Subaru forester e-boxer, kot se predstavlja novinec, nastopa pod geslom "New Era. Same Values." (Nova doba, enake vrednote) in ohranja temeljne znamkine lastnosti: varnost, zabavo v vožnji in trdoživost. Lahko bi ga okarakterizirali bolj kot blagi hibrid in ne toliko kot "pravi hibrid".
Pri Subaruju so se pri projektiranju hibridiziranega pogonskega sklopa namreč odločili, da bodo raje čim bolj ohranili prednosti bokserskega motorja in simetričnega pogona, ki zagotavljata nizko težišče in nevtralne vozne lastnosti, zato niso prevzeli pravega hibridnega pogona, kakršnega bi denimo lahko dobili pri svojem principalu Toyoti. Namesto tega so svoj 2-litrski bokserski bencinski štirivaljnik z močjo 110 kilovatov in navorom 194 njutonmetrov, ki se z 80 odstotki komponent razlikuje od predhodnika z enako delovno prostornino, povezali z razmeroma majhnim trifaznim sinhronim elektromotorjem, ki v enačbo prispeva le 12,3 kilovata in 65 njutonmetrov.
Subaru je od predstavitve prve generacije leta 1997 po vsem svetu v štirih generacijah prodal 3,9 milijona foresterjev. Na evropske ceste jih je zapeljalo 339 tisoč, zgolj leta 2018 pa 11.300.
Elektromotorse napaja iz 118,4-voltne litij-ionske baterije s kapaciteto 0,57 kilovatne ure (4,8 Ah), ki je skupaj z invertersko/konvertersko kontrolno enoto shranjena pod prtljažnik, ki mu ne odvzema veliko prostora in s tem tudi sama pripomore k nizkemu težišču in ugodni razporeditvi mase.
Tudi povsem električna vožnja
Čeprav je forester e-boxer torej bolj blagi kot pravi hibrid, pa so mu pri Subaruju dodali lastnosti pravih hibridov. Elektromotor lahko namreč v načinu EV deluje povsem samostojno brez pomoči motorja na notranje zgorevanje. Električna vožnja brez emisij, hrupa in vibracij pride do izraza predvsem v mestnem okolju s pogostimi ustavljanji in speljevanji, v katerem je voznik zadovoljen s precej nizkimi zmogljivostmi.
Subaru ima trenutno v Sloveniji tri prodajalce, s katerimi v naši državi ni močno prisoten. Kot pravi Subarujev italijanski manager za poslovno koordinacijo Kenji Mukai, po predstavitvi novega foresterja in drugih novih modelov načrtujejo večjo prisotnost in večjo komunikacijo s potencialnimi kupci. Znamka se bo bolj posvetila tudi dejavnosti v Sloveniji.
Ko voznik močneje pohodi pedal plina, sistem kombinira moč motorja na notranje zgorevanje in elektromotorja, ki pri vožnji pripomore k živahnejšemu, bolj tekočemu in energetsko bolj učinkovitemu razvijanju moči. Pri visokih hitrostih deluje samo motor na notranje zgorevanje, ki tedaj tudi polni baterijo. Elektromotor v foresterju torej pripomore predvsem k bolj gospodarni porabi goriva in manjšim izpustom.
Voznik lahko sicer delovanje hibridnega pogonskega sklopa spremlja tudi preko prikazovalnika na armaturni plošči, ki mu z različnimi barvami sporoča, če deluje le elektromotor, oba motorja ali le motor na notranje zgorevanje in če električni tok teže v baterijo ali iz nje.
Malo večji od predhodnika
Pogonski sklop pa ni edina novost, ki jo prinaša novi forester, saj mu za osnovo služi Subarujeva nova globalna platforma, ki sta jo uvedla impreza in XV, prinaša pa predvsem višjo vzvojno trdnost, ki se odraža tudi v bolj natančnem občutku na volanu, z neposredno pritrditvijo stabilizatorja na karoserijo, pa je pripomogla tudi k manjšemu nagibanju karoserije.
Znane so tudi cene novega foresterja, ki bo na voljo samo z opisanim pogonskim sklopom in tremi paketi opreme. Najcenejši forester pure stane 37.550 evrov, najdražji forester premium 45.450 evrov, med njima pa je še forester style, ki stane 40.250 evrov.
Novi forester je 15 milimetrov daljši, 20 milimetrov širši od predhodnika, 30 milimetrov daljša pa je tudi medosna razdalja, kar se odraža tudi v več notranje prostornosti in v bolj prostornem prtljažniku, ki so mu oblikovali tudi večjo nalagalno odprtino in kljub bateriji pod dnom razpolaga s štirimi litri več prostornine. Ta znaša 509 litrov.
Pripravljen na blato in globok sneg
Z vstopnim kotom 20,2, izstopnim kotom 25,8 in prelomnim kotom 21 stopinj ter 22-centimetrsko oddaljenostjo dna od tal je forester tudi zmogljivo terenski vozilo, kar so nam pri Subaruju nazorno predstavili z vožnjo po blatnih gozdnih kolovozih, ki jih je pred tem dodobra namočil novembrski dež. Pregled nad okolico predvsem vozniku nevidne desne strani avtomobila izboljša tudi video kamera pod desnim vzvratnim ogledalom, vožnjo po slabi podlagi pa v načinu X-mode poleg običajnega terenskega programa "snow/dirt mode" olajša tudi novi program "deep snow/mud mode". Tako opremljeni forester se s terenskimi sposobnostmi precej bolj od ostalih športnih terencev približa pravim terencem.
Novi subaru forester je dobil tudi novi infozabavni sistem z dostopom preko 8-palčnega osrednjega zaslona ter možnostjo glasovnega upravljanja in zrcaljenja pametnega telefona obeh glavnih operacijskih sistemov, opremljen pa je tudi s Subarujevim izčrpnim varnostno-asistenčnim sistemom zadnje generacije Eyasight v3. Zanimiv je tudi sistem "Driver Monitoring System", ki ne le nadzoruje voznika in ga opozarja, če zazna utrujenost ali nepozornost, ampak si tudi zapomni voznikov obraz in mu, ko naslednjič sede za volan, samodejno prilagodi sedež in volan, vzvratna ogledala in klimatsko napravo.
Prihajajo dodatni hibridi
Forester ne bo dolgo ostal edini Subarujev hibrid. V začetku naslednjega leta mu bo sledil hibridni XV, marca ali aprila pa bodo predstavili še en hibrid z enakim sistemom. Kateri bo to, bomo izvedeli pozneje, a kot je povedal direktor Subaruja Italia Andrea Placani, bo šlo za veliko bolj zmogljiv avtomobil. Subaru sicer pripravlja tudi priključni hibrid, vendar bo ostal omejen le na ameriški trg, kjer je po njem veliko povpraševanje, v Evropo pa ne bo prišel. Kot pravi Placani, bo Subaru ostal pri takšnem hibridnem pogonu, saj najbolj ustreza filozofiji znamke. Gre torej za kompromis, ki kljub elektrifikaciji ohranja temeljne značilnosti znamke.
Kako luškan mali ekran. To je tud redkost.