Enoprostorci so bili po letu 2000 izredno priljubljeni pri slovenskih voznikih. Veliko notranjega prostora in prostora v prtljažniku, nekaj višji odmik od tal in motorizacija, kot jo poznamo pri ostalem programu osebnih vozil določene znamke je bila kljub morda manj atraktivnemu videzu dovolj, da so starši z otroškimi vozički v avtomobilskih salonih gledali le enoprostorce.
Slednje so po letih prevlade med družinskimi kupci v zadnjih letih že v večji meri nadomestili na videz atraktivnejši SUV-ji, ki so prevladali nad pogosto medlo obliko enoprostorcev. A je do zdaj le malokateri avtomobilski proizvajalec znal ponuditi uporabnost SUV-jev na ravni enoprostorcev.
Prav Peugeot z modelom 3008 in tudi 5008, ki je v našem primeru ponujal 7-sedežev, je to znal narediti med prvimi. Trije ločeni sedeži zadaj, dva v prtljažniku, ki kljub temu ostaja družinsko velik … To se zdi recept, ki je pisan na kožo tudi slovenskim voznikom. Dovolj je, da se sprehodimo po parkirni garaži kakšnega nakupovalnega centra, da bi se prepričali o uspešnosti posameznega modela. Peugeotov 5008 na parkiriščih prav gotovo ne manjka.
Tokrat smo preizkušali najbolj atraktivno različico 5008-ce, z dvolitrskim turbodizelskim motorjem, osemstopenjskim samodejnim menjalnikom in opremo GT s poudarkom na dinamiki. Seveda s pogonom na prednji kolesi, saj štirikolesnega pogona veliki Peugeotov SUV ne ponuja, zato pa si lahko omislite elektronski sistem za lajšanje vožnje na spolzkem terenu, ki pa pravega štirikolesnega pogona ne more nadomestiti.
Kljub trendu zmanjšanja prostornine, 5008 je na voljo z 1,5-litrskim dizelskim motorjem, pa je na voljo tudi bolj zmogljiv in zelo prožen dizelski turbomotor, ki proizvede 130 kilovatov moči oziroma 177 KM. V njem še kako vidimo smiselnost, sploh za tiste, ki prisegajo na dobro razmerje med dinamiko, dobre pospeške in še vedno ugodno porabo plinskega olja. Pa še nekaj, ko je vseh sedem sedežev zasedenih in je avto obremenjen z najvišjo možno maso, je to še vedno agilen avtomobil. Ne glede na to, ali se vozite v mestu, primestju ali po avtocesti. Veliko k temu pripomore osem prestav avtomatskega menjalnika, ki deluje zelo zglajeno, brez motečega cukanja in tudi hitro, ko je voznik to potrebuje, na primer pri prehitevanju počasnega vozila ali pospeševanju. Trenutno še vedno eden boljših klasičnih menjalnikov na trgu nepremijskih znamk. V povprečju smo s to kombinacijo pogona porabili nekaj manj kot sedem litrov plinskega olja na 100 kilometrov, kar označujemo za zelo zgledno porabo goriva.
Avto že na prvi pogled izgleda ogromen. A videz vara, pa čeprav je konkretnih 20 centimetrov daljši od 3008 in ima skoraj 17 centimetrov daljšo medosno razdaljo, s čimer upravičujejo dodatna dva sedeža v prtljažniku. Avto v dolžino meri 4,64 metra in ob majhnem volanu, ki je dela i-cockpita, tudi v resnici ponuja odlično okretnost, zato je to tudi avto primeren za urbana okolja, kjer mu zaradi visoke oddaljenosti od tal in robustnosti ne delajo težav niti visoki robniki.
Ker je avto zasnovan zelo enoprostorsko, je v kabini na voljo veliko prostora na udobno profiliranih prednjih sedežih in tudi v drugi vrsti. Sedeža v prtljažniku pa sta zgolj zasilne narave. Tudi malo akrobatike je treba pokazati, da zlezete vanje. Ko sta zadnja sedeža zložena, je prtljažnik velik in družinsko uporaben, v nasprotnem je treba za dopust nujni uporabiti strešni kovček.
Ostalo je bolj ali manj znano od prej. Kljub temu, da bo kmalu k nam zapeljala prenovljena različica, je tudi »original« še vedno atraktivno oblikovan avtomobil, z moderno, celo futuristično kabino in še vedno klasičnimi digitalnimi merilniki (po prenovi bodo lahko te tudi v 3D tehnologiji), dobil bo tudi možnost IR kamere za nočni vid, prilagodljivi tempomat s funkcijo stop&go, asistenta za držanje smeri in nadgrajeni sistem za prepoznavo znakov).
Kot minus mu lahko štejemo zgolj tisto, kar v povezavi s Peugeotovimi športnimi terenci grajamo že vseskozi, kakovost kamere, še vedno ne ponuja slovenskega jezika, morda komu ne bo všeč niti majhen volan, ki bi lahko glede na debate med novinarji ponudil več občutka pod prsti, a nam osebno je všeč.
Kot smo zapisali že večkrat, je lahko avto »pred iztekom roka« dober cenovni nakup. Sploh, če so trgovcem ostale zaloge na parkiriščih. To so tudi vozila, ki so po navadi preizkušena, z manj napakami. Takšen peugeot 5008 z veliko opreme in zmogljivo motorizacijo, ki zmore najvišjo hitrost 215 km/h in pospešek od 0 do 100 km/h v 9,2 sekunde, stane dobrih 40 tisočakov, brez barantanja za še kakšen popust.
Tehnični podatki: (Peugeot 5008 GT line 2.0 BlueHDi 180 EAT8)
Motor: 1.997 cm3, turbo, dizelski, štirivaljnik
Moč: 130 kW (177 KM) pri 3.750 vrt/min.
Navor: 400 Nm pri 2.000 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.641 × 1.844 × 1.651, medosna razdalja 2.840
Prtljažnik (v litrih): 210-780-1.940
Poraba na testu: 6,7 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 164 g/km
Zmogljivosti: 215 km/h, 9,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 35.590/40.110 (osnovni/testni)
PLUSI: Kombinacija motor-menjalnik, prostornost, uporabnost, videz;
MINUSI: Ne pozna slovenskega jezika, kakovost kamere;
Za ta denar je res lahko ljubljenec slovenskih družin, predvsem mladih brez strehe nad glavo, bedaki blentavi. Res pravi naslov.