zelo spredaj. Doma si niti ne predstavljamo, koliko ženskih voznic je v tujini. V obeh disciplinah, v motokrosu in enduru. Zelo sem vesela, da bom lahko kot Slovenka predstavljala in zastopala državo v tujini na Svetovnem prvenstvu Enduro GP." Tam bo Tjaša sicer tekmovala v ženski konkurenci.
Zakaj številka 124 na dresu in motorju? Tjaša Fifer je pojasnila, da je vzrok povsem običajen. Datum rojstva.
Štajerka je najprej uspešno tekmovala na dirkah v Sloveniji, kasneje tudi po tujini. Za največji uspeh si šteje letošnjo sezono (2021), ki jo je odpeljala boljše od zastavljenih ciljev. "Za največji uspeh štejem zmago na dirki svetovnega prvenstva FIM Hard Enduro WC 2021: Red Bull Romaniacs v kategoriji Iron, pa tudi zmago na dirki Herro Challenge na Poljskem v kategoriji Women in Enduro Cross Country v Sloveniji, v kategoriji Silver."
Življenjske ambicije so velike, povezane pa s športno kariero. Želi si namreč postati svetovna prvakinja v disciplini Enduro GP (World Enduro Championship).
Kaj so in kako potekajo dirke Extreme enduro?
Dirke potekajo cel konec tedna. Po navadi je tako, da je v soboto kvalifikacijski krog, kjer vsak tekmovalec postavlja najboljši čas za razvrstitev na štartni listi za nedeljsko dirko. Kvalifikacijski krog je običajno dolg okoli 10 do 20 minut vožnje in vključuje gozdne poti, potoke, hlode, gume. V nedeljo je dirka, na kateri start tekmovalcev sledi na 30 sekund, vožnja na navigacijo GPS, od 70 do 100 kilometrov gozdnega terena z ovirami, težkimi gozdnimi odseki, živim prometom … Zmagovalec je tisti, ki v najkrajšem času pripelje na cilj. Na dirki v posamezni kategoriji lahko nastopa tudi do 300 tekmovalcev.
S slovenskim šampionom Timom Gajserjem še ni pomerila: "Upam, da bo kdaj možnost, ampak žal sta motokros in extreme enduro dve povsem različni disciplini. Motokros treniram zaradi hitrosti in tehnike, ki jo potrebujem pri svojih dirkah."
Kaj pa slavni Dakar? Hitra Slovenka pravi, da ima vsak voznik motorja željo vsaj enkrat se preizkusiti na takšni preizkušnji, kot je Rally Dakar. Trenutno so njeni cilji usmerjeni drugam, v Enduro GP, kjer je cilj v prihajajočih sezonah postati svetovna prvakinja. "Prav tako želim vsako leto odpeljati nekaj dirk Extreme endura, saj je to tisto dirkanje, ki predstavlja dodano vrednost. To imam zares rada. Ljudje so prijetni, vozniki pa sproščeni. Seveda pa upam, da bom za svoj 30. rojstni dan lahko odpeljala tudi Rally Dakar."
Tudi Tjaša Fifer se v svoji karieri ni mogla izogniti poškodbam. Za zurnal24.si je pojasnila: »Poškodbe so v našem športu stalnica. Pred leti sem imela nekaj operacij, tudi pretresov možganov se v našem športu ni mogoče izogniti. Zadnjo sezono sem odpeljala brez poškodbe. K temu je veliko pripomogla dobra kondicijska zimska priprava v telovadnici, skupaj s trenerjem. Zato upam, da bo tudi prihodnja sezona enaka."
Največjo težavo pri dirkanju in napredku ji predstavlja proračun. Preživlja se tudi tako, da pozimi poučuje smučanje, je zaposlena, veliko časa pa ji vzamejo sestanki in dogovori z novimi sponzorji.
"Slovenija je res majhen trg, bencinski športi pa so medijsko premalo podprti. Denar je vedno težava. Ni enostavno. Veliko časa, ki bi ga lahko namenila treningu, porabljam za iskanje novih sponzorjev. Želim si, da bodo nekateri opazili mojo zgodbo in me podprli na moji poti. Prihodnja sezona bo v nasprotnem zame precej finančno zahtevna. Če želiš imeti dobre priprave, dovolj dober material, tehnično delujoč motor, treba je računati še na stroške potovanja, prehrano, mehanike, trenerje, fizioterapevte in še kaj, je žal 50.000 evrov proračuna premalo za svetovni nivo dirkanja."
Fiferjeva za konec pravi, da so za njeno pot "krivi ljudje okoli nje". "Ljudje, ki me podpirajo od samega začetka, brat in družina, trenerji, prijatelji, sponzorji, brez katerih ne bi bilo nič mogoče. Seveda navijači, vsi tisti, ki mi pomagajo sestavljati kocke, da lahko zgodbo peljem v smer cilja, do katerega želim priti."