Čeprav me originalni X1 ni prepričal, pa je bil za BMW kar dobra uspešnica. Prodali so jih 730.000, tudi zahvaljujoč dejstvu, da se je konkurenca odzvala z zamudo. V drugi generaciji so v Münchnu oprpavili po mojem mnenju dobro delo, saj je širši (2,1 centimetra) in višji (5,3 centimetra) in zato že na prvi pogled bolj mišičast in manj poženščen.
Nadpovprečno prostoren
Medosje so celo skrajšali, a je kljub temu prostora v potovalni kabini več, za kar 85 litrov je večji prtljažnik (505 litrov), s podrtjem zadnjih sedežev pa se ga poveča na 1550 litrov ali 200 litrov več kot pri predhodniku.
Zdaj po prostornosti odstopa od glavnega konkurenta audija Q3 (430 litrov) in mercedes-benza GLA (481 litrov), tem lastnostim pa kupci namenjajo precej pozornosti. Všeč mi je, da je možno sopotnikov sedež skupaj z drugo vrsto sedežev zložiti v ravno dno, kot tudi to, da je prav v vsakih od štirih vrat odlagališče za vsaj litrsko plastenko. In odpiranje prtljažnih vrat je električno – ja, človek se tega hitro navadi, še posebej v zimskih dneh, ko si ni treba mazati rok s prijemanjem umazanije.
Na head-up zaslon se voznik hitro navadi
Voznik sedaj sedi veliko višje in ima boljši pregled, hkrati pa je tudi X1 dobil vse tehnološke bombončke, kot jih poznamo v najnovejših modelih – tudi head-up barvni projektor, ki je odličen, saj na vetrobransko steklo pregledno projicira številne uporabne podatke – hitrost, omejitve hittrosti, zemljevide navigacije po sistemu zavoj za zavojem … Head-up projektor je na voljo v paketu z odličnimi LED žarometi in električno pomičnimi zunanjimi ogledali, a je cena, glede na preostale dodatke na BMW ceniku, presenetljivo nizka – za guidance paket, ki vključuje prej tri naštete dodatke, je treba odšteti zmernih 1.285 evrov. Zelo smiselno, še posebej, če primerjamo s sicer atraktivnimi posebnimi 17-palčnimi platišči, ki so testno vozilo podražile za 2.126 evrov, ali zelo dobro navigacijo, ki stane 1.895 evrov, a zadnjih dveh dodatkov se brez težav odrečem in privarčujem štiri tisoč evrov.
Z angleščino se ni treba več mučiti
Kabina je oblikovana tako kot v BMW enoprosotrcu serije 2 active tourer, z najmanj 6,5-palčnim samostoječim zaslonom v višini oči in krmilnikom iDrive med sedežema, kar pa je že tako poznano odlična rešitev. Zame najboljša rešitev med trojico nemških ponudnikov.
Hvalim tudi to, da so pri BMW prevedli vse ukaze v slovenski jezik, zato je zdaj uporaba zabavno-informacijskega sistema lažja tudi za tiste, ki so manj vešči, ali pa ne poznajo angleškega jezika.
Več moči, poraba pa je bila nižja, kot pri predhodniku
Motorna kombinacija je eden o vzorokov za nakup BMW. X1 je v drugi generaciji opremljen z novo generacijo štirivaljnih motorjev, kot tudi posodobljenim osemstopenjskim menjalnikom in štirikolesim pogono xDrive.
Za razliko od motorja v predhodniku ima dvolitrski štirivaljni dizelski motor z dvema turbinama več moči in navora – zdaj 140 kilovatov moči (+ 5 kilovatov moči) oziroma 190 KM in 400 Nm navora. Z BMW serije 3 se boste še vedno vozili veliko bolj športno, X1 pa je dober kompromis med dinamično vožnjo in višjim sedenjem, saj je nagibanje karoserije kljub višjemu težišču vseskozi nadzorovano. V ostrem hitrem ovinku se karoserija vozila ne nagiba pretirano, ob zelo direktnem volanu je prav lahkoten za obvladovanje. X1 je lahko zabeven avto, še posebej v kombinaciji s serijskim osemstopenjskim menjalnikom, ki po posodobitvah pretika še hitreje, pa že prej je veljal za "brzostrelko“, v kombinaciji z xDrive pa ponuja veliko oprijema. Štirikolesni pogon je povezan z serijskim elektronskim nadzorom stabilnosti DSC, ki omogoča sistemu, da deluje predčasno za izravnavo vseh nagibanj vozila k prekrmiljenju ali podkrmiljenju. To stori s prenosom moči na kolo ali kolesa, kjer se lahko ta najučinkoviteje prenese na cesto. Dobra plat tega je, da voznik tega praktično nikoli ne občuti. Še ena prednost kombinacije sistema DSC in xDrive je, da vključuje elektronski nadzor spusta, ki ga je mogoče vklopiti s pritiskom na gumb.
Ste pogajalec?
Še vedno pa X1 stane veliko, vsaj 31.550 evrov za povsem osnovni model, oziroma 39.450 evrov za testni model, brez dodatkov, ki končno ceno dvignejo na visokih 53.350 evrov. Še posebej če primerjamo z znamko iz "ljudskega" segmenta vozil. Recimo, mazda CX-5 s sicer nekoliko šibkejšim 2,2-litrskim turobdizelskim motorjem s 129 kilovatov moči (175 KM) in šeststopenjskim samodejnim menjalnikom ter zelo podobno opremo kot testni BMW (z dodatki), stane dobrih 38 tisoč evrov. No, tudi pri BMW prav gotovo pri prodajalcu to ni končna cena, le malo pogajalca mora biti v vas.
Podatki o vozilu: (BMW X1 2.0d xDrive)
Prostornina motorja: 1995 ccm
Moč motorja: 140 kW (190 KM), navor 400 Nm med 1.750 in 2.500 vrt./min
Zmogljivosti: 219 km/h, 7,6 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 7,5 litra/100 km
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 128 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 39.450/53.350 (tesni/z dodatki).
Plus: Zmogljiv motor in hiter menjalnik, lega na cesti, prostornost, ergonomija;
Minus: Cena, za manj denarja na trgu boljša off-road vozila;
punto za 50.000 EUR